جاباما
۶۶۳۴۱۲
۲۱ نظر
۵۰۰۹
۲۱ نظر
۵۰۰۹
پ

پاسخ معاون قالیباف به افشاگری‌های نجفی

معاون سابق برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: انتظار از شهردار محترم تهران که خودشان را نابغه ریاضی می دانند این بود که وقتی می خواهند هزینه های شهرداری در دوره گذشته را بزرگ نمایش دهند، به فلسفه آن هم اشاره کنند. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ اجتماعی شهری نظرات

خبرگزاری تسنیم: معاون سابق برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با اظهار شگفتی از اعداد نجومی که در گزارش شهردار تهران و مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر در خصوص بودجه و اعتبارات شهرداری در دوره قبل آمده است با اشاره به این شبهات، گفت: انتظار از شهردار محترم تهران که خودشان را نابغه ریاضی می دانند این بود که وقتی می خواهند هزینه های شهرداری در دوره گذشته را بزرگ نمایش دهند به فلسفه آن هم اشاره کنند.

امانی گفت: جناب دکتر نجفی در گزارش شان به عدد نجومی ۲۲۸ هزار میلیار تومان هزینه شهرداری در ۱۲ سال گذشته اشاره کردند. در حالیکه خودشان بعنوان یکی از اعضای کمیسیون بودجه شورای سوم می دانند که کل بودجه مصوب شهرداری تهران از سال ۱۳۸۴ تا پایان ۱۳۹۵، ۱۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

ولی ایشان با تقسیم عدد بودجه هر سال بر شاخص بهای سال ۹۵ این عدد را ساخته اند که البته از نظر علمی اشکال ندارد ولی بعنوان یک مدیر مالی و امانتدار باید در گزارش خود اشاره می کردند که این عدد با بهای شاخص سال ۹۵ محاسبه شده است. مثلا ۱۰۰۰ تومان سال ۸۴ را ۳ هزار تومان در سال ۹۵ ارزش گذاری کرده اند.

معاون سابق شهرداری تهران گفت: در سایر اعداد گزارش دکتر نجفی نیز شاهد چنین بزرگنمایی هایی هستیم از جمله بدهی های شهرداری تهران که قطعی نشده را نیز با فرضیاتی ۸ هزار میلیارد محاسبه و یا ادعاهای مطالبات از شهرداری که از نظر حسابرسی قطعی نیست و در سیستم فاینانس شهرداری ثبت نشده نیز به آن اضافه کرده و حتی پروژه های نیم تمام که سرمایه شهر محسوب می شوند و پس از تکمیل ارزش افزوده برای شهر ایجاد می کنند را جز بدهی ها محاسبه کرده اند!!

امانی در ادامه با توجه به اظهار نظری یکی از اعضای شورای پنجم تهران افزود: کاش عضو محترم شورای شهر تهران که از گم شدن ۲۰ هزار میلیارد تومان در شهرداری در طول ۱۲ سال سخن گفته اند از مدیران بودجه و مالی شهرداری اطلاعات لازم را می گرفتند که براساس سیستم حسابداری تعهدی برای دیون و یا بازپرداخت وام ها و بودجه های سال بعد اعتبار پیش بینی نمی شود و از محل مازاد درآمد شهرداری براساس تبصره های بودجه مصوب شورا هزینه و دیون و بدهی های بانکی تسویه می شود که همیشه مورد تایید حسابرسی قرار گرفته و در تفریغ بودجه تصویب گردیده است.

معاون سابق شهردار تهران خاطر نشان کرد: ایشان این عدد مازاد بر درآمد را که صرف تسویه دیون و بازپرداخت وام ها شده را در بودجه های سالیانه شهرداری جمع کرده و به عدد ۲۰ هزار میلیارد رسیده اند و چنین ادعای عجیب و غریبی نموده اند که البته به دلیل تازه کاری و عدم آشنایی با مسائل حسابداری بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا ، افشاگری چیه ، الکی شلوغش کردی!

    • بدون نام

      بابا این نجفی بی سواده کلا

      پاسخ ها

      • محمد

        بی سواد نیست، ثابت کردن اختلاس سخته

    • رضا

      آقای نجفی ایمو نگی چی می گی.
      رئیس جمهور که ۵ ساله همه مشکلات رو داره میندازه گردن دولت قبلی... تو هم بنداز گردن قالیباف. کی به کیه. توهم تا پایان دورت بگو تقصیر قالیبافه. مردم می فهمن کی داره کار می کنه کی فقط پست رو اشغال کرده.

    • مهدی

      مردم خسته شدند از این بگو مگوهای جناحی یا عمدتا سیاسی ......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا باید کار یکسره بشه..

    • اقبالی

      چه فرقی داره کی میره کی میاد همه باهم میخورن.

    • ناشناس

      تا نباشد چیزکی مردم در نیارند چیزها......

    • بدون نام

      اقا یون چرا دادو هوار میکنید به شما چی میرسه مجلس وارد عمل شه بررسی کند چه کسی راست و دروع میگه با خلافکار به اشد مجارات رفتار شود اگر دروع بود با نجفی بر خورد کنند اگر راست بود قالیبوف را تحت پیگ.رد قرار وهند چرا عده ای دوست ندارند شفاف سازی شود مگر از دو طرف بشما پولی میرسد خدمتگزار در جمهوری اسلامی تشویق و خاین به اشد‌مجازات‌برسد

    • بدون نام

      اقای معاون شرایط زیست محیطی تفریحی اکو سیستمی فرهنگی گردشکری منطقه ۲۲ را با هدیه زمینهای بکر و دست نخورده به ارگانها نهادها ادارات بهم ریختید و چیزی جز انبوه ساختمان ترافیک شلوعی را بمردم‌تهران تحمیل کردید‌را هم قبول ندارید ایا تهران با اینهمه جمعیت لازق پارک بزرگ و دیزنی پارک نبود

    • ریحانه

      نمی دونم اینا تا کی میخوان کلاس اولی​ باشند همش دارن میگن آقا اجازه اون کلاس یا اینطوری کردن واقعا که خجالت داره

    • ناشناس

      118 هزار میلیارد بودجه شون بوده 228 هزار میلیارد هزینه کردن. معلومه دیگه تهران به همچین روزی میفته

    • علی احمدب

      علت رسانه ای کردن و جواب دادن به همدیگه تو این محیط چیه؟اگر کسی جرمی مرتکب شده باید در دادگاه رسیدگی بشه!وگرنه دو برداشت میشه کرد .یا دادگاهی عملا واسه رسیدگی وجود نداره یا اینکه جو سازی رسانه ای که در هر دو صورت علت ناامیدی امثال که تنها به آینده بهتر کشورم فارغ از هر چه زنده بادو مرده باد می اندیشیم .یعنی اکثریت مردم ایران

    • بدون نام

      حق با نجفیه.

    • بدون نام

      نجفی ماهها بررسی کرده تا با مستندات تخلفات اقتصادی مدیریت سابق شهری را اعلام بکنه مطمئنا با وضعیتی که شهرداری تهران داره نجفی درست میگه و برای رسیدگی دقیق تر باید تخلفات صورت گرفته به مرجع قضایی اعلام تا برخورد لازم با متخلفین صورت بگیره

    • بدون نام

      دیگ به دیگ میگه روت سیاهه

    • بدون نام

      شهردار قبلی با دادن مجوز به مراکز تجاری بزرگ (مثل مجتمع کوروش) در مناطق مسکونی و نامناسب ، خیانت بزرگی به مردم منطقه کردن !
      ساخت برجهای بزرگ در معابر کوچک ، دادن مجوز طرح ترافیک به عده ای خاص ، گرفتن رشوه توسط ماموران شهرداری و ... از جمله ظلم هایی بود که توسط شهردار قبلی در حق مردم شد و مطمئناً عواقب آنرا هم در این دنیا و هم در اون دنیا خواهند دید . ( چون از دید مردم پنهان می ماند ، از دید خدا که پنهان نمی ماند .)

    • بدون نام

      اخی. شورا هم میلی شده مثل صدا سیما.

    • رامین

      بدهی های شهرداری تهران که قطعی نشده... مرد حسابی خود این حرف تو تخلف بزرگیه چطور میشه شهرداری رو تحویل دادی هنوز بدهی هاشو محاسبه نکردی؟

    • بدون

      دیپلم داشته باشی بعد توهین کنی به حساب کتاب واقعی همین میشه

    • هموطن

      معلوم است که حساب کتابها ودرامد وپرداختیها در زمان قالیباف از چنان بهمریختگی رنج می برد که چنین ارقامی از ان بیرون می اید ،این بهم ریختگیهای اکثرا ساختگی به خاطر دزدیها وفساد ورانتهای گسترده شهرداری در زمان قالیباف می باشد ،حالا که رسوا شدند در صدد مظلومنمایی وراه گمکنی برامده اند ،وضعیت در زمان شهردار سابق خیلی خراب بوده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج