جاباما
۶۶۱۷۷۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

توصیه‌ای به حزب‌اللهی‌ها؛

به بهانه انتقاد دچار «دوستی خاله خرسه» نشوید!

حزب اللهی ها حتما علاقه وافری به کشور و نظام اسلامی دارند و دلسوز مردم و ملت هستند، اما باید مراقب باشند که تحت تاثیر مخالفت با دولت و یا سلیقه مخالف خود بهانه دست دشمنان و فرصت طلبان ندهند؛ موضوعی که در جریان اتفاقات اخیر به وضوح آن را مشاهده کردیم. اگرچه اعتراض اولیه، مردمی و بحق و برای انتقاد از شرایط اقتصادی کشور بود، اما در ادامه فرصت طلبان برای به انحراف کشیدن آن تلاش زیادی کردند.

تابناک: تجمعات اعتراضی اخیر مردم در کشور که سرآغاز آن از مشهد بود، با واکنش های سیاسیون دو جناح مواجه شد؛ اگرچه هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان انتقاد مردم و اعتراض مدنی آنها به شرایط کشور را حق آنان می دانستند، اما در مورد یک موضوع با هم اختلاف نظر داشتند؛ آن هم دلایل شکل گیری اعتراضات مردمی بود.

اصولگرایان بر این عقیده بودند که سرمنشاء اعتراضات مردمی به دلیل عملکرد نامناسب دولت به ویژه در حوزه اقتصادی بوده و مردم برای انتقاد از اقدامات نامناسب و یا بی عملی و بی برنامگی دولت که منجر به ایجاد مشکلات بسیار برای آنان به ویژه مردم کف جامعه شده، دست به اعتراض خیابانی زده اند.

اما اصلاح طلبان و دولتی ها دلایل دیگری را در شکل گیری اعتراضات مردمی دخیل می دانند. آنها بر این عقیده هستند که این اعتراضات با تحریک یکسری افراد خاص و همچنین جناح مقابل صورت گرفته تا از این راه دولت و رئیس جمهور تحت فشار قرار گیرند و افکار عمومی نیز تحت تاثیر این اعتراضات نسبت به دولت منتقد شوند.

در همین زمینه اولین واکنش را «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور نشان داد و از تلاش برخی جریانات و افراد که قصد داشته اند تجمعات اعتراضی را علیه دولت ترتیب بدهند انتقاد کرد. او گفته بود که تجمعات اعتراضی را شاید بتوانید علیه دولت شکل بدهید، اما بدانید که ادامه آن با شما نخواهد بود. به نظر می رسد منظور جهانگیری همین سوء استفاده ها و فرصت طلبی های برخی آشوبگران بود که در جریانات اعتراضات مردمی اخیر صورت گرفت.

در ادامه اتفاقات پس از اعتراضات مردمی اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «آیت الله سید احمد علم الهدی» امام جمعه مشهد از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی به دلیل آنچه تاثیرگذاری در شکل گیری اعتراضات مردمی در مشهد بوده، مورد مواخذه قرار گرفته که البته دفتر امامجمعه مشهد هم تاثیرگذاری آیت الله علم االهدی در جریان اعتراضات مردمی اخیر و هم بازخواست شورای عالی امنیت ملی از وی را کذب دانست.

اما صحبت های اخیر «علی مطهری» نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی درباره ریشه اعتراضات اخیر ابعاد دیگری از این ماجرا را روشن کرده است. سخنان مطهری نشان می دهد که سخنان «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور در انتقاد از برخی جریانات و افراد در شکل گیری اولیه اعتراضات پر بیراه نبوده است.

مطهری گفته آن کسانی که در مشهد ابتدا دعوت به تجمع کرده‌اند یکی «سایت حزب الله مشهد» بوده که اینها قبلاً کنسولگری عربستان در مشهد را تخریب کرده‌اند و دیگری هم پیروان آقای احمدی‌ن‍ژاد بوده‌اند که از طریق فضای مجازی دعوت به تجمع کرده بودند. وی ادامه داد: آقای علم‌الهدی هم در نماز جمعه‌ (دو هفته پیش) گفته بود که بخش اولش یعنی شعار «مرگ بر روحانی» خوب بود، اما بقیه‌اش خوب نبود که البته این حرف خوبی نیست.

همانطور که در جریان اعتراضات اخیر مردمی ملاحظه شد، اگرچه اعتراض نسبت به عملکردها از جمله عملکرداقتصادی دولت که بخشی از جامعه تحت تاثیر آن زیر فشار قرار گرفته اند، حق مسلم آنان است. اما خیلی باید مراقبت و مواظبت کرد که در جریان این اعتراضات، دشمن و معاندان نظام اسلامی از فرصت بهره نبرد و تحت تاثیر این اعتراضات و در پوشش های اعتراضی اقدام به تخریب چهره نظام نکنند.

اینکه یک جریان یا گروه و یا طرفداران یک فرد علیه جناح و گروه دیگر و یا فرد غیر هم نظر با آنان انتقاد و اعتراض کنند، امر غیر قابل قبولی نیست، بلکه به حق، شایسته و بجا است؛ اما به شرط اینکه پشت این انتقاد و اعتراض صرفا نیات سیاسی نباشد و از دایره انصاف نیز خارج نباشد؛ چراکه در این صورت، دیگر شکل انتقاد نخواهد داشت، بلکه در بهترین حالت می توان آن را تخریب به ناحق قلمداد کرد.

در جریان اخیر هم اگر اصل را بر صحت گفته ها و سخنان «علی مطهری» نایب رئیس مجلس درباره ریشه اعتراضات اخیر بگذاریم که طبیعتا باید هم اینگونه باشد؛ چراکه فردی در این جایگاه بدون اطلاع سخنی را آنهم با علم به اینکه در افکار عمومی مطرح می شود و در رسانه ها بازتاب می یابد نقل نخواهد کرد، باید خطاب به حزب اللهی های مشهد گفت که مراقب باشید که دشمن در کمین نشسته است.

حزب اللهی ها حتما علاقه وافری به کشور و نظام اسلامی دارند و دلسوز مردم و ملت هستند، اما باید مراقب باشند که تحت تاثیر مخالفت با دولت و یا سلیقه مخالف خود بهانه دست دشمنان و فرصت طلبان ندهند؛ موضوعی که در جریان اتفاقات اخیر به وضوح آن را مشاهده کردیم. اگرچه اعتراض اولیه، مردمی و بحق و برای انتقاد از شرایط اقتصادی کشور بود، اما در ادامه فرصت طلبان برای به انحراف کشیدن آن تلاش زیادی کردند.

حزب اللهی ها هم باید مراقبت بیشتری کنند تا مبادا اصطلاحا دچار «دوستی خاله خرسه» بشوند. دولت حاکم هرچه هست تائید شورای نگهبان و تنفیذ رهبری را پشت سر خود دارد. انتقاد و اشاره به ضعف ها و کاستی ها همواره باید باشد، اما نباید با تخریب اشتباهی گرفته شود. اگر اینگونه شود و نقد جای خود را به اعتراض تخریب گونه بدهد، می شود «پاشنه آشیل» و آنچه در اتفاقات اخیر شاهد آن بودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کاش شرایط زندگیشونو سر و سامون میدادید

    • کاش امریکایی بودم

      ایشالا امریکا ک اومد بهتون ب زور فهمونده میشه که اعتراض مردم ب چیه حالا هی خودتونو بزنید ب کوری مردم رو بیشتر عاشق اروپا و امریکا کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج