۶۶۱۶۲۳
۳۳ نظر
۵۰۱۳
۳۳ نظر
۵۰۱۳
پ

نماینده مشهد: چه کسی گفته پزشک محرم است؟

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: خدمات‌دهنده و خدمات گیرنده در بیمارستانها در مسیر عادی‌سازی گناه قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۴ دیماه) قوه مقننه در تشریح سوال خود از قاضی‌زاده درباره نابسامانی و بی‌حرمتی آشکار به حریم بانوان در بیمارستانها گفت: بنده در سال گذشته که ریاست کمیسیون فرهنگی را برعهده داشتم نامه‌ای از سوی آقای لاریجانی رئیس مجلس به کمیسیون ارجاع شد و در آن نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی گلایه‌هایی درباره قانون انطباق و عفاف و حجاب داشت که آقای لاریجانی دستور پیگیری را به بنده اعلام داشت.

وی ادامه داد: پس از بحث‌هایی که با وزیر بهداشت در این باره انجام شد بنده تصمیم گرفتم این موضوع را در صحن علنی پارلمانی مطرح کنم.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های بانوان در بیمارستانها، حضور پرسنل آقا در خدمت‌دهی به این قشر محترم چه در بخش و چه در اتاق عمل می‌باشد به طوری که حریم و حرمت عفاف و حیای بیماران خانم را خدشه‌دار نموده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه این موضوع باعث انتقال شکوائیه‌های مختلف به طور رسمی و غیررسمی به کمیسیون فرهنگی شده است اضافه کرد: با توجه به مصوبه ۴۲۷ شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر مدیریت حل مشکل متوسط آن وزارتخانه هنوز شاهد برخی مسائل هستیم.

وی با بیان اینکه وقتی این سوال مطرح شد آقای وزیر نیز این سوال را وارد دانست ادامه داد: حقوق شهروندی یعنی اینکه خدمات‌گیرنده و خدمات دهنده در حوزه بهداشت امروز نگرانیهایی نداشته باشند. برای حل و فصل مشکلات نیاز به پول و اعتبار چندان نیست باید اراده‌ای برای حل مشکلات باشد و این مشکلات را در اولویت قرار دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اعلام اینکه کادر بهداشت و درمان امروز از افراد متدین هستند، تصریح کرد: اینکه یک آقا در اتاق عمل حضور داشته باشد و بخواهد فرآیند بی‌هوشی یک خانمی که قصد زایمان دارد را انجام دهد قدری ناپسند است.

حجت‌الاسلام پژمانفر گفت: در برخی مواقع که یک خانم باردار برای انجام سونوگرافی به برخی مراکز مراجعه می‌کند یک آقا این کار را انجام می‌دهد که کار مناسبی نیست.

وی افزود: آقای وزیر بهداشت نیز اعلام کرد یک میلیون و ۹۰۰ هزار زایمان طبیعی در سال گذشته داشته‌ایم و حدود ۳۵۰ هزار سقط جنین که البته این آمار به صورت غیررسمی ۵۰۰ هزار است که حضور کادر مرد در اتاق عمل‌ها با توجه به اینکه قانون انطباق را داریم امری نامناسب است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید بر اینکه امروز در بیمارستانها خدمات‌دهنده و خدمات گیرنده در مسیر عادی‌سازی گناه قرار گرفته‌اند، افزود: ا ینکه گفته شده پزشک محرم است یعنی چه؟ ما امروز مسائل جدی در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب در بیمارستانها داریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید به وضعیت بیماران در اتاق عمل نگاه کنیم، اظهار داشت: در برخی بیمارستانها حتی اتاقی برای دست شستن پزشکان خانم و آقا وجود ندارد و اتاقی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به مشکلات طرح تحول سلامت نیز گفت: همه باید کمک کنیم تا این کشتی که در حوزه سلامت به راه افتاد مشکلاتش حل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سخت گیری فرمودین

    • بدون نام

      برای خودم متأسفم که کجا دارم زندگی میکنم بعد میگیم چرا پیشرفت نمیکنیم

    • بدون نام

      فرمایش شماصدرصد درسته ولی شماها که تومجلس هستید به جای اینکه لایحه بین حقوق نمایندگان مجلس رابالا ببرید به دولت کمک کنید اینهمه فارغ تحصیل زن دررشته پزشکی بیکارداریم استخدام کنید توروخدا کمترپشت تریبون حرف بزنید به شکوفایی کشورتلاش کنیداین پستها میگذرد پس حداقل پیش وجدان خودشرمنده نشید

    • بدون نام

      این آقای نماینده هم انشاا... مریض شدند تشریف ببرند آلمان اونجا نگران نباشند.

    • بدون نام

      واقعا تاسف‌تاسف

    • بدون نام

      آقای نماینده

    • بدون نام

      برای ایرانی بودنم متاسفم

    • parisa.a

      وویییے خدااا

    • افسانه

      الان همه مشکلات ما حل شده این مونده
      متاسفممممممممممممممممممم

    • بدون نام

      کاملا صحیح و درست

    • علی

      حضور مرد در هنگام زایمان، جدا از مسائل شرعی، موجب استرس بیشتر به خانم میشه که خودش خیلی مضره و این کار واقعا بی‌جهته. نمیشه با این عنوان که «پزشک محرمه» قضیه رو فیصله داد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخی یه کلمه هم بشنویم از مادره عروس

    • ناشناس

      آخه چی بگم

    • بدون نام

      وااای یعنی تو اتاق زایمان مرد هست؟؟؟

    • بدون نام

      به خدا کارهای مهمتری هم هست تو مجلس انجام بدید.شما راه را باز کنید برای استخدام این مشکل هم حل میشه .

    • بدون نام

      متاسفم فقط همین،هزار و یه مشکل مهمتر هست

    • بدون نام

      چقدر به فکر مردم هستند

    • آسمان

      یا خداااااااااااا

    • بدون نام

      راست ميگه

    • امیر

      تو کشور ما قحطی مشکلات اومده

    • بدون نام

      حالا که چی

    • بدون نام

      هرچیم بگن دکتر محرمه منکه جوری تربیت شدم که حتی برای دندونپزشکی هم حتما دنبال دکتر خانم میگردم، نمیشه با یک مرد راحت در مورد بیماری ها و معاینه در میان گذاشت، خیلی برام سخته

    • بدون نام

      "بخواهد فرآیند بی‌هوشی یک خانمی که قصد زایمان دارد را انجام دهد قدری ناپسند است."

      خیلی ناپسند است! تازه این جزء کارای جزئی شونه

    • بدون نام

      13:18 دوست عزیز برای من فرقی نمی کند کجا دارم زندگی می کنم حتی در بهترین کشور اروپا هم باشم. در برخی از بیماریها حتی با پزشک خانم مشکل دارم چه برس به آقا شاید شما خیلی راحت هستین و یا مرد هستین که این مورد را درک نمی کنید. من دختم 25 سالش هست و یکی از مواردی که دیگه بچه دار نشدم همین موضوع بود. اگه انسان میتونست خودش تانهایی زایمان کند من حالا 4 بچه رو حتما داشتم. در هر جامعه همه را باید در نظر گرفت حالا بعضی ها خیلی راحتند ما چه گناهی کردیم.

    • بدون نام

      ینی واقعا هیچ مشکلی این مرفهانه بی درد پیدا نمیکنن که بهش رسیدگی کنند و فتوا بدن؟؟؟بابا مردم پدرشون زیر بار گرونی و بی کاری و فقر دراومده اونوقت شما عینه انسان های اولیه چسبیدین به چه مسائلی والا ما 5 ساله عروسی کردیم جراته بچه دار شدن نداریم چون بخور نمیر درامد داریم چرا ی طفل و بدبخت کنیم بیخودی.وجود نداشتن بهتره با این اوضاعه گل و بلبل.... یکم چشمای کورتونو باز کنین مشکلات اصلی و معیشتی مردمو ببینین و مردمو مضحکه نکنین با این اراجیف

    • بدون نام

      محرم در صورتي كه اضطرار وسط باشه و پزشك زن نباشه نه اينكه طرف خانومه دكتر مرد داره با بهانه محرم بودن دكتر...ايشون درست گفتن

    • حسين

      جناب پژمانفر فرمايش شما زماني قابل پيگيري و ارزش است كه مشكلات مالي بيماران از حيث تامين عوامل درمان حل شده باشد ، ماداميكه دولت دغدغه مشكلات مالي درمان مردم را دارند و امكان گنجاندن همين اندك خدمات درماني به مردم را در رديف بودجه با غير ممكنها مواجه اند ، انتظار و توقع اين قبيل هزينه هاي پيشنهادي غير كارشناسانه حضرتعالي را چگونه ميتوان جامه عمل پوشاند ، درد امروز مردم جامعه در خصوص درمان ، تامين هزينه هاي كمر شكن درمان است كه در صورت حل اين مشكل مردم حاضرند حتي بدست نامحرمان غير همكيش نيز درمان شوند

    • بی نام

      باید در کنتر پزشکان خانم برای تخصص زنان پزشکان مرد هم باشن، بیمار باید حق انتخاب داشته باشه، بخصوص در مورد زنان که معمولا اهمیت جان مادر و فرزند هست .

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای افرادی مثل این اقای نماینده با افکار عصر حجری كه دارند و مانع پیشرفت این مملکت هستند.دنیا تو چه فکرهایی هستند و ما تو چه فكرایی.نمیدونم بخندیم و یا بحال خودمون كه تو همچو كشوری زندگی میكنیم بگرییم.بدنیا نمیومدیم بهتر بود

    • بدون نام

      "واقعا متاسفم برای افرادی مثل این اقای نماینده با افکار عصر حجری كه دارند و مانع پیشرفت این مملکت هستن

    • يه بوم و دو هوا

      "باید در کنتر پزشکان خانم برای تخصص زنان پزشکان مرد هم باشن، بیمار باید حق انتخاب داشته باشه، بخصوص در مورد زنان که معمولا اهمیت جان مادر و فرزند هست ."

      معلومه توانايي هاي زنان رو باور نداريد و فكر مي كنين مردها پزشكاي بهتري اند! اما بهرحال حرفي نيست به نظر منم بيمار بايد حق انتخاب داشته باشه

    • بدون نام

      کاربر 08:52 - 1396/10/25
      معذرت می خواهم اگر به صراحت می گویم چون تاثیرات اجتماعی دارد:
      همان بهتر که شما درگیر این مشکل هستید و نتوانستید رویای7 سر عائلتان را در سال 2018 تحقق ببخشید، آلودگی هوا ، بحران کم آبی، تراکم ملخ گونه جمعیت و هزاران مشکل دیگر دلایلی است که دنیای امروز دیگر از تفکرات زایش طلبانه ی امثال شما استقبال نمی کند.

    • بی نام

      پزشک بخاطر سوگندی که میخوره محرم هست عاغای .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج