۶۶۱۸۵۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۱۰ نکته که باید در مورد فیلیپه کوتینیو بدانید!

فیلیپه کوتینیو، ستاره برزیلی و جدید بارسلونا بالاخره بعد از کش و قوس ها و شایعات فراوان با رقم هنگفت ۱۶۰ میلیون یورو از لیورپول راهی بارسلونا شد.

وبسایت نود: فیلیپه کوتینیو، ستاره برزیلی و جدید بارسلونا بالاخره بعد از کش و قوس ها و شایعات فراوان با رقم هنگفت ۱۶۰ میلیون یورو از لیورپول راهی بارسلونا شد. در این مطلب به ۱۰ نکته درباره این بازیکن سرشناس و جوان برزیلی اشاره خواهیم کرد.

کوتینیو با انتقال ۱۶۰ میلیون یورویی خود تبدیل به گران ترین خرید تاریخ آبی و اناری پوشان شد و حالا باید منتظر درخشش این ستاره برزیلی در کنا ستاره هایی همچون لیونل مسی، لوئیز سوارز، عثمان دمبله و دیگران ستارگان بارسلونا باشیم.

۱۰نکته که باید در مورد فیلیپه کوتینیو بدانید!

۱. اولین عضو از نسل آبی و اناری پوشانی که بعد از قهرمانی در ومبلی به دنیا آمدند!

فیلیپه کوتینیو در تاریخ ۱۲ ژوئن ۱۹۹۲ در ریو دو ژانیرو به دنیا آمد؛ درست ۲۴ روز بعد از قهرمانی بارسا در جام اروپا در ومبلی! حال او اولین آبی و اناری پوشی است که بعد از آن روز خاطره انگیز، چشم به جهان گشوده است. کوتینیو همچنین در کنار سرخی روبرتو و مارک آندره تراشتگن، سومین بازیکن تاریخ باشگاه است که در سال ۱۹۹۲ متولد شده‌اند.

۲. ۳۳۷ بازی و ۷۷ گل

این عضو جدید خانواده آبی و اناری‌ها، تاکنون ۳۳۷ بازی به نمایش گذاشته (۳۰۵ بازی در سطح باشگاهی و ۳۲ بازی در سطح ملی) و مجموعاً ۷۷ گل به ثمر رسانده است.

۳. برترین گلزن لیگ برتر از خارج از محوطه جریمه

در فصلی که گذشت (۲۰۱۶/۱۷) کوتینیو رکورد بیشترین گل زده از خارج از محوطه جریمه را در لیگ برتر به ثبت رساند. او ۶ گل خارج از محوطه جریمه و ۳ گل از روی ضربه آزاد به ثمر رساند‌.

۴. دوستان قدیمی، به هم پیوستند!

کوتینیو در لیورپول یک فصل و نیم در کنار لوئیز سوارز بازی کرد. او همچنین تجربه هم بازی بودن با پائولینیو و رافینیا را در تیم ملی برزیل دارد.

۵. بازی تحت هدایت ۱۵ سرمربی مختلف

با وجود سن و سال کم کوتینیو، این بازیکن تاکنون با ۱۵ مربی بزرگ کار کرده و ارنستو والورده شانزدهمین مربی دوران ورزشی او خواهد بود.

۱. جورجیو جورجیو (واسکو دو گاما)
۲. وگنر مانچینی (واسکو دو گاما)
۳. کارلوس روبرتو گواچو (واسکو دو گاما)
۴. رافا بنیتز (اینتر میلان)
۵. مانو منزس (برزیل)
۶. لئوناردو (اینتر)
۷. ژان پیرو گاسپرینی (اینتر)
۸. کلودیو رانیوری (اینتر)
۹. آندرئا استراماچیونی (اینتر)
۱۰. لوئیز فیلیپه اسکولاری (برزیل)
۱۱. مائوریسیو پوچتینو (اسپانیول)
۱۲. برندن راجرز (لیورپول)
۱۳. دونگا (برزیل)
۱۴. یورگن کلوپ (لیورپول)
۱۵. تیته (برزیل)

۶. یک بازی میهمان نیوکمپ!

به عنوان عضو تیم میهمان، کوتینیو قبلاً یک بار در نیوکمپ حضور یافته است. این ملاقات به تاریخ ۵ مه ۲۰۱۲ باز می‌گردد، زمانی که بارسا ۴-۰ بر حریف هم شهری خود، اسپانیول، فائق آمد. او در دقیقه ۶۵ آن بازی، به عنوان جایگزین آلوارو وازکز به میدان رفت.

۷. سایر بازی‌ها مقابل بارسلونا

خارج از نیوکمپ اما کوتینیو یک بار هم در ومبلی با بارسا ملاقات داشته است. این بار در یک دیدار دوستانه به همراه لیورپول؛ دیگر وجه تمایز این دو دیدار با یکدیگر، نتیجه بازی است. یاران فیلیپه این بار ۴-۰ کاتالان‌ها را شکست دادند. کوتینیو در یک دیدار دوستانه دیگر نیز به همراه تیم ملی برزیل در سیوتات اسپورتیووا مقابل بارسلونای ب قرار گرفت. در آن دیدار رافینیا پیراهن آبی و اناری‌ها را بر تن داشت.

۸. تنها جامی که بدان دست نیافته!

علی رغم داشتن عناوین قهرمانی در رقابت‌های مختلفی از جمله جام جهانی زیر ۲۰ سال، کوپا ایتالیا و سوپر کاپ ایتالیا، و نیز قهرمانی‌هایی به همراه لیورپول، کوتینیو موفق به کسب FA کاپ و لیگ برتر انگلیس نشد.

۹. کسب دو عنوان بازیکن سال لیورپول

کوتینیو در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بهترین بازیکن سال لیورپول شد. عنوانی که طی دو فصل قبلی به هم‌تیمی‌اش، لوئیز سوارز رسیده بود. این برزیلی همچنین نامش در بهترین ترکیب فصل ۲۰۱۴/۱۵ لیگ برتر قرار گرفت.

۱۰. کوتینیو، مرد خانواده

این ملی‌پوش برزیلی در سن ۱۴ سالگی با همسرش آینا ملاقات کرد و تا به حال از هم جدا نشده‌اند. آنها در سال ۲۰۱۲ ازدواج کردند و در سال ۲۰۱۵ اولین فرزندشان، که دختری به نام ماریاست، متولد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج