جاباما
۶۶۳۰۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مقایسه دو غول خط هافبک دو تیم شهر منچستر

در جریان دیدار دیشب دو تیم منچستریونایتد و استوک سیتی در لیگ جزیره که با برتری ۳-۰ شیاطین سرخ به اتمام رسید، پل پوگبای فرانسوی، بهترین بازیکن میدان بود و توانست با دو پاس گل، مهمترین نقش را در پیروزی قرمز‌های شهر منچستر ایفا کند.

ورزش سه: در جریان دیدار دیشب دو تیم منچستریونایتد و استوک سیتی در لیگ جزیره که با برتری ۳-۰ شیاطین سرخ به اتمام رسید، پل پوگبای فرانسوی، بهترین بازیکن میدان بود و توانست با دو پاس گل، مهمترین نقش را در پیروزی قرمز‌های شهر منچستر ایفا کند.
پوگبا دیشب با دو پاس گلی که به آنتونیو والنسیا و آنتونی مارسیال داد، توانست تا اکنون به همراه دی‌بروین و لروی سانه، در صدر پاس‌گل دهندگان لیگ جزیره، قرار گیرد. ستاره فرانسوی شیاطین سرخ در این فصل، بارها با کوین دی‌بروین، ستاره بلژیکی منچسترسیتی مورد مقایسه قرار گرفته است و دلیل این مقایسه‌های متعدد، این است که هم پوگبا و هم دی‌بروین، یک نقش را در سیستم مربیان خود ایفا می‌کنند. اما کدام یک هافبک بهتری است؟ ستاره نیمه قرمز شهر منچستر یا ستاره نیمه آبی آن؟!
۱- بازی در خدمت تیم(پاس‌دادن، حرکات مثبت دفاعی و تکل‌ها):

در سیستم هر دو تیم، این دو ستاره نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و به دلیل همین سیستم، این دو هافبک باید هم در حمله و هم در دفاع تیم، شرکت موثری داشته باشند. یکی از ویژگی‌های یک هافبک خوب، پاس‌دادن است. در این فصل لیگ جزیره، تنها 3 بازیکن بیش‌تر از دی‌بروین پاس داده‌اند. ستاره سابق وولفسبورگ در این فصل لیگ جزیره 1362 پاس از 1639 پاس ارسالی خود را به سلامت به مقصد رسانده است که این آمار، نشان‌دهنده دقت پاس 83 درصدی دی‌بروین است.
مقایسه دو غول خط هافبک دو تیم شهر منچستر

در سوی دیگر، پل پوگبا با وجود مصدومیت و محرومیت‌های ایجاد شده در این فصل، 10 بازی کمتر از دی‌بروین به ثبت رسانده است و از 890 پاس ارسالی خود، 752 پاس را به سلامت به مقصد رسانده که دقت 85 درصدی پاس را برایش به ارمغان آورده است. در زمینه پاس‌های ارسالی رو به جلو نیز پوگبا عملکرد بهتری دارد. دقت پاس پوگبا در پاس‌های روبه جلویش،66.9 درصد بوده است که در مقابل آمار 59.9 دی‌بروین، آمار بهتری است. این آمار‌ها، نشان از برتری پوگبا در زمینه دقت پاس‌ها می‌دهد.

از لحاظ حرکات مثبت دفاعی و تکل‌ها، از نظر تعداد، دی‌بروین عملکرد بهتری دارد و در مقابل ۴۰ تکل پل پوگبا، او ۸۸ تکل را به ثبت رسانده است، اما وقتی به دقت تکل‌ها نگاهی می‌اندازیم، باز هم پوگبا برنده این جدال است. ستاره فرانسوی شیاطین‌سرخ با ۳.۸۱ آمار تکل در هر بازی و دقت ۴۰ درصد، آمار بهتری نسبت به دی‌بروین با دقت تکل ۳۶ درصد دارد.

2- دریبل‌زنی و سانتر:

دریبل‌زنی و توانایی ارسال پاس‌های بلند، یکی دیگر از توانایی‌هایی است که اگر هافبک‌هایی چون پل پوگبا و کوین‌ دی‌بروین، نداشته باشند، باید بسیار تعجب کرد! در زمینه دریبل‌زنی، ستاره سیه چرده فرانسوی، با ۴۶ دریبل و آمار ۲.۶۲ دریبل به ازای هر بازی، آمار نسبتا خوبی دارد. دقت دریبل‌های پوگبا چیزی نزدیک به ۷۲ درصد است که آمار خوبی برای یک هافبک با قد و قامتی همانند پوگباست. مورینیو با خرید ماتیچ در تابستان، باعث شد تا علاوه بر تقویت کار‌های دفاعی بتوانیم نقش موثرتری از پوگبا در کار‌های تهاجمی، مشاهده کنیم.
مقایسه دو غول خط هافبک دو تیم شهر منچستر

اما در سوی دیگر، کوین دی‌بروین در زمینه موفقیت در دریبل‌ها، آمار بهتری دارد. او با آمار خوب۷۹.۲۵ درصدی دریبل موفق و همچنین ۴۹ دریبل در این فصل لیگ جزیره، آمار مناسبی دارد. متوسط میزان دریبل‌های دی‌بروین به ازای هر بازی ۱.۷۹ است که نسبت به آمار پل پوگبا، آمار کمتری است.

اما در زمینه خلق موقعیت با استفاده از پاس‌های بلند و سانتر، عملکرد دی‌بروین عالی است. در این فصل لیگ جزیره، هیچ هافبکی به اندازه این ستاره بلژیکی موفق به خلق موقعیت با استفاده از پاس‌های بلند نشده است. دی‌بروین 24 موقعیت را در این فصل، به همین شکل خلق کرده است و با متوسط 1.04 در هر بازی، آماری عالی دارد. در آن سوی، پل پوگبا با وجود 10 بازی کمتر نسبت به دی‌بروین‌ 9 موقعیت از این طریق خلق کرده و آمار 0.69 درصدی به ازای هر بازی را تا به اینجای فصل به ثبت رسانده است.

۳-گل‌زنی و تعداد پاس گل:

با توجه به قدرت تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلستان و همچنین حساس بودن رقابت‌های این لیگ، آمار پوگبا و دی‌بروین در این زمینه، نسبتا خوب است. در زمین گلزنی، مرد فرانسوی با زدن 4 گل و 10 بازی کمتر نسبت به دی‌بروین، میانگین 0.24 در هر بازی را به ثبت رسانده است و مرد بلژیکی، 6 گل و میانگین گلزنی 0.27 را به ثبت رسانده است تا با اختلاف کمی، او برنده این قسمت باشد. اما مقایسه جالبی در زمینه پاس‌گل وجود دارد. پوگبا تنها در این فصل، 13 بازی را برای شیاطین سرخ انجام داده است و توانسته 9 پاس گل ارسال کند. پوگبا با وجود مصدومیت‌ها و محرومیت‌هایش، آمار 0.72 پاس گل به ازای هر بازی را به ثبت رسانده است، در حالی که ستاره بلژیکی آبی آسمانی‌های شهر منچستر، در همه بازی‌ها حضور داشته و آمار 0.41 را دارد که آمار خوبی نیست.
مقایسه دو غول خط هافبک دو تیم شهر منچستر

البته شاید یکی از دلایل این اتفاق، تمام کنندگی بهتر مهاجمان یونایتد برای موقعیت‌های خلق شده توسط پوگباست، چراکه 9 پاس گل پوگبا با خلق تنها 27 موقعیت به وجود آمده اما 9 پاس گل دی‌بروین با 68 خلق موقعیت!

نتیجه گیری نهایی:

با توجه به عملکرد بهتر در زمینه بازی در خدمت تیم و همچنین گل‌زنی و پاس گل، پل پوگبا با توجه به آمار‌های بالا به ازای هر 90 دقیقه، عملکرد بهتری نسبت به دی‌بروین دارد، هر چند این مقایسه، نمی‌تواند به خوبی، مشخص کند که کدام یک بهتر هستند. با توجه به درخشش سیتی گواردیولا در این فصل، احتمال حضور دی‌بروین در ترکیب این فصل جزیره بسیار زیاد است؛ اما با توجه به درخشش پوگبا، احتمال حضور او نیز تفاوت زیادی با ستاره بلژیکی ندارد!

ترجمه: محمد مهدی موسی‌پور
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج