۶۶۲۳۱۷
۱ نظر
۵۰۲۳
۱ نظر
۵۰۲۳
پ

راهنمای انتخاب بوت‌های زمستانی

یک جفت کفش و یا بوت زمستانی کمک می کنند که حتی در سرمای سخت زمستان، پاهایمان گرم بمانند. اگر قصد خرید بوت دارید، این مطلب را بخوانید.

ماهنامه دنیای زنان - ترجمه نادیا زکالوند: یک جفت کفش و یا بوت زمستانی کمک می کنند که حتی در سرمایه سخت زمستان، پاهایمان گرم بمانند. اگر قصد خرید بوت دارید، این مطلب را بخوانید.

۱. مد و عملکرد

پوشیدن کفش مناسب، معمولا در ظاهر کلی افراد نقش بسیار مهمی دارد. بسیاری از خانم ها در روزهای سرد زمستان، بوت می خرند و اکثر آنها مطابق مد، بوت مورد نظرشان را تهیه می کنند. اما هنگام خرید بوت زمستانی مانند هر محصول دیگر باید بدانید که بوت را برای چه منظوری خریداری می کنید و آب و هوای منطقه شما در فصل زمستان چگونه است. مثلا اگر در منطقه ای بسیار سرد و پر از برف زندگی می کنید، باید بوت هایی خریداری کنید که پاهایتان را کاملا گرم نگه دارند. از طرفی اگر شما اهل پیاده روی در برف های سرد کوهستانی هستید، قطعا به بوتی نیاز دارد که مناسب این کار باشد. معمولا بوت های سبک و کاملا گرم، مناسب تان است. بدین ترتیب هنگام پیاده روی در برف، احساس خستگی نمی کنید و پاهایتان هم گرم می ماند.


راهنمای انتخاب بوت‌های زمستانی
2. بوت های ساق بلند و ساق کوتاه

این دو مدل بوت، هر یک مزایا و معایبی دارند. پرفایده ترین مزیت بوت های ساق بلند، حفاظت پا از روزهای به شدت بارانی و همچنین برف های عمیق است و در عین حال پاهایتان را تا ساق پا گرم و محفوظ نگه می دارند. از طرفی بوت های ساق بلند مناسب پیاده روی در مسیرهای برفی نیستند و پاها را به شدت خسته می کنند. بوت های ساق کوتاه به دلیل این که با آن ها می توانید راحت تر راه بروید بسیار بهتر هستند. بنابراین اگر منطقه شما پرباران و برف نیست، بوت های سابق کوتاه مناسب پا هستند. برخی از بوت های ساق کوتاه را حتی می توان کوتاه تر کرد و سابق آنها را در مواقعی که باران و برف کمی شدت می گیرد، بلندتر از قبل نمود. البته بهتر است بوت هایی انتخاب کنید که بتوانید دمپای شلوار را درون آن فرو برده تا از خیس شدن آنها جلوگیری شود.

۳. راحتی کفش و بوت

هنگام خرید بوت و کفش های زمستانی باید به راحتی و کارآیی آن نیز توجه کنید. جنس بوت و کفش انتخابی تان باید به گونه ای باشد که پاهایتان وقتی در آن قرار می گیرد، گرم و راحت باشد. همچنین ضخامت و جنس ته کفش نیز باید باکیفیت باشد. بوت های گرم و راحت معمولا عایق های خوب و سبکی دارند که باعث می شوند بوت با وجود سبکی، بسیار گرم هم باشد. در ضمن فراموش نکنید که جنس کفش و یا بوت خریداری شده باید از نوع ضد آب باشد.


راهنمای انتخاب بوت‌های زمستانی
4. جنس بوت

بوت هایی از جنس جیر پس از مدتی استفاده، نیاز به بازسازی ویژگی های مربوط به ضدآب دارند، در حالی که بوت های لاستیکی تا پایان عمر محصول، ضدآب باقی می مانند. همچنین بوت های با مچ خز مصنوعی نیز مقاوم در بربر آب هستند. این بوت ها نه تنها درزهای آن چنان بسته و محکم هستند که موجب گرم ماندن پاها می شوند، بلکه جلوی نفوذ باران و برف به درون بوت را هم می گیرند.


5. راحتی بوت

برخی از خانم ها موقع خرید کفش و بوت های زمستانی، راحتی را فدای سبک و مدل بوت می کنند. اما یادتان باشد که روزهای سرد زمستان، داشتن بوت و یا کفش زمستانی راحت، پیاده روی در سرما را نیز برایتان جذاب می کند. البته بوت های بسیاری هستند که در عین راحتی، بسیار شیک و زیبا هستند. در هر حال به کیفیت بوت بیش از مدل آن اهمیت بدهید.


6. اندازه بوت

بعضی از بوت ها در قسمت کف و پنجه پا، باریک تر هستند. در حالی که برخی دیگر بسیار جادار هستند و کمی بزرگ به نظر می آیند. همچنین داخل برخی از بوت ها کفی اضافی نیز قرار می گرد. بنابراین ممکن است با وجود بزرگی کاملا اندازه پایتان نباشند. بنابراین موقع خرید بوت مراقب باشید به گونه ای باشد که به پایتان فشار نیاورد و یا خیلی راحت و گشاد نباشد. البته اگر بوتی انتخاب کنید که کمی جادارتر باشد، می توانید به راحتی جوراب های گرم و ضخیم بپوشید.


راهنمای انتخاب بوت‌های زمستانی
۷. بندهای بوت

نوع بندهای بوت روی اندازه آن تاثیر می گذارد و اگر می خواهید به راحتی بوت هایتان را به پا کرده و یا درآورید، بوته ایی بخرید که بندهای بلند داشته باشند. پوشیدن و درآوردن برخی از بوت های دارای بندهای بسیار بلند و راحتی برای باز و بسته کردن، بی دردسر هستند. اما گاهی محکم بستن بندها تا بالای پا بسیار سخت است. هنگام خرید بوت بنددار، باید مراقب باشید که قسمت قوزک پا کاملا در کفش راحت قرار بگیرد و زیاد گشاد و یا برعکس تنگ نباشد.


۸. وزن بوت

هنگام خرید بوت به موضوع دیگری که باید توجه کنید، وزن آن است. تمام بوت های زمستانی معمولا نسبت به کفش های معمولی، سنگین تر هستند اما از نظر وزن با یکدیگر متفاوت اند. باید بوتی را انتخاب کنید که بسیار سبک بوده و حتی اگر تمام روز هم آن را پوشیده باشید، احساس خستگی نکنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سویل

      زمستان کجا بود آخه؟ خیلی وقته ننه سرما مُرده...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج