۶۶۱۶۱۸
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

جامعه مدنی، تلگرام را آزاد کرد

گسل جامعه مدنی در ایران فعال شده است و تلگرام به عنوان یک پیام رسان نقش مهمی در این فعال شدن دارد.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: امروز صبح تقریبا همه ایرانی‌ها وقتی به هم رسیدند از یک جمله مشترک استفاده کردند. «تلگرام هم که آزاد شد.»

مردم از این بازگشت راضی هستند. کمتر کسی فکر می‌کرد که تلگرام برمی‌گردد. آنها فیلتر شدن توئیتر و فیس بوک را دیده بودند. تقریبا همه به این اصل ایمان آورده بودند که در ایران اگر شبکه اجتماعی فیلتر شود دیگر راه بازگشتی ندارد.

من هم مانند بسیاری از مردم از بازگشت تلگرام خوشحالم. من از اینکه رییس جمهور روحانی تمام تلاش خود را کرد تا تلگرام رفع فیلتر شود،خوشحالم. تقریبا همه ما می‌دانیم بسیاری از نهادها موافق فیلتر تلگرام و حتی اینستاگرام بودند و البته هستند.

روحانی با زدن دکمه رفع فیلتر، امید را در دل حامیان خود زنده کرد. پیام روحانی به مردم این بود که با صبر می‌شود بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.

خوشحالی بزرگ‌تر من اما به خاطر رشد یافتن جامعه مدنی در ایران است. مهم‌ترین علت بازگشت تلگرام به آغوش جامعه ایران را می‌شود در رشد جامعه مدنی جستجو کرد.

گسل جامعه مدنی در ایران فعال شده است و تلگرام به عنوان یک پیام رسان نقش مهمی در این فعال شدن دارد.

تلگرام باعث شد بسیاری از لایه‌های پنهان جامعه به سطح بیاید و مردم در مورد آن سوال کنند. سال‌ها بود که در ایران انگار نه خانی می‌آمد نه خانی می‌رفت. امروز اما در مورد کوچک‌ترین اتفاقات جامعه ایران واکنش نشان می‌دهد و باعث می‌شود همه نگاه‌ها به سمت آن ماجرا بچرخد.

قبل از ورود تلگرام کمتر ایرانی به یاد دارد که اتفاقی و شبهه‌ای در جامعه ایجاد شده باشد و مسؤولی پاسخ‌گوی آن باشد. حالا اما داستان فرق کرده است. حالا مسؤولان مجبور هستند به خاطر کوچک‌ترین اتفاق‌ها به جامعه پاسخ دهند.

جامعه مدنی، تلگرام را آزاد کرد

همین روزهای اخیر در مدرسه شهید فاریابی جیرفت مدیری، کودکی را کتک زد. اگر تلگرام و شبکه‌های اجتماعی نبودند شاید تنها اعضای خانواده و همکلاسی‌های دانش آموز کتک خورده متوجه این ماجرا می‌شدند. حالا اما کل ایران متوجه این رفتار معلم شده‌اند. آموزش و پرورش کرمان اطلاعیه صادر کرده و از برکناری مدیر خبر داده است.

بودجه سال ۹۷ نمونه بزرگ‌تر این معناست. ریز بودجه سال‌ها بود که منتشر می‌شد اما به دلیل نبود شبکه‌های اجتماعی فراگیر در جریان آن قرار نمی‌گرفتند. به واسط شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام بسیاری از مردم درگیر بودجه شدند و سوال کردند چرا بودجه کشور در اختیار موسساتی قرار می‌گیرد که تاثیر و بازخوردی مثبتی در جامعه ندارند.

فیلتر شدن تلگرام هم با اعتراض گسترده همین جامعه مدنی فعال شده روبرو شد. جامعه مدنی از روحانی خواست به شعار خود پایبند باشد و اجازه ندهد تلگرام فیلتر بماند. دیشب این خواست جامعه مدنی محقق شد.

جامعه مدنی ایران متولد شده است و مسؤولان باید بدانند که دیگر دهه ۶۰،۷۰ یا هشتاد نیست. آنها دیگر نمی‌توانند در خلوت تصمیم بگیرند و انتظار داشته باشند در جلوت با واکنشی روبرو نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاردوک

      یکی ندونه میگه انگار من فیلترش کردم و روحانی رفعش کرد
      خودش فیلتر کرده بود

    • بدون نام

      خدا شفاتون بده.پس دیگه نباید طلبکار باشید با اون روحانی جونتون!!

    • بام

      مگه من بد حرف زدم چیه واقعیت گفتم دیگه به شما برمیخوره نکنه فامیلته

    • بدون نام

      خودش فیلتر کرده بود خودش رفع فیلتر کرد

    • الویری

      به این میگن آدم الکی خوش !!!!!

      یا دچار نارسیسم و خودشیفتگی !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج