۶۶۵۲۹۹
۲۰ نظر
۵۲۹۸
۲۰ نظر
۵۲۹۸
پ

چگونه راننده فرمول یک شویم؟

بالاترین سرعتی که می‌توان در جاده‌ها به آن دست پیدا کرد، افتخار راندن سریع‌ترین خودروهای دنیا، شهرت و آوازه‌ای جهانی، پول و ثروتی چشمگیر، این‌ها تنها قسمتی از مواردی است که راننده‌های فرمول یک از آن‌‌ها بهره می‌برند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: بالاترین سرعتی که می‌توان در جاده‌ها به آن دست پیدا کرد، افتخار راندن سریع‌ترین خودروهای دنیا، شهرت و آوازه‌ای جهانی، پول و ثروتی چشمگیر، این‌ها تنها قسمتی از مواردی است که راننده‌های فرمول یک از آن‌‌ها بهره می‌برند. با این حساب کاملاً‌ مشخص است که افرادی زیادی سودای رانندگی فرمول یک را در سر می‌پرورانند اما همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید مصداق نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود در خصوص رانندگان فرمول یک کاملاً صدق می‌‌کند و این افراد برای رسیدن به افتخار رانندگی سریع‌ترین خودروهای دنیا تلاش زیادی می‌کنند.

چگونه راننده فرمول یک شویم؟

رانندگان فرمول یک، شرایط بسیار سختی را در حین مسابقات تحمل می‌کنند، جالب است بدانید گفته می‌شود فناوری‌های به خدمت گرفته شده در یک خودروی مسابقه‌ای فرمول یک، حتی از فناوری‌های داخل هواپیماهای تراز اول مسافربری نیز پیشرفته‌تر است. جالب‌تر اینکه گفته می‌شود رانندگان فرمول یک، در انجام یک مسابقه به اندازه‌ای فشارهای ذهنی و جسمی تحمل می‌کنند که در پایان مسابقه چیزی حدود ۴ کیلوگرم وزن کم خواهند کرد. قصد نداریم در همین ابتدا دل شما را خالی کنیم و به قول قدیمی‌ها آرزو بر جوانان عیب نیست، اما وقتی صحبت‌ از رانندگی فرمول یک، به میان می‌آید با افرادی طرف هستیم که ویژگی‌های خاصی را با تمرین‌های مداوم و مستمر کسب‌ کرده‌اند.

به همین منظور با هم در ادامه برای شمایی که سودای رانندگی فرمول یک را در سر می‌پرورانید می‌خواهیم بگوییم چگونه می‌توانید راننده فرمول یک شوید.

استعداد و تلاش شبانه‌روزی

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند راه صد ساله را نمی‌توان در یک شب طی کرد، این واقعیت در خصوص بیشتر موفقیت‌ها صدق می‌کند و تمامی رانندگان فرمول یک در این حرفه استخوان خورد کرده‌اند. پیشرفت در رانندگی فرمول یک، فرآیندی مستمر است و برای آینده‌ای درخشان در این رشته باید از دوران کودکی به فکر افتاد. حرفه‌ای‌های این رشته، همگی از سنین کودکی با رانندگی پشت فرمان خودروهای کارتر تمرین خود را شروع کرده‌اند و گفته می‌شود که سن‌وسال بیست سالگی زمان خوبی برای تصمیم برای شروع آموزش رانندگی فرمول یک نیست. بدون شک درخشش این در این رشته نیز مانند سایر رشته‌های ورزشی نیازمند استعداد بالاست، در کنار استعداد، عزم و اراده‌ای راسخ راه را برای رانندن یک خودروی فرمول یک هموار می‌کند.

حفظ وضعیت روحی و فیزیکی بدن

رانندگان حاضر در مسابقات فرمول یک در بهترین شرایط بدنی قرار دارند، این افراد راه‌ خود را از پیست‌های کارتینگ شروع کرده‌اند و پیچ‌و‌خم‌های این رشته را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته‌اند تا به افتخار حضور در فرمول یک نائل شدند. به همین دلیل روحیه بالا کمک می‌کند تا از شکست‌ها نهراسید و با سرعت به دل خطر بروید. صحبت از خطر به‌میان آمد و بد نیست بدانید رانندگان مسابقات فرمول با خطر غریبه نیستند و از آنجایی که مسابقات در کشورهای مختلف با شرایط آب‌و‌هوایی متفاوت برگزار می‌شود باید همیشه برای حضور در شرایط متفاوت به لحاظ جسمی آمادگی داشته باشند.
چگونه راننده فرمول یک شویم؟

در رانندگی فرمول یک، نیز مانند سایر رشته‌های ورزشی تغذیه نقش مهمی دارد و رانندگان تراز اول فرمول یک همیشه باید زیر نظر متخصص تغذیه باشند. از آنجایی که مسابقات فرمول یک به صورت استقامتی برگزار می‌شود و در بیشتر مواقع چندین ساعت به طول می‌انجامد، تغذیه در این رشته به سه دسته تقسیم میشود، تغذیه راننده قبل از مسابقه، تغذیه در حین مسابقه و پس از پایان مسابقه. تغذیه رانندگان باید به نحوی باشد که در مسیر طاقت‌فرسای مسابقه انرژی از دست ندهند. بسته به استعداد افراد مختلف و تلاشی که به‌خرج می‌دهند سرعت یادگیری زیروبم‌های رانندگی نیز متفاوت خواهد بود و حتی راننده نوجوانی را سراغ داریم که در سن ۱۷ سالگی جایزه اول مسابقات مک‌لارن ۲۰۱۶ را از آن خود کرده است. تقویت قلب و عروق رانندگان فرمول یک نیز اهمیت زیادی دارد و رانندگان این رشته باید ورزش‌های سنگینی را برای بالابردن توان قلب و دستگاه گردش خون انجام دهند.

مسابقه‌های کارتینگ را دست‌کم نگیرید

خوشبختانه این روزها در بیشتر شهرهای کشور شاهد پیست‌های کارتینگ هستیم، اگر به رانندگی فرمول یک فکر می‌کنید جالب است بدانید این مسابقه‌ها که بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی دارند، نقطه شروعی برای بسیاری از رانندگان حرفه‌ای فعلی مسابقات فرمول یک بوده‌اند. بهترین سن برای حضور در مسابقه‌های کارتینگ به جهت راه‌ پیدا کردن به فرمول یک، حدود ۸ تا ۱۴ سال است، افراد باید به میزان ۵ تا ۱۰ سال در کارتینگ تجربه کسب کنند.
چگونه راننده فرمول یک شویم؟

گذشتن از هفت‌خوان فرمول یک

پس از اینکه استاد‌تمام مسابقات کارتینگ شدید تازه زمان وارد شدن به سایر مسابقه‌ها فرا می‌رسد. مسابقات سرعتی که شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و یا فورد برگزار می‌کنند می‌‌تواند مقصد بعدی شما برای راه‌ پیدا کردن به فرمول یک باشد، شرکت کنندگان در این مسابقات باید بین ۱۴ تا ۱۶ سال سن داشته باشند و یکی دو سال در این مسابقات تجربه کسب کنند. سپس نوبت حضور در مسابقات GP 3 فرا می‌رسد، در این مسابقات افرادی با میانگین سن ۱۷ تا ۱۹ سال حضور پیدا می‌کنند و باید حدود ۲ سال در این مسابقات تجربه کسب نمایند، مرحله بعدی حضور در مسابقات GP 2 است. در این مسابقات نیز رانندگانی با میانگین سن ۱۹ تا ۲۲ سال حضور پیدا می‌کنند و بین ۱ تا ۲ سال در این مسابقات تجربه بدست می‌آورند.

رانندگانی که بیست سال آن‌ها تمام شده باشد می‌توانند پس از حضور در تمامی مسابقه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم به صورت آزمایشی در مسابقات فرمول یک به مدت یک تا دو سال حضور پیدا کنند. در نهایت نیز رانندگانی که از حالت آزمایشی سربلند بیرون آمده باشند جواز حضور در مسابقات اصلی فرمول یک را بدست خواهند آورد. کاملاً مشخص است که ماجرا به همین‌جا تمام نمی‌شود و درست است که راه پیدا کردن به مسابقات فرمول یک افتخار بزرگی است، اما افتخار اصلی نصیب برنده این مسابقات است و می‌توان گفت تلاش رانندگان پس از حضور در فرمول یک تازه شروع می‌شود. در مجموع باید گفت امیدواریم توصیف پشت‌سر گذاشتن هفت‌خوان رسیدن به فرمول یک شما را دلسرد نکرده باشد و چه بسا که با عزمی راسخ و البته پیدا کردن اسپانسری که به شما باور داشته باشد بتوانید به این مسابقات جذاب راه پیدا کنید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات خوبی از نحوه راه پیدا کردن به مسابقات فرمول یک دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از این اطلاعات باخبر سازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      سلام
      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • بدون نام

      این چیزا برا ما ایرانیها حال اینو داره که بخوایم از خرسواری به بنز سواری تغییر کنیم

    • بدون نام

      ما ایرانیها همه راننده فرمول یک الاغهای تولید سایپا و ایرانخودرو هستیم

    • محمد

      فقط انقد میتونم بگم تاسف باره که تو ایرانم. به هیچ کدوم از ارزوهام نتونستم برسم. تصمیم گرفتم برم اسپانیا دوره فرمول یک رو اونجا بگیرم تا روزی راننده فرمول یک شم. و انقد بگم کسی که تو ایران بخواد به جای برسه عمرا هرگز تلاش نکنه فقط همین کسی قد منم تو ایران فکر فرمول یک رو نکرده. برا کلاسهای اتتومبیل سواری هرگز پولی خرج نکنین فقط میریزین پولتونو دور. میخوای ارزوت براورده شه برو اسپانیا فرانسه المان سنگاپور ....

      پاسخ ها

      • ایلیا

        ماشاالله خیلی پول داریم

    • علی

      میخولم ببینم راهی هست که تو ایران بتونم فعالیتی تو این رشته بکنم ؟ تجربه کارتینگم خوبه و ۱۷ سالمه تقریبا دارم از الان دنبالش میگردم ماهی یک بار حداقل کارتینگ میرم و مسابقات برگزار میکنیم معمولا هم نفر اول یا دوم میشم از ۸ نفر اگه کسی چیزی میدونه لطفا راهنمایی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان کسی میخواد شرکت کنه باید اول ۵سال آموزش ببینه برای مبتدی اونم تو اینجا نه تو آلمان باید زیر نظر مربی های فیا فدراسیون اتوموبیل رانی آموزش ببینی بعد باید تو دوره ی مبتدی شرکت کنی تا اگه کارت خوب بود تیم هایی مثل مرسدس بنز و ... ازت دعوت کنن الان فقط دو تا ایرانی پذیرفته شدن که الن یکی در انگلستان و یکی در آلمان کار میکنه

    • بدون نام

      هیچ دیگه باید ما ببمیرم

    • مجتبی

      ای خدا چرا تو ایران به دنیااومدم؟؟؟؟
      جا تو دنیا نبود تو این خراب شده افتادیم
      من خیلی سنم کمه فقط 12 سالمه راهنماییم کنید لطفا

      پاسخ ها

      • Rozhi H

        عزیزم منم دوازده سالمه. علاقه پیدا کرده بودم به مسابقات اتوموبیل رانی خیابانی که کم کم پیگیر شدم و به فرمول یک رسیدم. اینطور که معلومه خیلی سخته خصوصا با شرایطی که تو ایران هست اما تو سعی کن امیدتو از دست ندی.به مسابقات خیابونی زیرزمینی علاقه داری؟آسون تر میتوتی بهش برسی البته حتما باید از ایران بری ولی سن و تاریخ شروعت مهم نیس.بنظرمن که جالبو باحاله نظرتو بهم بگو لطفا

    • بدون نام

      من که نمیگم کسی توی ایران نمیتونه راننده فورمول یک بشه فقط اینجاس که اگر کسی توان مالی نداشته باشه توی ایران به ارزوش نمیرسه الان من 15سالمه به اندازه رانندگی بلدم که اگه توان مالی داشتم میتونستم یک راننده فورمول یک شم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با سلام دوست عزیز
        شما باید ابتدا به آلمان بروید و ثبت نام کنید زیر نظر مربی هم فیا فدراسیون اتوموبیل رانی آموزش ببینید و ۵سال فقط آموزش مبتدی ببینید و از قدرت بدنی زیادی برخورد دار باشید سپس وارد رقابت های مبتدی شوید و اگر به درجه ی بالایی رسیدید از تیم هایی مثل هایما و مرسدس از شما دعوت به کار میکنند امیدوارم موفق باشید

    • صادق

      نابرده رنج،گنج میسر نمیشود
      دوست عزیز اگر تو ایران نمیشه راننده فرمول یک بشی به سفر فکر کن.

    • مسعود

      چه دل خوشی دارین.با این وضع اقتصادی تا عراق هم بخوای بری باید 1 پول جمع کنی. حالا شما میگین برو خارج؟ هرکی رفت اروپا بگین منم با خودش ببره دست بوسشم پولم میدم هه.برین اقا برین با همون پراید باباتون ی دوری توی بلوار بزنین کافیه .فقط دعا کنید امریکا حمله کنه الهی امین.خدا که دیگه ما رو ول کرده رفته اروپا عشق و حال هه.

    • بدون نام

      هرکی پول کافی و وافی نداره به این رشته اصلا و ابدا فکر نکنه و بی خیال بشه.

    • ایرانی

      هرکی پول کافی و وافی نداره به این رشته اصلا و ابدا فکر نکنه و بی خیال بشه.

    • بدون نام

      فرمول یک مسابقه ی جذابیه من در ۸ سالگی با این ورزش آشنا شدم و تیم مورد
      علاقه ی من مرسدس بنز هست که در ۲۵مهر ماه این تیم رتبه ی اول و سوم شد

    • بدون نام

      سلام
      من۱۸سالمه و خیلی دوست دارم ک در آینده ی راننده فرمول۱بشم ، میتونید نظر کمک کننده ای داشته باشید؟
      ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • Masoud

      سلام میخواستم بدونم ثبت نام برای فرمول یک محدودیت سنی و یا محدودیت دیگه ای داره؟

    • آرش

      من ۱۷ سالمه کلا هیچ (تجربه ای حرفه ای) نداشتم اما واقعا استعدادش رو دارم و هم علاقه زیادی دارم و لطفا منو راهنمایی کنید که چگونه به بالاترین سطح برسم از کجا شروع کنم و ایا وقت هست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج