۶۶۲۳۱۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سقوط سهام فیس‌بوک در معاملات روز جمعه

پس از آنکه روز سه شنبه فیس بوک خبر تغییر بخش NewsFeed را اعلان عمومی کرد، ارزش سهام این وب سایت حتی قبل از باز شدن مغازه ها در روز جمعه، ۴.۴% کاهش پیدا کرد.

وبسایت کلیک - شهریار برور: تصمیم مارک زاکربرگ برای تغییر بخش NewsFeed یا همان تازه‌ترین اخبار، ۳.۳ میلیارد دلار برایش آب خورد و ۴.۴% از دارایی های شخصی او را کاهش داد.

پس از آنکه روز سه شنبه فیس بوک خبر تغییر بخش NewsFeed را اعلان عمومی کرد، ارزش سهام این وب سایت حتی قبل از باز شدن مغازه ها در روز جمعه، ۴.۴% کاهش پیدا کرد.

با نزدیک شدن به زمان معامله سهام در روز جمعه، سهام فیس بوک ۱۷۹.۳۷ دلار معامله شد که افت بیش از ۴.۴ درصدی را نسبت به روز سه شنبه که ۱۸۷.۷۷ دلار بود، نشان می داد.

وب سایت Forbes خسارت وارده به مارک زاکربرگ، بنیانگذار، رئیس و مدیر کل فیس بوک را حدود ۳.۳ میلیارد دلار برآورد کرده‌است. زاکربرگ ۳۳ ساله، در سال ۲۰۰۴ هنگامی که تنها ۱۹ سال داشت، وب سایت فیس بوک را به راه انداخت. سهام شرکت سال ۲۰۱۲ به عموم عرضه شد که مارک زاکربرگ هنوز صاحب ۱۷ درصد از سهم آن است.

مارک زاکربرگ روز سه شنبه در مورد تغییر الگوریتم تغییر قسمت NewsFeed در پست های فیس بوک، توضیحاتی را ارائه داد. وی اظهار داشت:

ما فیسبوک را برای این ساخته‌ایم تا افرادی که در زندگی برایمان اهمیت بیشتری دارند، همیشه در ارتباط با ما و نزدیکمان باشند. اما به تازگی متوجه شده‌ایم پست هایی که محتوای تجاری و کسب و کار دارند، باعث کم شدن و از بین رفتن پست هایی می شوند که دلیل ارتباط بیشتر ما با دیگران هستند. بر همین اساس، من هدفم را عوض کردم تا با این تغییر به شما در یافتن تعاملات اجتماعی معنادار و پر محتواتر کمک کنیم.

برخی معتقدند این تغییر در فیسبوک متاثر از ادعای این کمپانی برای مقابله با آنچه "سقوط ساختار" عنوان شده، است. این دقیقا همان چیزی است که مردم را از به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیش از حد درباره زندگی شخصی‌شان منع می کند، در نتیجه اطلاعات کمتری به دست سود جویانی می‌رسد که از تبلیغ کردن در محیط فیس بوک کسب درآمد می‌کنند.

اعمال تغییر در بخش News Feed فیس بوک مردم را به صحبت کردن درباره زندگی‌شان ترغیب می‌کند. جالب است بدانید، بازارهای بزرگ و مراکز تجاری به این تغییر در News Feed واکنش منفی نشان داده‌اند.

اینکه چقدر آقای زاکربرک از کم شدن موقت دارایی‌اش نگران است، هنوز مشخص نیست. با توجه به اینکه سال قبل در همین موقع، سهام فیس بوک حدود ۱۲۷ دلار (۹۲ پوند) معامله می‌شد، قیمت سهام شرکت هنوز بالاست.

شایان ذکر است؛ زاکربرگ برخلاف ضرر ۳.۳ میلیارد دلاری اخیر، همچنان ۷۲.۴ میلیارد دلار (۵۲ میلیارد پوند) دارایی دارد. در دسامبر ۲۰۱۵، زاکربرگ و همسرش Priscilla Chan عنوان کردند در حال برنامه‌ریزی برای وقف ۹۹% از سهام فیس بوکشان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج