۶۶۱۶۹۹
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

رئیس اتاق بازرگانی ایران: حال اقتصاد خوب نیست

رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است بستر نامناسب اقتصاد باعث سلب تصمیم گیری های درست شده است و نمی توان با نادیده گرفتن این مسائل، بر اقدامات گذشته پافشاری کرد و باید برای حل مسائل به سمت شفاف سازی حرکت کنیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است بستر نامناسب اقتصاد باعث سلب تصمیم گیری های درست شده است و نمی توان با نادیده گرفتن این مسائل، بر اقدامات گذشته پافشاری کرد و باید برای حل مسائل به سمت شفاف سازی حرکت کنیم.
غلامحسین شافعی امروز ( ۲۴ دی ماه) در نشست هیات نمایندگان گفت: این روزها نگاهی به اقتصاد کشور نشان می دهد که حال اقتصاد خوب نیست و ناکارآمدی‌ بسیاری در حوزه‌های اقتصادی وجود دارد که این ناکارآمدی‌ها خود را به حوزه‌های اجتماعی و محیط‌زیست کشانده و اعتماد را به مسئولان کاهش داده است.

وی افزود: اما این ها به معنای ناامیدی نیست و مطمئنا می‌توان به یمن وجود کارشناسان فداکار و فعالان اقتصادی با اراده کشورمان و با فراهم کردن ابزارها، افق بلندمدت و بهینه‌تری برای اقتصاد ترسیم کرد و بر مشکلات فائق آمد و در یک بازه زمانی ۱۰ سال اقتصاد کشور را جزو اقتصادهای برتر قرار داد.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: شرایط فعلی و تلنبار شدن مشکلات در گذر زمان موجب نارضایتی شده و نمی توان با نادیده گرفتن آن بر اقدامات گذشته پافشاری کرد و در شرایط کنونی شفاف سازی لازمه برون رفت از مشکلات است و باید واقعیت ها را دید و از آن ها سخن گفت که در غیر این صورت در دام مشکلات باقی خواهیم ماند و شاهد افزایش فساد، فقر و عقب ماندن از توسعه اقتصادی خواهیم بود.

شافعی اضافه کرد: بستر نامناسب اقتصادی موجب سلب تصمیم گیری درست شده است و این ساختار و روش نمی تواند موجب برون رفت از مشکلات شود ضمن این که قوانین متعدد و تفسیرهای مختلف از آن موجب مشکلات بسیار شده است. برای حل پایدار و ریشه‌ای مسائل اقتصادی باید واقعیت‌های موجود در جامعه را پذیرفت و به صورت شفاف و روشن از آنها سخن گفت، چراکه اگر این‌طور عمل نکنیم همچنان در مشکلات باقی خواهیم ماند و شرایط را پیچیده‌تر و غیرقابل‌حل خواهیم کرد.

شافعی تصریح کرد: افزایش فساد و نابرابری‌های فراوان، فقر و بیکاری و کاهش سطح درآمد واقعی، عقب ماندن از توسعه اقتصادی از سال‌ها پیش مسائلی بوده که پیامدها آن از سوی کارشناسان و متخصصان و بخش خصوصی بارها پیش‌بینی و بیان شده بود. با توجه به تجربیات موفق سایر کشورها پیشنهاد می شود نهاد فراقوه ای برای توسعه کشور برای بازه زمانی پنج تا ۱۰ ساله ایجاد شود تا شاهد عبور از بحران باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل اقتصاد ایران تصمیم‌های مقطعی و جزیره‌ای است. ‌ازاین‌رو فداکارانه باید تصمیم گرفت و نگاه به نسل‌های آتی داشت. در شرایط کنونی قوانین دست و پاگیر و پوسیده مانع از پیشرفت و توسعه است که باید مورد بازبینی قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اه پس چرامیفرمایند من راضیم????

    • بدون نام

      چگونه خوب باشه؟
      يك دستگاه ماشين از ١٠تا٦٠٠ميليون يك شبه گران بشه
      يك متر آپارتمان از١تا٩ميليون يك شبه گران بشه
      و
      و
      و
      رانت داره در ايران بيداد ميكنه
      به جامعه يا ميلياردر يا زير فقر هند داريم ميرسيم
      پولدارها فقط پولدارتر متوسط ها فقط فقيرتر

    • یاس

      حال خودتم انگار خوب نیس که تازه فهمیدی.

    • بدون نام

      جناب رییس. تاالان کجابودی. ؟خیلی دیر متوجه نشدی. دیگه دیره باید دراسرع وقت جراحی بشه. اونم ازنوع عمیق. سریع سریعتر! !!!!

    • Zahra

      اقتصاد این مملکت 10 ساله که داغوووونه
      مردم جونشون به لبشون رسیده،آقا تازه میگه خوب نیست وضع اقتصاد

    • بی نام

      بودجه نفت رو دست نزنند وبرای همین کارها انجام بدین و کسی حق نداره بیشتر از اندازه پول از بیت المال برداشت کنند .یکساله درست میشه اگر واقعا بخواهند .

    • بدون نام

      ما دعا میکنیم حاش خوب بشه لبش خندون بشه غصه نخور اقتصاد دوباره پر میگیری

    • بدون نام

      ای جانم چقدر تو باهوشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج