۶۶۵۵۸۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نامداری: داور ترسید، پنالتی را تکرار نکرد

استقلال در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های لیگ‌برتر ایران در ورزشگاه ثامن مشهد رو در روی پدیده این شهر قرار گرفت و با نتیجه صفر- صفر متوقف شد تا فاصله‌اش با تیم‌های درگیر کسب سهمیه بیشتر شود.

آسمان آبی: استقلال در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های لیگ‌برتر ایران در ورزشگاه ثامن مشهد رو در روی پدیده این شهر قرار گرفت و با نتیجه صفر- صفر متوقف شد تا فاصله‌اش با تیم‌های درگیر کسب سهمیه بیشتر شود. یکی از مهم ترین نکات این مسابقه فیکس‌شدن مهدی رحمتی در درون دروازه آبی‌پوشان در لیگ بعد از پنج ‌‌ماه بود. این اتفاق و این تغییر در حالی رخ داد که سید‌حسین حسینی در بازی قبل مقابل سایپا رکورد تعداد دقیقه بسته نگه‌داشتن دروازه در تاریخ فوتبال ایران را زده و در ۹ بازی اخیر فقط یک گل دریافت کرده بود. گرچه در پاسخ به این سوال گفته شد که رحمتی به‌واسطه حضور در بازی جام‌حذفی مقابل صنعت نفت و برای بازگشت به شرایط بازی در برابر پدیده و پارس فیکس می‌شود، اما عده‌ای هم از تنبیه گلر جوان آبی‌ها صحبت کردند. اشکان نامداری مربی دروازه‌بان‌های استقلال در گفت‌و‌گو با «آسمان آبی» در این باره صحبت کرد و حرف‌های جالبی را هم بر زبان ‌آورد که خواندن آن را به شما توصیه می‌کنیم.

‌ابتدا از بازی با پدیده صحبت کنید. دو ‌امتیاز حساس از کف استقلال رفت...

بازی خوبی بود. تیم‌ها می‌آیند که جلوی استقلال زیاد گل نخورند و به‌همین دلیل لایه‌های دفاعی‌شان زیاد می‌شود. با‌وجود این موقعیت‌های خوبی را خلق کردیم اما بدشانسی آوردیم. سایپا هم جلوی ما بسته بازی کرد. همه تیم‌ها به قول آقای شفر دوست دارند ابتدا جلوی ما گل نخورند.

‌یکی از حاشیه‌های بازی، بحث پنالتی استقلال بود که خیلی‌ها اعتقاد داشتند پنالتی نبود و در درجه بعد دروازه‌بان پدیده هنگام زدن ضربه پنالتی مرتکب خطا شد. در این‌باره چه نظری دارید؟

درباره پنالتی کارشناسان نظر بدهند بهتر است، اما چیزی که هنگام ضربه پنالتی مشخص بود این است که باید پنالتی تکرار می‌شد. هم دروازه‌بان جلو آمده بود و هم بازیکنان تیم حریف زودتر به محوطه جریمه آمدند. داور ترسید و به‌ نظرم از تکرار پنالتی صرف‌نظر کرد.

‌سید‌حسین حسینی به‌تازگی رکوردی را زد که کل فوتبال ایران را تحت‌تاثیر قرار داد. نقش اشکان نامداری در این بین چقدر است؟

من سوالی دارم. وقتی یک تیم خوب کار می‌کند مربی چقدر نقش دارد؟ یا وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد چقدر یک مربی تاثیرگذار است؟

طبیعتا در هر دوصورت مربی نقش بزرگی را ایفا می‌کند. این سوال را به این‌خاطر پرسیدم که از ابتدای انتخاب شما به‌عنوان مربی، انتقادهای زیادی پیرامون شما وجود داشت.

پس به‌این ترتیب من هم به‌عنوان مربی در این موفقیت نقشی دارم. همه مربیان حسین حسینی در موفقیت او نقش داشته‌ و زحمت کشیدند اما الان من مربی او هستم. من از همان ابتدا گفتم که کارم را در عمل نشان می‌دهم. در حال حاضر تیم مربیگری استقلال نمایش خوبی داشته و این را نمی‌توان کتمان کرد.

‌پیش از شروع بازی گویا هواداران از رحمتی می‌خواهند که دست حسینی را بگیرد و به سمت آن‌ها ببرد، اما این اتفاق رخ نداد. بین این دو نفر مشکلی به‌وجود آمده ‌است؟

هواداران اصلا چنین چیزی نخواستند. من آن‌جا حضور داشتم و دقیقا ناظر بر همه مسائل و اتفاقات بودم. هواداران به هیچ عنوان چنین خواسته‌ای نداشته‌اند که فلان بازیکن به سمت‌شان برود یا نرود.

پیش از این مهدی رحمتی از سید‌حسین حسینی، به‌عنوان پسرش یاد می‌کرد. اما واضح است که رابطه گرم گذشته برقرار نیست.

رابطه مهدی و حسین با هم خوب است. ممکن است یک ‌نفر از آن‌ها که روی نیمکت می‌نشیند از این مسئله ناراحت باشد اما ربطی به دیگری ندارد. به‌هرحال نظر شفر این بوده و احترام می‌گذارند، اما شخصا ناراحت می‌شوند و این کاملا طبیعی است. هر فوتبالیستی از نیمکت‌نشینی ناراحت می‌شود. درباره پسر خطاب‌کردن هم مگر الان شما از مهدی پرسیده‌اید و او گفته سیدحسین پسر من نیست؟ مهدی همیشه هوای حسین را داشته و از سوی مقابل حسین هم به‌اندازه‌ای که باید احترام یک بزرگتر را نگه دارد این کار را در قبال مهدی انجام می‌دهد.

‌درباره اقدام سیدحسین حسینی بعد از نیمکت‌نشینی صحبت کنید که تمام فالوورهایش را در اینستاگرام آنفالو کرد. آیا این مسئله ربطی به نیمکت‌نشینی‌اش داشت؟

اصلا این‌طور نیست. اینستاگرام و صفحات مجازی این‌گونه کاملا شخصی است و به خود افراد مربوط است که چطور با آن برخورد کنند و به ‌نظرم بهتر است درباره‌اش صحبت نکنیم.

‌یکی از رسانه‌ها خبری را منتشر کرده ‌بود مبنی بر این‌که حسینی دو روز قبل از بازی با پدیده در انتهای تمرین سمت رختکن رفته و تا آخر تمرین حضور نداشته ‌است. در این باره صحبت می‌کنید؟

این مسئله اصلا صحت ندارد و چنین چیزی نبوده‌است. آقای شفر روی این مسائل به‌شدت حساس هستند.

‌حتی شنیده شد که یکی از دلایل نیمکت‌نشینی حسینی رفتن او به برنامه «نود» بوده‌است.

این هم فقط یک شایعه است و آن را تکذیب می‌کنم. چنین چیزی صحت ندارد. قویا تکذیب می‌کنم. از چهارهفته قبل مشخص شده‌بود که به‌واسطه اهمیت جام‌حذفی و برای آمادگی سید‌مهدی او یکی‌دو هفته زودتر درون دروازه قرار بگیرد.

‌اصلا چه لزومی دارد که رحمتی در بازی‌های حذفی به میدان برود یا حسینی تنها در بازی‌های لیگ حضور داشته باشد؟

این قراری بود که از ابتدا آقای شفر با دروازه‌بانان تیم گذاشت. ایشان گفته بود که سید‌حسین در بازی‌های لیگ و سید مهدی در بازی‌های جام‌حذفی درون گل قرار بگیرند و این یک مسئله مشخص‌شده بود. اما در این برهه و به‌دلیل حساسیت بالای بازی جام‌حذفی و این‌که پای جام و سهمیه آسیا در میان است قرار شد یکی‌دو بازی بیشتر به رحمتی میدان داده شود تا در بازی آبادان آمادگی بالایی داشته باشد. این‌که یک دروازه‌بان بعد از 10‌بازی بخواهد پا به میدان بگذارد خیلی کار سختی خواهد داشت. حتی بازیکنی چون رونالدو هم اگر چند بازی در زمین نباشد نمی‌تواند خوب کار کند.

‌صحبت پایانی...

هر دو دروازه‌بان ما باید به نظر کادر فنی احترام بگذارند؛ اتفاقی که تا به این‌جا هم رخ داده‌است. مهدی رحمتی هفته‌ها روی نیمکت نشست و به‌ جای اعتراض، هر روز بهتر از روز قبل تمرین کرد. در بازی با پدیده عکسی از او منتشر شد که در آن شوتی به سمت دروازه سید زده‌بود و او دستش نیم‌متر بالای دروازه قرار داشت. او همیشه آمادگی خودش را بالا نگه داشته‌است. حسین هم حتما همین کار را می‌کند و من مطمئنم که احترام می‌گذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      داور ترسبد پنالتی رو تکرار کنه چون میدونست اصلا پنالت نبود و اگر توپ گل میشد فشار بسیاری از افکار عمومی متوجه ش میشد و با توجه به جو ورزشگاه و تلنگر به خورشیدی ، شاید خیلی خوشحال بود از گل نشدن توپ چون خودش مثل همگان میدونست اصلا پنالت نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج