جاباما
۶۶۱۷۵۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آنفلوآنزای طیور همچنان تلفات می‌گیرد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از جان باختن هشت نفر به دلیل تب کریمه کنگو در سال جاری خبر داد و گفت: آنفلوآنزای طیور در مزغداری‌ها همچنان تلفات می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان دامپزشکی کشور از جان باختن هشت نفر به دلیل تب کریمه کنگو در سال جاری خبر داد و گفت: آنفلوآنزای طیور در مزغداری‌ها همچنان تلفات می‌گیرد.
علیرضا رفیعی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که یکشنبه (۲۴ دی ماه) در اداره کل دامپزشکی البرز برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌هایی که بین انسان و حیوان مشترک بوده و همچنین بیماری‌های دامی، هنوز ناشناخته است لذا متخصصین برای شناسایی در حال فعالیت هستند.

رفیعی‌پور با اشاره به نظارت سازمان دامپزشکی در حوزه تولید و مصرف محصولات دامی خاطرنشان کرد: این نظارت از مزرعه تا سفره ادامه ادامه دارد و کارشناسان سازمان برای ارتقای سطح بهداشتی و حفظ امنیت غذایی و اقتصادی تلاش دارند.

وی در ادامه به وضعیت آنفلوآنزای مرغی در کشور اشاره و با بیان اینکه شروع شیوع این بیماری از سال ۹۵ بود اظهار کرد: این ویروس از حوزه طیور وحشی به طیور بومی و طیور صنعتی با اولویت مرغ تخم گذار انتقال پیدا کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۷ میلیون قطعه مرغ مبتلا به این بیماری معدوم شده است اما این بیماری با توجه به سرعت انتشار بالا هنوز کنترل نشده است.

رفیعی‌پور ضمن اظهار امیدواری برای کنترل آنفلوآنزای مرغی در آینده نزدیک و خاتمه این بیماری افزود: ۱۵ استان کشور با این بیماری درگیر شده‌اند بر همین اساس برای جایگزینی مرغ‌های معدوم شده تدابیری اتخاذ گردیده تا ادامه تولید در مرغداری‌های هدف آغاز شود.

جان باختن ۸ نفر به دلیل تب کریمه کنگو

این مسئول درباره بیماری تب کریمه کنگو نیز اعلام کرد: طی ۱۸ سال گذشته کل استان‌های کشور با این بیماری مواجه شده است اما تعداد مبتلایان به این بیماری سیر صعودی نداشته است.

وی ذبح غیراستاندارد و خارج از کشتارگاه را یکی از عوامل شیوع این بیماری عنوان و خاطرنشان کرد: امسال در کشور بین پنج تا هشت نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو جان خود را از دست دادند.

رفیعی‌پور در بخش دیگری از این نشست خبر با بیان اینکه اقتصاد دامی ایران به ۱۳۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد که سازمان دامپزشکی بر آن نظارت دارد، گفت: ۸۵ درصد غذای انسان از پروتئین یا فرآورده‌های خام دامی تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: این نشان می‌دهد که جان و مال مردم به سازمان دامپزشکی گره خورده است، به همین دلیل ناظران سازمان به طور شبانه روزی بر ذبح شرعی دام در کشتارگاه‌ها نظارت دارند.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان از فعالیت ۲۶۰ کشتارگاه طیور در کشور خبر داد و گفت: سالانه در ایران دو میلیون تن مرغ، ۹ میلیون تن تخم مرغ و ۷۰۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج