۶۶۵۵۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هشدار «تیم‌کوک» به استفاده افراطی از فناوری

تیم کوک نسبت به استفاده افراطی از فناوری هشدار داد و صراحتا گفت به اعضای جوان خانواده‌اش اجازه ورود به شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دهد!

وبسایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: تیم کوک نسبت به استفاده افراطی از فناوری هشدار داد و صراحتا گفت به اعضای جوان خانواده‌اش اجازه ورود به شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دهد!

تیم کوک، مدیرعامل اپل که در کالج هارول انگلیس برای دانشجویان سخنرانی می‌کرد، گفت: «من فردی نیستم که بگویم تمام موفقیت‌های ما به خاطر استفاده از فناوری در همه زمان‌ها است.»

مدیرعامل اپل در این سخنرانی خود روی آموزش اصولی و بنیادین تاکید کرده و اصرار داشت که حتا در همین موضوع آموزش نیز نباید فناوری بر جنبه‌های دیگر آموزش مانند مفاهیم غلبه کند.

خود تیم کوک در دوران تحصیل؛ دوره‌های هنری و علوم انسانی مانند تایپوگرافی را گذرانده است و از این جهت روی آموزش بنیادی و مفهومی بیشتر از فناوری تاکید می‌کند. یک هنرمند باید ابتدا اصول اساسی را یادگرفته و بعد به سراغ پیاده‌سازی با فناوری بیاید.

مخالفت تیم کوک و اپل با شبکه‌های اجتماعی

تیم کوک بچه ندارد ولی در سخنرانی کالج هارول به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: «من برادرزاده‌‌ و خواهرزاده‌های جوانی دارم که سعی می‌کنم برایشان برخی مرزها و محدودیت‌ها را تعریف کنم و اجازه عبور ازشان را نمی‌دهم. آن‌ها اجازه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند.»

این صحبت‌های تیم کوک از این جهت اهمیت دارند که از زبان مدیرعامل شرکت اپل؛ بزرگ‌ترین شرکت فناوری دنیا بیرون آمده‌اند. اپل یکی از شرکت‌هایی است که زمینه استفاده از فناوری در همه جنبه‌های زندگی بشر را فراهم کرده و حتا آن را تسریع داده است.

این تناقض وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم؛ اپل هنوز هیچ ابزار یا پلتفرمی برای مدیریت و کنترل والدین بر دستگاه‌های اپل ارایه نداده است و پدر و مادرها برای محدودسازی فرزندشان روی آیفون و آیپد با مشکل روبرو هستند.

همین چند روز پیش بود که دو سهام‌دار اپل طی نامه‌ای به این شرکت؛ تهدید کردند اگر اپل در حوزه کنترل والدین و استفاده کمتر از اسمارت‌فون‌ها سرمایه‌گذاری نکند و زمینه و پلتفرمی برای توسعه ابزارهای لازم را فراهم نکند؛ سهام‌شان را واگذار خواهند کرد.

البته؛ نوک پیکان تیم کوک بیشتر به سوی شبکه‌های اجتماعی بود و آن‌ها را تهدیدی برای نوجوانان و جوانان معرفی می‌کند. برخی مطالعات سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که حضور در شبکه‌های اجتماعی در سنین جوانی باعث تشدید و افزایش افسردگی یا اضطراب می‌شود و بر دیگر بخش‌های زندگی نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به نظر می‌رسد خود شرکت اپل نیز چنین رویه‌ای دارد و زیاد به شبکه‌های اجتماعی اهمیت نمی‌دهد و هیچ‌گاه برای استفاده از آن‌ها؛ مردم را تشویق و تبلیغ نکرده است. مثلا، اپل تا سال ۲۰۱۶ هیچ حساب کاربری توییتری نداشت و پس از آن هم ازش استفاده نمی‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج