۶۶۴۰۵۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اظهارات دیپلمات ایرانی در مورد کشتی سانچی

سرکنسول ایران در شانگهای در مورد نحوه بررسی جعبه سیاه نفتکش سانچی گفت: با دقت و حساسیت بالا به دنبال بررسی جعبه سیاه سانچی هستیم.

ایرنا نوشت: سرکنسول ایران در شانگهای در مورد نحوه بررسی جعبه سیاه نفتکش سانچی گفت: با دقت و حساسیت بالا به دنبال بررسی جعبه سیاه سانچی هستیم.

علیرضا ایروش افزود: مسایل حقوقی مربوط به باز کردن جعبه سیاه را با ظرافت کامل و به صورت حقوقی پیگیری کرده ایم و در حال رایزنی با مشاوران خود در این زمینه هستیم.

او با اشاره به اینکه هر کدام از طرف های این موضوع سه روز مهلت دارند دیدگاه های خود را در مورد نحوه بررسی جعبه سیاه ارایه کنند گفت: ما نیز با بررسی تمام مدارک و شواهد، دیدگاه های خودمان را ارایه کرده ایم.

به گفته وی برای زمان و نحوه بررسی جعبه سیاه سانچی باید نمایندگان ایران، چین، هنگ کنگ، بنگلادش و پاناما به توافق برسند که هنوز در حال رایزنی برای این موضوع هستیم.

۱۶ دی یک کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در ۲۰۰ مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

پس از این واقعه، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رییس جمهوری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.

اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

در نهایت ۲۴ دی نفتکش سانچی غرق شد و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.

بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظرافت کار شما ما رو کشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج