۶۶۲۰۳۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شغل‌تان چیست؟ نویسنده‌ی زندگی خود هستم!

امروزه و با مشغولیت های زیادی که اغلب مردم دارند و گله ای که همواره از زمان می کنند و می گویند: «وقت کافی نداریم»، باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که هر یک از ما تنها یک مسوولیت و شغل داریم و آن، «کنترل زندگی و لذت بردن از آن» است.

مجله پنجره خلاقیت: امروزه و با مشغولیت های زیادی که اغلب مردم دارند و گله ای که همواره از زمان می کنند و می گویند: «وقت کافی نداریم»، باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که هر یک از ما تنها یک مسوولیت و شغل داریم و آن، «کنترل زندگی و لذت بردن از آن» است. برای انجام این کار، انسان همیشه در جست و جوی راهی برای تغییر است تا بتواند شرایط بهتری را برای خود فراهم کند. یکی از بهترین ابزارهایی که هزینه ای هم ندارد و بسیار قدرتمند هم هست، اولویت بندی است.

اولویت بندی اقدامی است برای رسیدن به موفقیت. با این کار، اقدامات و کارهای شما هدفمند می شوند و راه حل های زیادی در اختیار شما قرار می گیرد. اولویت بندی، از چشم انداز شما حاصل می شود. اغلب مردم، کارهای خسته کننده و زجرآوری انجام می دهند. چون اغلب شان کارهای تکراری و روزمره هستند و براساس هدف و چشم اندازشان نیست. پس چطور باید اولویت بندی کنید و کارها را به طریقی انجام دهید که به شما انرژی مثبت و انگیزه کافی برای انجام شان بدهد؟

اولویت بندی مفید و الهام بخش، از شناسایی آن چه برای شما مهم است، شروع می شود. پنج سال آینده را در نظر بگیرید و از خود بپرسید، دستاوردهای کلیدی من چه هستند؟ چه کارهایی برای تحقق اهدافم انجام دهم تا رضایت کامل از خودم و عملکردم داشته باشم؟ پاسخ این سوالات، باید تمام جوانب زندگی شما را دربر گیرد. مثلا اگر شما یک کار خیلی مهم مثل نوشتن یک کتاب را انجام داده باشید، آیا سلامتی شما هم مد نظر قرار گرفته است؟ یا این که این کار جزو اولویت های شما نبوده؟
شغل‌تان چیست؟ نویسنده‌ی زندگی خود هستم!

برای خودتان تعیین کنید که چه کارها و اقداماتی را باید در طول ماه، هفته یا روز انجام دهید تا موفقیت های لازم در تمام ابعاد زندگی را به دست آورید. توصیه می کنم، غیر از اولویت بندی روزانه، از اولویت بندی هفتگی و ماهانه هم استفاده کنید و آن ها را انجام دهید. یادتان باشد اولویت بندی، برای دستیابی به موفقیت است و نه برای انجام دادن کارهای فوری و اورژانسی. در حقیقت اولویت بندی یعنی انتخاب و تصمیم گیری برای انجام کارهایی که شما را به موفقیت دلخواه و ایده آل برساند. سه مرحله ساده برای شناخت اولویت ها به این شرح است:

1. تعیین محدوده زمانی مثلا هفتگی، ماهانه و سالانه.
۲. تعیین حوزه مورد نظر مثلا کسب و کار و زندگی.
3. پاسخ به سوال: چه کاری را در چه زمانی انجام دهم تا احساس رضایت کامل داشته باشم؟

با این اقدامات ساده، شما نویسنده زندگی خود خواهید بود و کنترل زندگی را در دستان تان خواهیدداشت و همواره احساس بهتری از خود دارید. پس تصمیم با خودتان است. آیا می خواهید برای زندگی اولویت بندی کنید؟ یا قصدتان انجام کارهای فوری و اورژانسی است؟ انجام کار براساس اولویت بندی، نیاز به هوشمندانه کارکردن دارد و نه کارکردن بیشتر. هنر در این است که کمتر ولی مفیدتر کار کنید. شخصی باشید که برای زندگی خود، استراتژی و نقشه راه دارد و اولویت بندی را هم براساس استراتژی انجام دهد. یک مساله بسیار مهم که در تعیین و پیاده سازی اولویت های شما نقش مهمی ایفا می کند، شرایط محیطی و اطراف شماست.
بسته به اتفاقاتی که رخ می دهند، احتمال تغییر در اولویت های شما هم وجود دارد، پس نگران نباشید و همواره با بررسی و بازنگری در روند اجرای کار، کنترل اولویت ها را در دست بگیرید تا بتوانید در زمان مناسب، تغییرات لازم را ایجاد کنید. بعد از اولویت بندی، مهمترین مساله ایجاد عادت هایی است که شما را در اجرای این کارها کمک می کنند. اگر امروز تصمیم به اولویت بندی گرفتید، ابتدا اولویت های گذشته تان را شناسایی کنید و آنها را به اتمام برسانید، بعد، براساس چشم انداز و اهداف تان اولویت بندی مناسب و لازم را انجام دهید.

دو تکنیک ساده برای انجام اولویت های روزانه:

1. به جای این که روزتان را با چک کردن ایمیل و پیام های تلگرام شروع کنید، به تقویم و لیست کارهای اولویت بندی تان نگاه کنید. چون این کارها حتما در همان لیست روزانه گنجانده شده اند.

۲. همه وسایلی که شما را از تمرکز روی کار باز می دارند، از خودتان و اطراف تان دور کنید و در یک زمان فقط یک کار انجام دهید. تمرکز روی یک کار و شروع آن کار و تمام کردنش، خیلی سریع تر و مفیدتر خواهدبود. چندکاره نباشید، فقط یک بار، یک کار را در یک زمان شروع و تمام کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج