۶۶۴۳۸۰
۳۰ نظر
۵۰۰۶
۳۰ نظر
۵۰۰۶
پ

دفتر قالیباف: آسیاب به نوبت، آقای زیباکلام!

دفتر محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران به مقاله‌ صادق زیباکلام درباره ادعای تخلفات شهرداری تهران در دوره ایشان پاسخ داد.

روزنامه شرق: دفتر محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران به مقاله‌ صادق زیباکلام درباره ادعای تخلفات شهرداری تهران در دوره ایشان پاسخ داد.
در این جوابیه آمده است:
در مقاله‌ای به قلم صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب منتشر شد که در آن، به گزارش ٥٠٠صفحه‌ای محمدعلی نجفی، شهردار تهران درباره عملکرد مدیریت شهری در ١٢ سال گذشته پرداخته شده است.
اما این مرقومه پر از ادعاها و سوگیری‌های غیرمنصفانه علیه محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت و شهردار سابق تهران است که لازم به پاسخ‌گویی است. لازم به یادآوری است، آنچه تحت عنوان گزارش ٥٠٠‌صحفه‌ای شهردار کنونی علیه مدیریت سابق در صحن شورا ارائه شد، پر از اغلاط و آمارسازی‌های ناثواب و همچنین ادعاهای کذب است که برخی از اعضای شورای شهر سابق و معاونان سابق شهرداری به تعدادی از اتهامات پاسخ داده‌اند. به اذعان کارشناسان این گزارش یک سیاه‌نمایی کینه‌توزانه نسبت به عملکرد مدیریت جهادی است که حتی برای خالی‌نبودن عریضه و واقعی نمایش‌دادن گزارش، شهردار محترم به تعداد اندکی از صدها ابرپروژه و طرح‌هایی که در مجامع بین‌المللی نیز مورد تمجید قرار گرفته‌اند، اشاره نکرده است.
آقای زیباکلام عنوان کرده‌اند شهرداری تهران سال‌هاست که ورشکسته است. آیا یک بنگاه یا سازمان ورشکسته می‌تواند در یک دهه شهر تهران را متحول کند و در هر ماه یک پروژه بزرگ مانند پل طبیعت، برج میلاد، ایستگاه‌های جدید مترو، خطوط بی‌آرتی، دریاچه شهدای خلیج‌فارس، تکمیل شبکه بزرگراهی، ٢٢٠٠ بوستان، پارک بزرگ ولایت، نهج‌البلاغه، یاس و... ایجاد کند. زمانی که شهردار وقت تهران به‌عنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد، آیا جهان به یک ورشکسته جایزده داد؟ قرار‌گرفتن تهران در میان ١٠ شهر برتر دنیا در سال ٢٠١١ توسط سازمان ملل و چند انجمن تخصصی بین‌المللی و اعطای لوح برترین تجارب شهری توسط قائم‌مقام سازمان ملل در سال ٢٠١٣ به شهردار تهران در ناپل ایتالیا، نشان از ورشکستگی شهرداری داشت؟
نویسنده با استناد به گزارش شهردار تهران بازهم بر عدد بدهی ٥٢‌هزار میلیاردی شهرداری پافشاری می‌کند؛ بدون آنکه این ادعا با سند اثبات شده باشد و مبنای دستیابی به آن مشخص باشد. درحالی‌که براساس گزارش حسابرسی در پایان دوران شهردار سابق بدهی شهرداری مجموعا ١٦هزارمیلیارد بوده، مدیریت جدید با احتساب طرح‌های نیمه‌تمام و پرونده‌هایی که در محاکم قضائی وجود دارد، این رقم را سه برابر کرده است. چرا آقای زیباکلام و همکاران او در سال‌های اخیر چشمان خود را بسته و این‌همه دستاورد را در تهران نمی‌بینند. شهردار سابق طول خطوط مترو را از ٧٥ کیلومتر به ٣٢٠ کیلومتر رسانده که هزینه بهره‌برداری از هر کیلومتر بین ٢٠٠ تا ٢٥٠ میلیارد تومان است. یعنی برای احداث ٢٠٠ کیلومتر حداقل ٤٠ هزار میلیارد تومان هزینه شده است. هزینه بهره‌برداری از هر ایستگاه مترو بین ٤٠٠ تا ٥٠٠ میلیارد تومان است.

اگر این اعداد و ارقام جمع زده شوند، به‌خوبی مشخص می‌شود بودجه تهران در ١٢ سال گذشته در کجاها صرف می‌شده که اینک شاهد تهرانی جدید هستیم. پاسخگویی به هر یک از آمارسازی‌های گزارش ٥٠٠‌صفحه‌ای شهردار وقت به‌راحتی با توجه به دستاوردهای مدیریت جهادی‌ شدنی است اما در این بخش از جوابیه لازم است به نکات مهمی اشاره شود. محمدعلی نجفی ٦ سال در شورای سوم شهر تهران حضور داشته و با رأی اعضای اصلاح‌طلب بود که محمدباقر قالیباف به‌عنوان شهردار برگزیده شد. در این مدت شهردار کنونی تهران آیا شاهد حجم تخلفات نبودند که هیچ گزارشی از تذکر نجفی به شهردار وقت موجود نیست! چگونه می‌تواند مدعی این حجم از تخلفات و به اصطلاح ویرانه‌بودن تهران باشد ولی در سال‌های حضور در شورا تذکری نداد یا سؤالی از شهردار وقت نپرسید؟ بهتر نیست آقای زیباکلام به این تناقضات بیندیشند؟
در‌حالی‌که در تمامی گزارش‌های شهردار وقت از ٦٨ هزار کارمند شهرداری سخن به میان می‌آید، چگونه جناب آقای زیباکلام این عدد را رند کرده و به ٧٠ هزار نفر رسانده و مدعی است قالیباف ٣٥ هزار کارمند شهرداری تهران را در سال ٨٤ به ٧٠ هزار نفر رسانده است؟ آیا جناب ایشان اطلاع دارند بیش از ٣٠ هزار نفر به‌صورت ٢٤ساعته در زیر‌زمین تهران برای تکمیل خطوط مترو و احداث تونل‌ها در سال‌های اخیر مشغول به کار بوده‌اند؟ آیا احداث ابرپروژه‌هایی مانند شهر آفتاب، باغ کتاب و صدها فرهنگسرا و سرای محله بدون وجود نیروی انسانی می‌توانستند سروسامان بگیرند؟ باید چندبرابر‌شدن حجم خدمات‌رسانی و توسعه و پیشرفت شهر تهران را متناسب با نیروی انسانی شهرداری در نظر گرفت. سال ٨٤ تهران کجا قرار داشت و اینک کجا قرار دارد؟ نجومی‌سازی و ویرانه اعلام‌کردن پایتخت کشور توسط نویسنده سرمقاله «شرق» برای زیر‌سؤال‌بردن کارنامه درخشان مدیری است که «جک استرو» به تمجید از دستاوردهای او پرداخته بود. او در بخشی از یادداشت خود در ایندیپندنت پس از سفر سال ٢٠١٤ به تهران نوشته بود: «اوایل هفته گذشته هنگامی که پس از ٩ سال همراه هیئت نمایندگی پارلمانی انگلیس از فرودگاه امام خمینی به هتل خود در مرکز تهران می‌رفتم، زیرساخت‌های این شهر، اتوبان‌ها و خطوط جدید مترو که در دست ساخت بود من را شگفت‌زده کرد.
باوجود تحریم‌ها، تهران این روزها بیشتر شبیه به مادرید و آتن به نظر می‌رسد تا مثلا بمبئی و قاهره». در آخر باید به آقای زیباکلام یادآور شد که با توهین به رأی‌دهندگان نمی‌توان برای شهردار کنونی تهران کارنامه تراشید. او مدعی است که پشت‌کردن مردم به صندوق‌های رأی باعث حضور قالیباف در شهرداری شد! آنچه باعث انتخابات کم‌رمق سال ٨٢ شد عملکرد شورای کاملا اصلاح‌طلب اول و شهرداران اصلاح‌طلب بود که شهر را تعطیل و به بازی‌های سیاسی مشغول بودند. شورایی که منحل شد و تهران در سه سال ٣ شهردار را بر خود دید. قالیباف علاوه بر شورای دوم، منتخب شورای سوم و چهارم نیز بود که از قضا دوستان اصلاح‌طلب چون دکتر نجفی نیز در شورای سوم به وی رأی داده بودند.
به‌هر‌حال عملکرد قالیباف و دستاوردهایش پیش‌روی شهروندان تهرانی قرار دارد و آینه تمام‌نما از یک عملگرایی مبتنی بر مدیریت جهادی است. این عملکرد بدون شک در آینده نزدیکی با کارنامه خالی شهردار کنونی مقایسه خواهد شد و چنین مقایسه‌ای کابوس روزهای حساس اصلاح‌طلبان خواهد بود. سیاه‌نمایی و نجومی‌سازی تنها برای کوتاه‌مدت جوابگو خواهد بود اما در میان‌مدت و درازمدت شهروندان پایتخت به‌دنبال پاسخگویی مدیران جدید شهری نسبت به برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی‌شان خواهند بود.

*دفتر محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همگی دست بدست و حسابی دلی از عزا درآوردن مردم کیلو چند دعوای زرگری راه می‌دانید و تا آنجایی که میتوانید میخورید

    • بدون نام

      حالم داره به هم میخوره، کمی هم به فکر مردم باشید.


      تهران تنها جاییه که توی این سالها پیشرفت داشته، اگر برند و خوردند حداقل کار هم کردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیخیال عمو خودتو ناراحت نکن چه کشکی

    • بدون نام

      واقعا که این اراجیف ارزش وقت گذاشتن برای خوتندنش را هم ندارد. پولشویی کثیفی که از طرف شهردار جدید اعلام شده اگر تهمت و افترا باشد که بعدش هدعای شرف و آبرو ، پدر نجفی را در می آورن.
      پس مدارک مهمی در دست نجفی است که با صراحت کلام و نه در خفا بلکه در مصاحبه مطبوعاتی پرده از اختلاس ها برداشته و چنانچه کذب باشد ،‌فاتحه شهردار نجفی خوانده است. .....

    • بدون نام

      شب دراز است و قلندر بیدار

    • بدون نام

      ا
      ان قدر مسولان پست ها را گرفتند و کار نکردند که اکنون انجام کار های مثبت باید بعنوان اقدامی خارقالعاده تلقی شده و مردم بدهکار مسولان میشوند خوب طرفین در خواست کنند گروهی بیطرف بدور از لابی گری رسیدگی و نتیجه را بمردم اعلام کنند کارهای مثبت نباید دلیلی بر انجام تخلف باشد پشت پرده را خبر نداریم ول میبینیم منطقه ۲۲ تهران با زمینهای بکر بجای حفط میط زیست ویران شد و قابل جبران نیست باغهای ونک بلوار ارتش همینطور فقط باغهای کن با مقاومت افرادش به جا مانده

    • بدون نام

      چیزی که عوض داره, گله نداره!!!!

    • بدون نام

      این زیبا کلام دیگه پیش از حد پاشو از گلیمش درازتر کرده مثلا میخواد اسم دربیاره آقای زیبا کلام قبل اینکه بخوای ادعای آدم خوب بودن رو بکنی باید یاد بگیری آبروی کسی را نبری چه راست باشه چه دروغ پس باید حلالیت بطلبی. امثال شماها هستن که بفکر مملکت نیستن همیشه دنبال مقصرن ی کم بفکر مردم باید بجای این خاله زنک بازیا.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حق تلخه

    • محمود

      پارك ولايت فقط دور تا دورش درست شده و بيشتر مساحتش مثل سابق كه پادگان بوده رها شده

    • ناشناس

      آقا چرا نمیخوان باور کنن که اختلاس شده

    • عسل

      خب قالیباف بیاد ابهامات رو برطرف کنه .سناد و مدارک ارائه بده تا رفع اتهام بشه ازش.
      مدارک و اسناد رو که خونشون نبردن پس چرا توی سازمان هم نبوده ؟

    • بدون نام

      اقای قالیباف اینقدر خودت و اذیت نکن دیگه هر چی بوده تموم شد رفت کسی هم ازت بازخواست نمی کنه همینطوری یه چیزی گفته شهردار مگه بقیه رو کاری کردن درسته پل طبیعت و مترو و چه و چه رو درست کردی الان داری بهش افتخار می کنی ولی پول پیمانکارها رو ندادی به نام تو درست شد ولی بدهی ها رو گذاشتی رفتی برای بعدی

    • mhsol mhsolo

      آنچه ابرمردی بسیاربزرگ یعنی آقای قالیباف دراین 12 سال پرماجرا درتهران انجام دادواقعا درتاریخ ایران وحتی جهان بی سابقه است اواکنون نزدخدا ومردم بسیارسرفرازوآبرومنداست
      این حجم کارتنها باامدادهای غیبی ممکن است این جملات هم
      چیزی به اواضافه نمیکند همانگونه که انتقادات ودشمنی هاچیزی
      ازاوکم نمیکنداوبرای خداکارکرد وکاربرای خدا بقول امام تاابدمیماندخدافقط میدید که هرروز4صبح ازتمام پروژه های شهرداری بالباس ایمنی بازدیدمیکرد ازامام نقاط شهربازدیدمیکرد
      سامانه 137 و 1888 چشمهای اوبودند ومثل ساعت اشکالات شهر ومسئولان شهرداری راایرای اونمایان میکرداوواقعا یک مجموعه همه جانبه بود خدافقط میتواند حجم خدمات اورا پاداش دهدخدااجرنیکوکاران راضایع نمیکندهرکجاهست خدایاریش کند
      شهردارفعلی هم بهتراست بجای این حرفهاوگزارشهای مغرضانه وکینه توزانه بکاربپردازد نه اینکه خط درحال کار 7 و6 رابه بهانه های غیرواقعی وغیرکارشناسی بخواباند وشهرداری راازدرآآمداین خطوط محروم کند ومسافران بسیارزیاد این خطوط راازخدمات مفیدمحروم سازد و وقت خودرا صرف تهیه گزارشهای بیفایده کند
      تنها اشتباه آقای قالیباف این بود که درانتخابات 29اردیبهشت 96
      ریاست جمهوری به نفع آقای رئسی کناررفت اگرشخصا مانده بود
      اکنون یک ریاست جمهور توانمندوکاردیده وقوی دراجا داشتیم وکشورمان بجای اینهمه گرفتاری درقله های واقعی پیشرفت بود
      اما افسوس ازسیاسی بازی وباندبازی که ابرمردان واقعی وعاشق خدمت را ازحضوردرجایگاه واقعیشان همواره محروم میکند وکاررابدست غیراهلش میدهد وکشورماهمیشع ازاین موضوع ضربه خورده است قالیباف هرکجا هست خدایارش هست چون واقعا برای خداکارمیکندونتایج کارش تا ابد درخاطره هامیماند

    • علی

      اگه ادعاها دروغه بیایید با مدارک اثبات کنید !!
      ولی 500 صفحه دروغ بعیده
      ضمنا چرا تا هر کس انتقاد میکنه بهش میگید کینه توزانه و جناحی و سیاسیه

    • حسام

      خدایش آقای قالیباف واسه تهران سنگ تموم گذاشت

    • بدون نام

      زیباکلام کلا تعطیله خخخخخخ

    • بدون نام

      احسنت سردار... افتخار میکنم زمانی سربازت بودم

    • علی

      از املاک نجومی معلوم بود....!!!!
      چارتا نردبان نداشتید پلاسکو را خاموش کنی آقای قالیباف لاف کمتر بزن

    • بدون نام

      اصلاچارزیباکلام پست مدیریتی واجرایی نداردفقط حرف می زندبیاتوی میدان بعدتحلیل کن

      پاسخ ها

      • ن. ن

        اقای زیبا کلام با پولهاییکه برای زلزله زده های کرمانشاه دادیم به شما چه کردی

    • بدون نام

      ابر پروژه هایی که گفتند چقدر به درد تهران خورده؟ چقدر مورد استفاده قرار می گیره؟ چند درصدش فعاله؟ راستی حرف ابر پروژه شد ، اما حرفی از پروژه غرور آفرین تونل توحید و بزرگراه صدر به میون نیاوردند!!!

    • بدون نام

      تهران جدید ساخته؟!!!

    • ناشناس

      مثلا بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش رو افتتاح کردن. برین ببینین تونل نیایش در 24 ساعت شبانه روز چند ساعت بازه. ....

    • بدون نام

      کاش قلم پات می شکست و هیچ وقت به تهران نمی رسید.!!!!
      شهروند تهرانی .

    • بدون نام

      سردار اين موجودات رو ول كن با همين كارا راي آوردن توسط مردم ساده لوح

    • اشکان

      سلام کسی میدونه الان آقای قالیباف کجاست ؟؟؟؟؟؟

    • رسول محرابی

      سلام یکی به این نجفی شهردار حال بگه بجای گیر دادن وبهانه تراشیها بیا صادقانه بگو چه برنامهایی برای آینده تهران دارن 4 سال وقت بیت المال رو میخواهد سر اینکه شهردار قبل خورده یا نخورده خیلی مردی خودت چه برنامهایی داری در ضمن واقعاً آقای قالیباف مرد میدان وسازندگی بود چرا تهمت وافترا به او میبندی از خدا بترس

    • احمد

      درود بر دکتر قالیباف. آقایان نجفی و زیبا کلام و دولت جدید که مقصر خرابی همه کارها رو دولت میدونن اگر مدرکی دارند رو کنن یه بجه هم میتونه به همه تهمت بزنه

    • ن. ن

      اقای قالیباف شاید بعلت سرمای شدید بوی تعفن زباله ها به مشام جنابعالی نرسیده است، وگرنه تحمل ان بوی تعفن برای اهالی ان منطقه و مسافران داخلی و خارجی شرم‌اورست برای شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج