۶۶۱۶۸۶
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

چه چیزی یک سلاح را قدرتمند می سازد؟ قدرتمندترین سلاح های جهان در طول تاریخ کدامند؟ البته در مورد سلاح ها واژه ی «قدرتمند» می تواند معانی مختلفی داشته باشد که بر اساس دیدگاه شخصی هر فردی متفاوت خواهد بود.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: چه چیزی یک سلاح را قدرتمند می سازد؟ قدرتمندترین سلاح های جهان در طول تاریخ کدامند؟ البته در مورد سلاح ها واژه ی «قدرتمند» می تواند معانی مختلفی داشته باشد که بر اساس دیدگاه شخصی هر فردی متفاوت خواهد بود. برای مثال از نظر برخی سلاحی که توان ویرانگری بیشتری داشته باشد قدرتمند تر است زیرا خوف و ترس را برای مدت بیشتری و به شکل وحشتناکی در دل دشمن ایجاد خواهد کرد. هر چیزی که بتواند زندگی انسان ها و ساخته های او را نابود کند قدرتمند است.
اما در طرف مقابل نیز هر وسیله دفاعی که بتواند از جان و مال انسان ها در برابر این گونه سلاح های مرگباری محافظت کند نیز قدرتمند در نظر گرفته می شود. در تاریخ هیچ چیز باعث نشده که کشورها نخواهند نشان دهند که ساخته های آن ها تا چه اندازه مخرب بوده و یا می تواند از آن ها در برابر استفاده از سلاح های مخرب محافظت نماید. در ادامه شما را با قدرتمندترین سلاح هایی که در طول تاریخ برای حمله به دشمن و یا به عنوان وسیله ای دفاعی مورد استفاده قرار گرفته اند آشنا خواهیم کرد.
۱۳- مسلسل ماکسیم
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)
این مسلسل اتوماتیک می توانست 600 گلوله در دقیقه شلیک کند که با قدرت آتش 60 تفنگ معمولی امروزی برابری می کند. از این مسلسل در بیشتر کشورگشایی های بریتانیا استفاده شده و در نبرد مشهور شانگانی نیز 700 سرباز بریتانیایی با در اختیار داشتن 4 مسلسل ماکسیم توانستند نیروی 3.000 نفری دشمن را شکست دهند.
14- آر پی جی 71
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

نارنجک انداز دستی ضد تانک یا همان آر پی جی پراستفاده ترین سلاح ضد زره در جهان است که هم توسط ارتش های منظم و هم شبه نظامیان مورد استفاده قرار گرفته و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.
15- بمب ترموباریک FOAB
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

این بمب که به پدر همه بمب ها مشهور شده به اختصار FOAB نامیده شده و یک سلاح ترموباریک است که روز زمین فعال شده و از طریق هوا به سمت هدف فرستاده می شود. به گفته ی مقامات روسی این بمب در برخورد با هدف تمام آن را به دود تبدیل می کند.
16- بمب MOAB
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

این بمب در زمان ساخت به مادر همه بمب ها مشهور شده و مخرب ترین بمب غیرهسته ای جهان شناخته می شد. بمب مذکور برای اولین بار ر 11 مارس 2003 آزمایش شده و انفجار حاصل ازآن می تواند محله های یک شهر در شعاع 137.61 متری را به طور کامل محو نماید. یک نمونه بزرگ تر و قویتر 13 تنی از آن نیز ساخته شده است.
17- بمب بی 53
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

بمب بی 53 دارای قدرت 9 مگاتن تی ان تی است که قدرتمندترین کلاهک هسته ای تمام دوران به شمار می آید. این بمب یکی از بمب های هسته ای گرمایی آماده شلیک در ایالات متحده در دوران جنگ سرد بود که دیگر غیرفعال شده است.
18- مرد چاق و پسربچه کوچک
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

ما همه با بمباران اتمی ناگازاکی و هیروشیما آشنا هستیم که در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم تاریخ را تغییر داد. این بمب ها که اسمشان از شخصیت های یک فیلم الهام گرفته شده است باعث شدند که یک خاطره تلخ در تاریخ بشریت ثبت شود که نشان می دهد جنگ چه صدمات جبران ناپذیری می تواند به یک ملت و آینده آن وارد نماید.
19- موشک آگنی 3
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

موشک آگنی نمونه ای از موشک های بالستیک قاره پیما در هند می باشد که اسم آن از یکی از عناصر طبیعت به نام آگنی که در زبان هندی به معنای آتش است گرفته شده است.
20- موشک های شهاب
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

موشک های شهاب از انواع موشک های برد بلند ایران به شمار می آیند که تا 5.000 کیلومتر نیز برد دارند.
21- موشک کروز پی -800 اونیکس
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

این موشک با سرعت 2.9 تا 5.7 ماخ یک موشک کروز ماوراء صوت ضد کشتی ساخت روسیه است که براحتی می تواند یک ناو آمریکایی را غرق کند.
22- موشک پی-270 ماسکیت
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

با سرعت حداکثر 3 ماخ، این موشک کروز ماوراء صوت روسی از آن دسته موشک هایی است که به سختی می توان با آن مقابله کرد.
23- بمب بی 41
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

این بمب جاذبه ای ساخت ایالات متحده قوی ترین کلاهک هسته ای ساخت ایالات متحده بود که در سال 1957 از رده خارج شد. تنها بمب افکن هایی که می توانستند این بمب را حمل کنند بمب افکن های بی 52 و بی 47 بودند.
24- بمب تزار
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

آن ابرهای قارچی شکل کتاب های درسی تاریخ را به یاد دارید؟ آن دودها توسط این بمب بوجود آمده بودند. بمب تزار وزنی معادل 27 تن داشته و هر آنچه که در شعاع 3.5 کیلومتری آن قرار داشت را خاکستر می کرد.
25- جسد مردگان
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۲)

بمب های هسته ای و لیزرها ترسناک و قدرتمند هستند و کسی در این مورد شکی ندارد. اما همانطور که شنیده اید راه های زیادی برای کندن پوست یک گربه وجود دارد و اگر کسی قصد داشته باشد دشمنانش را آرام آرام و با شیوه ای خوفناک از بین ببرد می تواند از بدن زندانیان مبتلا به بیماری های عفونی و واگیر استفاده می کند و با انداختن آن ها به درون شهرها از روی دیوارها باعث می شود که جمعیت یک شهر به طور کلی از بین بروند. این اتفاق به طور واقعی رخ داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مورد ٢٥ يعني چي شد راه هاي بسياري براي كنند پوست گربه وجود دارد،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج