جاباما
۶۶۱۷۵۷
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

ایرانی‌ها ۳۰ درصد اضافه غذا می‌خورند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت اصلاح رفتار غذایی بین افراد مختلف جامعه، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۳۰ درصد غذای مصرفی مردم اضافه و برای سلامتی آنها مضر است.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت اصلاح رفتار غذایی بین افراد مختلف جامعه، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۳۰ درصد غذای مصرفی مردم اضافه و برای سلامتی آنها مضر است.
دکتر «محمدحسن لطفی» در نشست خبری بسیج اطلاع رسانی تغذیه استان، با بیان این‌که طبق آخرین دستاوردهای علمی در دنیا بحران‌های آینده را با سه خطر چاقی، دخانیات و کم‌تحرکی درک می‌شود،‌ اظهار کرد: عرضه و تقاضا باید هدفمند و متناسب با نیاز سلامتی جامعه تنظیم شود .

وی اصلاح برخی از فرهنگ‌های اشتباه در حوزه مصرف مواد غذایی را ضروری دانست و افزود: عوامل مختلفی در ارائه انواع مواد غذایی ناسالم موثرند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در بخش تغذیه بیشترین رسالت ما ارائه اطلاعات کیفی به مردم است و در طول این سال‌ها نیز اقدامات متعددی انجام شده که امسال نیز در نظر داریم تا اطلاعات کمی هم به مردم ارائه کنیم .

این مقام مسئول با بیان این‌که درخواست‌های متعددی در زمینه اطلاع رسانی حوزه تغذیه وجود دارد، تصریح کرد:‌ شعار امسال بسیج اطلاع‌رسانی تغذیه متمرکز بر اضافه وزن و چاقی است.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی اتوبوس دیابت، جلسات آموزشی پرسنل ادارات، تربیت سفیران سلامت، ارائه مباحث تغذیه‌ای، امضای تفاهم‌نامه با حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات از جمله اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد دانست و بیان کرد: پیشگیری از آموزش‌های تخریبی و نادرست که باورهای مردم را تغییر می‌دهد ضروری است.

وی‌در ادامه با بیان این‌که الگوی بیماری‌ها و شرایط حاکم بر سلامت جامعه در حال تغییر است،‌گفت: روابط بین انسان‌ها، تاثیرگذاری بر یکدیگر و حضور رسانه‌ها مختلف از جمله عوامل موثر در تغییرات فرهنگی ایجاد شده در حوزه سلامت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 30 درصد غذای مصرفی مردم اضافه و برای سلامتی آنها مضر است، افزود: منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه عدم رفتار صحیح تغذیه است.

لطفی در پایان با اشاره به این‌که افزایش دو برابری ابتلا به انواع سرطان در کمین مردم استان یزد و کشور است، خاطرنشان کرد: 68 درصد خانم‌ها و 57 درصد آقایان بالای 20 ساله در استان یزد چاق و اضافه وزن دارند .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ

    • علی

      خودتون رو ایرانی ندونید

    • بدون نام

      خدا را شکر پس،مشخص،هست وضع مردم خوبه. می بینم هر روز چن نفری میان و ازم کمک میخان که پول دو تا نون را دریغ نکن. پس دارند پول میگیرند اضافه بخورند. ديگه تموم شد کمک بی کمک

    • بدون نام

      از خودتون بپرسید چرا شما اینقدر زیادی میخورید بدون اینکه به دیگران اجازه خوردن یک لقمه را بدهید

    • بدون نام

      بگو 30 درصد نون بیشتر میخورن.وقتی گوشت و میوه و لبنیات و . . . نخوری،مجبوری پر کنی شکم رو

    • i.r

      بسه بابا دست از سرمردم گرینه بردارید بگید ۳۰ درصد گرسنه کارتون خابن

    • بدون نام

      البته خیلی هاشون اصلا غذا نمیخورن ولی حدود ده درصد شون انقدر میخورن که میانگینش میشه سی درصد

    • بدون نام

      ایرانیالبنیاتش ازاروپایادبگیرن کمترباپول کارگری سوءتغذیه دارن

    • رضا

      شنیده بودم یکی از عوامل پرخوری،افسردگیست
      باشد شما مارا از افسردگی دربیار،ما هوا هم بخوریم کافیست،وگرنه چرت و پرت نگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج