جاباما
۶۶۲۱۷۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چکار کنم که ویدئوهای تبلیغاتی ام دیده شود؟

بالاخره انجامش دادید! پس از مدت ها توانسته اید اولین قسمت از مجموعه فیلم های تبلیغاتی تان را بسازید. فیلمنامه ای نوشته اید، کارگردانی کرده اید، به ویرایش آن پرداخته اید و در نهایت در یکی از پلت فورم های آنلاین خود بارگذاری کرده اید. فقط مانده که لم بدهید، استراحت کنید و ببینید که محتوای ویدئویی تان چگونه دست به دست می شود.

مجله پنجره خلاقیت - آماندا زانتال وینر، ترجمه شادی حسن پور: بالاخره انجامش دادید! پس از مدت ها توانسته اید اولین قسمت از مجموعه فیلم های تبلیغاتی تان را بسازید. فیلمنامه ای نوشته اید، کارگردانی کرده اید، به ویرایش آن پرداخته اید و در نهایت در یکی از پلت فورم های آنلاین خود بارگذاری کرده اید. فقط مانده که لم بدهید، استراحت کنید و ببینید که محتوای ویدئویی تان چگونه دست به دست می شود.

داستان جالبی است مگر نه؟

مدت ها قبل من نیز اولین محتوای ویدئویی ام را تولید کرده بودم و انتظار داشتم خیلی سریع ویروسی شده و بین همه مردم پخش شود. اما ناامید شدم. فکر می کردم ایده های خارق العاده ای دارم که همه از دیدن آن لذت می برند، اما هیچ کس علاقه ای به ویدئوی من نشان ندارد.

کجای کار را اشتباه رفته بودم؟

ای کاش آن زمان چیزهایی را که الان می دانم، می دانستم. مشکل عدم دیده شدن محتوای ویدئویی مشکلی است که بسیاری از بازاریاب ها درگیر آن هستند. به همین خاطر تصمیم گرفتم بزرگ ترین عوامل یکه باعث عدم توجه مخاطبان به محتوای ویدئویی می شود را فهرست کنم. به خواندن ادامه دهید و این مطلب را به عنوان یک مرجع برای استفاده بعدی نگه دارید.
چکار کنم که ویدئوهای تبلیغاتی ام دیده شود؟

چرا هیچ کس به تماشای محتوای ویدئویی من نمی پردازد؟

فیلم هایتان خیلی طولانی هستند. به نظر می رسد دیگر همه مردم از بازه توجه کوتاه مدتشان باخبر باشند، اما باز هم جالب است که بگوییم براساس پژوهش های صورت گرفته، بازه توجه انسان به هشت ثانیه کاهش یافته است! علاوه بر این، بیش از دوسوم مخاطبان دوست دارند به تماشای ویدئوهای زیر شصت ثانیه بپردازند. خلاصه این که: فیلم های کوتاه بسازید. هیچ گاه فراموش نمی کنم که برایان هالیگان مدیرعامل سایت HubSpot در مورد این موضوع چه گفت. او بر این عقیده بود که «شما دارید ذهن و فکر مردم را قرض می گیرید. وقتی می خواهید چیزی از کسی قرض کنید، باید به زمان او احترام بگذارید و هر وقت که زمان و ذهنشان را بازخواستند، آن را بهشان بازگردانید.»
معمولا ما خودمان به ذهن و فکرمان نیاز داریم. پس زمانی که می خواهید محتوای ویدئویی تولید کنید، به یادداشته باشید که دارید ذهن مخاطب را برای مدتی کوتاه قرض می گیرد. البته فکر نکنید که باید ویدئوهای هشت ثانیه ای بسازید؟! مگر در هشت ثانیه چقدر اطلاعات می توان ارائه کرد؟ اما در هنگام تولید ویدئو مطمئن شوید که چند ثانیه اول به خوبی مخاطب را درگیر خود می کند. به این شکل می توانید فکر و ذهن مخاطب را تا پایان ویدئو از آن خود کنید.

مخاطب خود را به درستی انتخاب نکرده اید.

من از دیدن ویدئو های بامزه حیوانات لذت می برم. شما هم احتمالا از دیدنشان کیف می کنید. احتمالا همه همین طور هستند. اما آخر این ویدئوها چه ارتباطی با برند شما دارند؟!

زمانی که می خواهید محتوای ویدئویی تولید کنید، باید از خودتان بپرسید که «این ویدئو چه ارتباطی با برند من دارد؟» حتی اگر می خواهید شیرین کاری های یک حیوان بامزه را در ویدئوتان بگنجانید، قبل از آن مطمئن شوید که این کار ارتباطی به کسب و کار شما دارد و برای مخاطب بی معنا نیست.
زمانی که می خواهید استراتژی ای برای بازاریابی ویدئویی تان تدارک ببینید، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که بدانید مخاطب شما (چه مخاطبان فعلی، چه آینده) مایل است چه چیزی ببیند. به غیر از محتوای سرگرم کننده چه چیزی برای او مفید خواهدبود؟ چه چیزی توجه او را جلب کرده، او را خوشحال می کند یا پاسخی برای پرسش های ذهنی اش فراهم می سازد؟

از پلت فورم اشتباهی استفاده می کنید.

زمانی که مردم به «محتوای ویدئویی» فکر می کنند، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد یوتیوب است. و البته تصور اشتباهی نیز نیست. بالاخره یک سوم از تمام کاربران اینترنت از یوتیوب استفاده می کنند. اما یوتیوب تنها پلت فورمی نیست که برای دیدن محتوای ویدئویی می توان از آن استفاده کرد. از طرفی تنها جایی نیست که می توانید مخاطبان خوبی در آن پیدا کنید. در نظر داشته باشید که 45 درصد از مردم، روزی یک ساعت از وقتشان را به تماشای فیلم های فیس بوک یا یوتیوب اختصاص می دهند. سعی کنید بهترین پلت فورم را برای ویدئوهای خود انتخاب کنید. شاید این روزها اینستاگرام بهترین جایی باشد که می توانید مخاطبان عام خود را در آنجا بیابید. البته توجه داشته باشید که فیلم هایتان در اینستاگرام باید نهایتا 59 ثانیه باشند.

تیتر ویدئویتان اشتباه است.

شاید با اصطلاح «کلیک بیت/ طعمه کلیک» آشنا باشید. این اصطلاح به معنای استفاده از تیترهای جذاب برای گول زدن مخاطب و وادار کردن او به کلیک کردن روی محتوایی است که شاید اصلا به دردش نخورد. این یکی از بدترین کارهایی است که می توانید در حق مخاطب و البته در حق خودتان انجام دهید. چرا که اگر تعدادی از مخاطبانتان پست شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کنند، نه تنها آن پست از سوی پلت فورم مربوطه پاک می شود، بلکه ممکن است برای مدتی دسترسی تان را به حساب کاربری تان از دست بدهید.

در نهایت این که مراقب باشید ویدئویی تولید نکنید که به نحوی به شخصی توهین کند یا او را برنجاند. برای لایک گرفتن اخلاقیات را زیر پا نگذارید و خود را درگیر عواقب قانونی آن نکنید. به یاد داشته باشید که یکی از اهداف اصلی تولید محتوا این است که برندتان را به عنوان یک برند مفید و ماندگار در ذهن مشتری جا بیندازید؛ نه برندی که با جهت گیری هایش باعث عصبانیت یا آزردگی مردم می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج