۶۶۳۳۸۴
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ صورتی را عموما به عنوان رنگی پرطرفدار و محبوب می شناسیم که احساسات مختلفی را می تواند برانگیخته کند و به همین دلیل در هنر طراحی دکوراسیون نیز، کاربردهای متعددی برای آن می توان متصور شد.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: رنگ صورتی روشن به اندازه ای دارای طیف گسترده ای است که بعضی از انواع آن را به سختی می توان با رنگ صورتی متداولی که می شناسیم، مقایسه کرد و از طرفی برخی دیگر از انواع آن قرابت بسیار نزدیکی با صورتی شناخته شده معمول دارد.
به زحمت می توان نام مشخصی که برای هر یک از انواع صورتی گذاشته شده است را به خاطر سپرد، و از آنجا که در اینجا به طور کلی بخش وسیعی از آنها را مد نظر قرار داده ایم، همه انواع آن را با عنوان صورتی روشن معرفی می کنیم. صورتی روشن، رنگی شاد، وسوسه انگیز، و پرجسارت است که پیچیدگی های خاص خودش را در ترکیب با سایر رنگ ها دارد و در عین حال رنگی است که هر کسی می تواند دوستش داشته باشد و به آن عشق بورزد.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل
رنگ صورتی را عموما به عنوان رنگی پرطرفدار و محبوب می شناسیم که احساسات مختلفی را می تواند برانگیخته کند و به همین دلیل در هنر طراحی دکوراسیون نیز، کاربردهای متعددی برای آن می توان متصور شد.
در ادامه با محوریت قرار دادن طیف های روشن صورتی، ویژگی های این رنگ را در دکوراسیون داخلی به طور جزئی مورد بررسی قرار می دهیم.

وقتی از طیف روشن رنگ صورتی صحبت می کنیم، مطمئنا مقصودمان صورتی جیغ و کودکانه ای که یادآور عروسک های باربی و لباس های کودکانه باشد، نیست. مطمئنا این نوع رنگ هم جایگاه خاص خودش را دارد، اما صورتی های روشن کاملا متفاوت هستند. وقتی دیوارهای اتاق را با صورتی روشن رنگ آمیزی کنید، حضور این رنگ در چیدمان خانه، می تواند به محیط، شادابی ملایمی ببخشد و خبری از جلوه تند و تیز و پر انرژی صورتی های کودکانه نخواهد بود.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل

با وجود آنکه صورتی های روشن، در ترکیب با دیگر رنگ ها، پیچیدگی های خاصی از خودشان نشان می دهند و تا حدود زیادی لطافت و حس آرامش محیط را تقویت می کنند، اما به هرحال از طیف صورتی هستند و به هیچ وجه نمی توان آنها را از دسته گسترده این نوع رنگ مجزا دانست. بنابراین اگر صورتی روشن، از جمله انتخاب های شما برای دکوراسیون منزل است، باید به اندازه کافی به انتخاب خود اعتماد کنید و با آغوش باز، ویژگی های جذاب طیف صورتی را بپذیرید. یکی از بهترین روش های استفاده از پتانسیل های موجود در رنگ صورتی، به کارگیری این رنگ در ترکیب با رنگ های ملایم خنثی، و تکه هایی از رنگ سیاه است، زیرا از این طریق می توان تاثیر طیف های روشن رنگ صورتی را تقویت نمود و به شکل بهینه تری از آن بهره گرفت.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل

اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید بگوییم که رنگ صورتی روشن نمی تواند به عنوان رنگی همیشگی در دکوراسیون اتاق های مختلف خانه به کار برده شود. هر زمان که از طیف های متفاوت این رنگ در بخش های مختلف دکوراسیون استفاده نمودید، باید به این نکته توجه کنید که علیرغم تمام جذابیت و ویژگی های مثبتی که می توانید از صورتی روشن انتظار داشته باشید، ممکن است خیلی زود از این رنگ خسته شوید، یا تصمیم به یافتن جایگزینی برای آن بگیرید. استفاده از رنگ های بارزی مثل صورتی، به طور بالقوه نوعی ریسک به حساب می آید. در نتیجه هر زمان که تصمیم گرفتید از این رنگ ها استفاده کنید، به فکر جایگزین آن در آینده نیز باشید.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل

چنانچه در ابتدا اشاره کردیم، برخی از انواع صورتی روشن را به سختی می توان به عنوان بخشی از طیف گسترده صورتی به حساب آورد. صورتی های روشن می توانند تنها تنالیته خفیفی از صورتی باشند که با سفید ترکیب شده اند و روشن تر از حد متوسط گشته اند؛ و یا می توان آنها را دارای ترکیباتی از خاکستری دانست که کمی تیره تر هستند. حتی با اضافه کردن کمی زرد روشن به آنها می توان به رنگ هلویی رسید که اندکی گرم تر از حد معمول است، اما همچنان در طیف صورتی قرار دارد. با توجه به تنوع این نوع رنگ، بهتر است هنگام انتخاب آنها برای دکوراسیون خانه، با چند طراح حرفه ای در زمینه چیدمان و دکوراسیون داخلی مشورت کنید و از آنها کمک بگیرید.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل

همانطور که پیشتر گفتیم صورتی روشن در کنار رنگ های خنثی، می تواند تاثیر گذاری به مراتب بالاتری داشته باشد. حال اگر از رنگ سفید به میزان بیشتری استفاده کنید، این تاثیر شگفت انگیز را بیش از پیش درک خواهید کرد. عموما رنگ سفید، به ترکیبات صورتی کمک می کند که جلوه بهتر و زیباتری داشته باشند و جلوه بسیار بیشتری از خود نشان دهند. به عنوان مثال استفاده از اجزای مختلف دکوراسیون، مثل مبلمان، درب ها، تابلوهای هنری و ... با رنگ های خنثی به ویژه سفید، همراه با دیواری که به رنگ صورتی روشن درآمده است، ظاهر بسیار خوبی ایجاد خواهد کرد. همچنین بهره گیری از طیف های روشن صورتی، در کنار دیگر انواع صورتی با تنالیته های مختلف می تواند بسیار دلفریب و اغوا کننده باشد و ظاهر خیلی دلچسبی به دکوراسیون اتاق ببخشد.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از رنگ صورتی برای رنگ آمیزی دیوارها می تواند تنها اختصاص به یکی از دیوارهای خاص اتاق داشته باشد و نیازی نیست تمام دیوارها را با استفاده از این رنگ نقاشی کنید. در واقع می توان از صورتی روشن به عنوان رنگی خاص بهره گرفت و از ویژگی های این رنگ به شکل بارزتری استفاده نمود. به این ترتیب با رنگ آمیزی یک دیوار خاص، عمق فضای کافی در اتاق ایجاد می شود و در نتیجه محیط اتاق می تواند بزرگ تر از آنچه که هست نشان داده شود.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل
به همین ترتیب رنگ آمیزی دری که به اتاق باز می شود هم می تواند همین نقش را ایفا کند. به عنوان مثال، در میان دیوارهایی با رنگ های متفاوت (به عنوان مثال به رنگ سفید)، وجود دربی به رنگ صورتی می تواند نگاه ها را به خودش جلب کند و یک نقطه کانونی ایده آل در دکوراسیون فضای داخلی به وجود بیاورد.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل
در ضمن از آنجا که رنگ صورتی با فضاسازی های کودکانه ارتباط تنگاتنگی دارد و تا حد زیادی این رنگ را به عنوان رنگی مختص کودکان می شناسیم، می توان برای دکوراسیون اتاق کودکان از طیف روشن صورتی به شکلی بهینه استفاده کرد.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل

ترکیب رنگ صورتی روشن، با طیف رنگ های آبی نیز می تواند ترکیب بسیار مناسبی ایجاد کند. آرامشی که از رنگ آبی دریافت می شود، در کنار لطافت و ملایمت صورتی روشن، تعادل و توازن ایده آلی ایجاد می کند.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل
فراموش نکنید که گرمای موجود در طیف های صورتی نیز با سردی رنگ آبی خنثی می شوند و به همین دلیل از نظر دمای حسی محیط نیز وضعیت مناسبی ایجاد می گردد. در مجموع از تمام ترکیبات رنگی که با استفاده از صورتی روشن ساخته می شود می توان در بخش های مختلف خانه و به تناسب کارکردی که از اتاق های منزل انتظار داریم، بهره گرفت.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل
از اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق نهار خوری، دستشویی و حمام و دیگر فضاهای داخلی خانه گرفته تا تزئینات و نمای بیرونی منزل، می تواند به این نوع رنگ مزین شود و جلوه بسیار خوبی از آن را با تمام ویژگی های بالقوه ای که از طیف صورتی سراغ دارید، بروز دهد.
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل
معجزه رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج