جاباما
۶۶۵۳۴۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اجرای طرح حبس خانگی مجرمان در سه استان

معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: طرح حبس خانگی مجرمان یا حبس در محدوده معین به صورت نمونه در استان های تهران، البرز و یزد کلید خورده است و به زودی در سایر مناطق کشور نیز اجرا می شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: طرح حبس خانگی مجرمان یا حبس در محدوده معین به صورت نمونه در استان های تهران، البرز و یزد کلید خورده است و به زودی در سایر مناطق کشور نیز اجرا می شود.

حجت الاسلام حمید شهریاری روز یکشنبه درجمع خبرنگاران در اراک افزود: تدابیر طرح حبس خانگی مجرمان یا محدوده معین با استفاده از ابزار پابند الکترونیکی از سه سال گذشته در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته و این طرح به صورت آزمایشی امسال در استان های مذکور بر روی ۱۵ مجرم اجرایی شده است.
وی اظهار کرد: کلیات طرح حبس خانگی مجرمان تکمیل شده و در کوتاه ترین زمان به مجلس شورای اسلامی ارجاع می شود که در صورت تصویب نمایندگان در همه استان های کشور قابل اجراست.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: این طرح در قانون آیین دادرسی جدید تدوین شده و برای مجرمان درجه پنج تا هشت قابل اجراست.
حجت الاسلام شهریاری، ابلاغیه الکترونیکی را یکی دیگر از خدمات نوین دستگاه قضایی در کشور دانست و افزود: در گذشته بیش از ۷۰ درصد از ابلاغ نامه ها به صاحبان نمی رسید و مردم مدت زیادی در انتظار درخواست خود سرگردان بودند اما با اجرایی شدن این طرح، بیش از ۹۵ درصد ابلاغیه های الکترونیکی به صاحبان رسیده است.
وی اظهار کرد: عدالت الکترونیکی طرحی جامع است که براساس آن ۵۰ پروژه و ۱۲۰ زیر پروژه برای این مهم در نظر گرفته شده و مهمترین آن ها حبس خانگی، ابلاغ الکترونیکی و گواهی امضای اسناد الکترونیکی بوده است.

حجت الاسلام شهریاری افزود: گواهی امضا بر روی اسناد الکترونیکی از دیگر خدمات الکترونیکی دستگاه قضایی است که براساس آن دستگاه های اجرایی می توانند اسناد کاغذی خود را امحا و به جای آن از گواهی امضای اسناد الکترونیکی استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طرح خیلی خوبیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج