۶۶۵۴۹۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

آمریکا، خواستار خویشتنداری ترکیه شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که کشورش عامل تحریک ترکیه به حمله علیه کردهای عفرین بوده، از ترکیه خواسته که در حملات خود خویشتنداری نشان دهد و از کردها هم خواسته که به فکر مبارزه با داعش باشند.

خبرگزاری فارس: «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادامه حملات ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه، بیانیه‌ای صادر کرد.

ارتش ترکیه از عصر دیروز (شنبه) در مسیر آنچه «دفاع از منافع امنیت ملی خود» خوانده، به مواضع کردهای سوریه در منطقه عفرین حمله کرد. عملیات «شاخه زیتون» در روز اول فقط شامل حملات توپخانه‌ای بود ولی امروز تانک‌های ارتش ترکیه با نقض حاکمیت سوریه، وارد معرکه شدند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده «همانطور که وزیر تیلرسون در تماس با همتایان ترکیه‌ای و روس خود گفت، ایالات متحده به شدت از شرایط شمال غرب سوریه نگران است.»

حمله ترکیه چند روز پس از آن آغاز شد که آمریکا به ناگاه از برنامه‌ای برای تشکیل ارتش مرزی ۳۰ هزار نفری کردها در مرز سوریه و ترکیه خبر داد؛ آنکارا همان روزها به شدت اعتراض کرد و روسیه هم دیروز گفت که این حمله، حاصل اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا است.

در بیانیه هیثر نوئرت، آمریکایی‌ها از «حق مشروع» ترکیه برای حفظ امنیت خود و مبارزه با داعش سخن به میان آمده و در عین حال از ترکیه خواسته شده که «خویشتنداری کند و مطمئن شود که محدوده جغرافیایی و زمان عملیات محدود بماند.»

در انتهای این بیانیه، آمریکا که باعث حمله ترکیه به گروه‌های دریافت‌کننده تسلیحاتش شده، از هر دو طرف یعنی هم کردهای عفرین و هم آنکارا خواسته که «بر هدف اصلی یعنی شکست داعش متمرکز شوید.»

حملات ترکیه به عفرین بی‌پاسخ نمانده است.

در حوزه دیپلماتیک، دمشق این حملات را نقض آشکار حاکمیت دولت مرکزی سوریه و «گام برداشتن در ادامه مسیر سیاست‌های اشغالگرانه آنکارا» دانست است.

کردها هم امروز با حمله خمپاره‌ای به مناطق مسکونی شهر مرزی «ریحانلی» در ترکیه، ۳ غیر نظامی را کشته و ۳۲ نفر را زخمی کردند.

آمار رسمی و دقیق از کشته‌های غیرنظامی و شبه‌نظامی کردهای عفرین وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت بر اردوغان جنایتکار ....

    • بدون نام

      امريكا ميتونه با اين سخن گو دنيارو به اتيش بكشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج