۶۶۱۹۵۹
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

پوتین با دفن لنین مخالفت کرد

&#۰۳۹;ولادیمیر پوتین&#۰۳۹; رئیس جمهوری روسیه با دفن جسد مومیایی شده &#۰۳۹;ولادیمیر لنین&#۰۳۹; بنیان گزار شوروی که در آرامگاه ویژه ای در میدان سرخ نگهداری می شود، مخالفت کرد.

ایرنا: 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه با دفن جسد مومیایی شده 'ولادیمیر لنین' بنیان گزار شوروی که در آرامگاه ویژه ای در میدان سرخ نگهداری می شود، مخالفت کرد.

پوتین در فیلمی به نام والاعام که شامگاه یکشنبه از شبکه تلویزیونی روسیه1 پخش شد انتقادها از نگهداری جسد مومیایی شده لنین در آرامگاهی در میدان سرخ را نادرست خواند.

والاعام نام جزیره ای در دریاچه ای به نام لادوژ در شمال روسیه است که در آن صومعه بزرگ و قدیمی قرار گرفته است.

رئیس جمهوری روسیه در این فیلم خاطرنشان کرد که ایدئولوژی کمونیسم که 70 سال پایه و اساس سیستم سیاسی شوروی بود، موارد تشابه بسیار زیادی با مسیحیت دارد.

پوتین با دفن لنین مخالفت کرد

وی گفت: تقریبا تمام مفاهیم کلیدی این جنبش (کمونیسم) از جمله ایده آزادی های اساسی، برابری و عدالت در کتاب انجیل مورد تاکید قرار گرفته است؛ قوانین زیربنایی کمونیسم هم از کتاب مقدس (انجیل و تورات) اقتباس شده است.

پوتین گفت: تصمیم بلشویک ها برای نگهداری جسد لنین در مقبره پس از مرگ بجای دفن در زمین نیز با توجه به این امر گرفته شده است.

رئیس جمهوری روسیه لنین را به مقدسین مسیحی تشبیه کرد و گفت: جسد لنین که در آرامگاه قرار گرفته است چه فرقی با بقایای جسد و اشیاء باقی مانده از مقدسین دارد.

وی افزود: وقتی به من می گویند که در مسیحیت چنین رسم و سنتی وجود ندارد (که مرده را دفن نکنند) من در پاسخ می گویم چطور وجود ندارد، شما به کوه آفون در یونان که زیارتگاه مسیحیان ارتدوکس است، نگاه کنید، همچنین در روسیه بقایای جسد و اشیاء متعلق به مقدسین مسیحی در عبادتگاه ها نگهداری می شود.

جسد لنین به صورت مومیایی از سال ۱۹۲۴ تاکنون در میدان سرخ واقع در مرکز شهر مسکو زیر بقعه ای موسوم به آرامگاه سرخ در خارج از کاخ کرملین قرار دارد و به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است.

بیش از دو دهه است که بر سر دفن جسد نخستین رهبر شوروی اختلاف نظر وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب کاری کرده که دفن نکردن چون جسد کثیفش این دنیا را به کند کشیده بسه دیگه زمین را به کند نکشه چون بنیانگذارکمونیست نقدر کثیفه که کل زمین را متعفن میکنه

      پاسخ ها

      • ارش

        اصلا فهمیدی چی گفتی.. لنین یک انقلابی و مبارز در راه رهایی ستمدیدگان بود.. ‌ یاد حرف امام حسین باش که گفت اگه دین نداری لااقل آزاده باش و لنین آزاده‌ای بزرگ بود و هست و تبلیغات مزورانه غربی‌ها و سرمایه‌داری کثیف در مخ امثال تو که از نگاه آزاد و فهم عمیق کم‌بهره‌ای بسیار کارکرد داشته.. احتمالا‌ تو ازون دسته برده‌های فکری هستی که غربیها بهشون یاد دادن بگو.. کمونیست یعنی خدا نیست.. خخخخ

    • بدون نام

      لنین لعنت الله سالها مسبب انحراف فکری جوانان در سرتاسر جهان بوده است.

    • بدون نام

      بندازین جلو کرکسها بخورنش،جنازه یه قاتل روانی رو گذاشتید تو شیشه

    • بدون نام

      جسد دیکتاتورها رو باید بدی لاشخورها تکه تکه کنند اونوقت اینا جسدلنین رو که دستش به خون هزاران انسان آلوده س تو ویترین گذاشتن

    • بدون نام

      این پوتین خودش کمونیسته فقط رو نمیکنه لنین واسلافش در کره زمین دستشان به خون میلیونها جوان بد بخت ازهمه جا ل بیخبر الوده است وتاکنون هیچ ایدولوزی اینقدر از مردم را نابود نکرده مخصوصا کشور عزیز ایران وجوانهای وطن پرست را باید لنین وپوتین را هردو در اتش انداخت و خاکستر ان را در زباله دان ریخت

    • کوروش

      کمونیست جز فقر و بدبختی برای مردم بی نوای شوروی چیزی نداشت فقر مطلق به بهانه برابری حاصل این ایدئولوژی بود نهایتا تو هر خونه ای فقط تکه ای نان و شراب یافت میشد این بود اون آرمان شهر کمونیست ها.

    • بدون نام

      لنین یه خون آشام و زامبی واقعی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج