۶۶۵۳۸۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

نگرانی افکار عمومی از اقدامات رئیس جمهور آمریکا

ژانویه سال جاری اولین سالگرد ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید و شروع فعالیتش به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا است.

وب سایت دیپلماسی ایرانی: ۲۰ ژانویه سال جاری اولین سالگرد ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید و شروع فعالیتش به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا است.
در طول یک سال اخیر ترامپ از کاخ سفید همچون ستاد تبلیغات انتخاباتی خود بهره برداری کرده و با اظهارات و اقدامات جنجالی هرچند توانسته بخشی از وعده های انتخاباتی خود را در سال اول اجرا کند و برخی از آنها را نیز تا حدودی به پیش ببرد اما محبوبیتش روز به روز کاهش یافته و درحال حاضر تقریبا به نصف میزان محبوبیت باراک اوباما رسیده است.

ترامپ که بدون توجه به درستی ونادرستی تصمیماتش، اوبامازدایی را سرلوحه تلاشهای خود قرار داده است، هنوز در جایگزینی بیمه همگانی موسوم به اوباماکر و کشیدن دیوار در مرزهای آمریکا و مکزیک ناکام مانده است. در مواردی هم که به وعده های خود عمل کرده است عمدتا نتایج مورد انتظار حاصل نشده و از آینده ای مبهم برخوردار است که می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

در عرصه خارجی:

اقدام پرسرو صدای ترامپ در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و تاکید بر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در آینده که موجب ناخشنودی تقریبا همه کشورهای جهان شد و تنها ۸ کشور از میان همه کشورهای جهان اقدام دولت آمریکا را محکوم نکردند.

لغو نیمی از کمک مالی امریکا به دولت موقت فلسطین با هدف تحت فشار گذاشتن فلسطتینیها بمنظور پذیرش بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل.

منع سفر شهروندان ۷ کشور عمدتا مسلمان ازجمله ایران به آمریکا با انگیزه ایجاد شغل برای آمریکائیان و تامین امنیت کشور. اقدامی که نارضایتی ها را در داخل و خارج افزایش داد و دادگاه های فدرال رای به ابطال این فرمان آقای ترامپ دادند اما در نهایت دیوان عالی رای به اجرای فرمان سوم ترامپ داد.

صدور فرمان خروج آمریکا از پیمان آب و هوائی پاریس که نارضایتی جهانی و متحدان آمریکا را به دنبال داشت. این در حالی است که باراک اوباما سلف وی با پیمان پاریس موافقت کرده بود.

صدور فرمان اجرایی اعلام خروج از پیمان تجارت آزاد کشورهای حوزه اقیانوس آرام.

اعلام مخالفت با نفتا- پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی- و تاکید بر ادامه گفتگو با کانادا و مکزیک با هدف ایجاد تعدیل در شرایط پیمان یا خروج احتمالی .

عقب نشینی از سیاست آشتی اوباما با کوبا. با وعده لغو سیاست عادی کردن مناسبات واشنگتن با هاوانا و اعمال محدودیتهایی بر سفر آمریکائیان به کوبا، کاهش شمار کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا دیپلماتهای سفارت کوبا در واشنگتن .

در عرصه داخلی:

اصلاح قانون مالیاتی و کاهش میزان مالیاتها. در این قانون که درآخرین روزهای سال ۲۰۱۷ به امضا رسید مالیات شرکتهای بزرگ از ۳۵ درصد به ۲۱ در صد کاهش یافته و برای افراد نیز تخفیف های مالیاتی در نظر گرفته شده است. دموکراتها این قانون را به زیان طبقات متوسط و پایین دانسته و آن را موجب افزایش کسر بودجه کشور می دانند .

نامزد کردن نیل گورساچ به جای آنتونین اسکالیا در دیوان عالی فدرال که به تایید سنا رسید. با عضویت قاضی مذکور مبارزه یک ساله دموکراتها با جمهوریخواهان برای پر کردن صندلی خالی دیوان عالی به نفع ترامپ و جمهوریخواهان به پایان رسید.

لغو شماری از فرمانهای اجرایی ریاست جمهوری دولت اوباما از جمله منع حفاری برای نفت در آلاسکا و خلیج مکزیک و اجازه احداث خط لوله انتقال نفت «کی استون».

لغو فرمان باراک اوباما در مورد بیطرفی شبکه اینترنتی.

به فرمان ترامپ کمیسیون ارتباطات فدرال به لغو مقررات بیطرفی شبکه اینترنتی رای داده و موجب خشم دموکراتها، کاربران اینترنت و شرکتهای دیجیتالی شده است.

توئیت بازیهای غیر معمول و برخورد تند و غیراستاندارد ترامپ با نمایندگان و خبرنگاران رسانه های گروهی پدیده ای نو ازسوی مستاجر کاخ سفید محسوب میشود.

افزایش اندک نرخ اشتغال و رشد اقتصادی که تحت الشعاع

اجراجوییهای داخلی و خارجی قرارگرفته و منجر به ارتقا درصد محبوبیت وی نشده است .

تنها موضوعی که ترامپ در مسیر سیاستهای اوباما گام برداشته ادامه سیاست سلف خود در نبرد با داعش در سوریه و عراق است که البته بنظر میرسد با اعمال سناریوهای پیچیده ونامعلومی آینده تحولات سوریه را به سوی مبهمی پیش می برد .

این اقدامات در شرایطی رخ داده است که دونالد ترامپ و نزدیکانش هنوز با بحران دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری به نفع وی و اطلاع وی و فرزندان و تیم انتخاباتی اش از این موضوع و بلا تکلیف بودن اوضاع در خاورمیانه و غرب آسیا و تنش درروابط آمریکا با روسیه ،کره شمالی و چین مواجه است و دولتش بواسطه عدم تصویب قانون بودجه سال جاری به دلیل مخالفت نمایندگان حزب دموکرات در کنگره با بودجه سال جاری به دلیل اختلافات دو حزب تعطیل شده است. جمهوریخواهان و ترامپ اصراردارند باید بودجه احداث دیوار بین آمریکا و مکزیک در بودجه لحاظ شود. در مقابل دموکرات ها تاکید میکنند که تکلیف ۸۰۰ هزار فرزند مهاجران غیرقانونی که در دولت اوباما به آنها اجازه اقامت موقت داده شده بود وبه قانون داکا موسوم است، باید مشخص شود .

سخن آخر اینکه برغم برخی موفقیتها نسبی و اندک در زمینه اقتصادی، ماجراجوییهای ترامپ موجب کاهش اعتماد داخلی و خارجی نسبت به وی شده است، به گونه ای که حتی متحدان خارجی آمریکا نیز با احتیاط و نگرانی زیادی با او مواجه می شوند که برآیند مواضع ناپایدار و غیر کارشناسانه او درقبال مسائل مهم جهانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز

      تنها گزینه که ترامپ را به اهدافش نزدیک میکند ایجاد اختلاف بین کشور ها وتفرقه بین مردم وحکومتها میباشد اگر همدلی بین مردم باشد وحکومت مردم را از خودش بداند هیچ قدرتی یارای مقابله با حکومت ما را ندارد

    • بدون نام

      ترامب وتمام خرهايي كه تا كنون وارد طويلة كاخ سياه شدند.همة نوكران وخران ipac انجمن صهيونيستي است كه در امريكاست.

    • بدون نام

      مردم بیشتر نگران همین داخل هستن گرانی و بیکاری قبل ترامپ کسی تو آمریکا تره برا ما خورد نمی کرد که حالا نگران باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج