۶۶۵۶۶۱
۱۸ نظر
۵۰۰۱
۱۸ نظر
۵۰۰۱
پ

شرط مجلس برای پرداخت یارانه نقدی

دهقان گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، افرادی که خواستار دریافت یارانه در سال ۹۷ هستند، هم تراکنش‌های مالی‌شان بررسی می‌شود و هم آزمون وُسع از آنها به عمل می‌آید.

خبرگزاری مهر: دهقان گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، افرادی که خواستار دریافت یارانه در سال ۹۷ هستند، هم تراکنش‌های مالی‌شان بررسی می‌شود و هم آزمون وُسع از آنها به عمل می‌آید.

محمد دهقان در خصوص تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره بندهای مربوط به برداشت از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این بندها از گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۹۷ حذف شده است.

وی در خصوص مصوبه کمیسیون تلفیق درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: مصوب کردیم دولت یارانه خانواده‌های ثروتمند را حذف کند. سال گذشته نیز چنین تکلیفی در قانون بودجه برای دولت درج شد، اما دولت موفق به اجرای این قانون نشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه افزود: همچنین مقرر شد کسانی که تمایل ندارند تراکنش‌های مالی‌شان مورد بررسی قرار گیرد و یا آزمون وُسع دهند و وضعیت مالی زندگی‌شان بررسی شود، می‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند.

دهقان تأکید کرد: بنابراین افرادی که خواستار دریافت یارانه هستند، هم تراکنش‌های مالی‌شان بررسی می‌شود و هم آزمون وُسع برای آنها به عمل می‌آید.

وی گفت: دولت اعلام کرده است که توان شناسایی اقشار پردرآمد را ندارد؛ بنابراین مقرر شد افرادی که درخواست دریافت یارانه را دارند، باید تراکنش‌های مالی‌شان بررسی شود تا بتوانند یارانه دریافت کنند؛ با این کار خود به خود ثروتمندان از دریافت یارانه انصراف خواهند داد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: همچنین در بند دیگری مقرر شد کسانی که یارانه‌شان حذف شده اما معترض هستند، اعتراض خود را باید به دستگاه‌های مرتبط وزارت رفاه و تأمین اجتماعی اعلام کنند و ظرف یک ماه دولت موظف است یارانه این افراد را پس از بررسی وضعیت مالی‌شان بازگرداند.

به گزارش مهر، نوبخت سخنگوی دولت پیش از این در نشست خبری اعلام کرده بود، پرداخت یارانه هر سال با توجه به بودجه صورت می‌گیرد و امسال ۴۸ هزار میلیارد تومان طبق پیوست تبصره ۱۴ در نظر گرفته شده است که مسئولان کمیته امداد امام خمینی اعلام آمادگی کردند که فقط یارانه را به افراد تحت تکفل بهزیستی و کمیته امداد بدهیم که اتفاقا برخی از نمایندگان مجلس به‌صورت غیررسمی هم همین را گفته‌اند. اگر تکلیف قانونی این باشد که دولت به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی یارانه بدهد دولت مکلف به اجرای قانون است؛ اما بهتر است تا یکی دو ماه آینده صبر کنیم. تکلیف یارانه‌بگیران یا گروه‌های هدف در توزیع یارانه‌ها پس از بررسی بودجه سال ۹۷ مشخص می‌شود.

بر این اساس، دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ قصد داشت یارانه نقدی همه اقشار جامعه به جز افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را قطع کند اما کمیسیون تلفیق مجلس با این مصوبه مخالفت کرد و مقرر شد فقط یارانه اقشار پردرآمد حذف شود و به بقیه اقشار جامعه نیز به شرط بررسی تراکنش های مالی و آزمون وُسع یارانه نقدی پرداخت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی پارتی دارها هنوز میگیرن
      مثل سبد کالا

    • میلاد

      من‌ نمیدنم این مسئولان؛کی هستن و از کجا وارد مملکت شدن؛چرا همچیشون برعکس دنیاست؛بعضی وقتها فکر میکنم‌هستن؛اینها‌ایرانی نیستن

    • حسین قهری

      شماسقف حقوق بازنشستگان راطبق مسوپه مجلس سال گذشته به دوملیون میرساندید یارانهایشان راقطع میکردید

    • بدون نام

      هیچگاه فراموش نکنید زیرا در مقابل مردم و صدالبته خداوند مسئول هستید. پرداخت یارانه متعاقب افزایش هزینه های حامل های انرژی مصوب شد و برای تمام مردم ایران. حال اگر میخواهید آن را برای بعضی از افراد قطع کنید آیا توان ارزان کردن حاملهای انرژی برای آن بعضی مردم را دارید؟ خواهشا میکروفون به دست نگیرید و هر چه میخواهید بگویید.

    • بدون نام

      اصلا چرا قبوض گران شد نامسلمان ها..!!!؟
      به شرط دادن یارانه

    • بدون نام

      بایدثروتمندان راواقعا وبدون خطا عادلانه شناسایی کرد

    • مهدی

      خیلی خانواده هاهستند که در وضعیت مالی بسیار ضعیف اجتماعی قرار دارند که نه تحت پوشش کمیته امدادی اند نه بهزیستی. چون بخاطر پارتی بازی هایی که در جذب و محدودیت هایی که این ارگانها در جذب تحت پوششی ها وجود دارد .مستضعف قرار گرفتند.

    • اریا

      فکر کنم مصاحبه میگیرن گزینش هم داره ببینم کی رد میشه

    • بدون نام

      سلام انهایی که تحت پوشش بهزیستی هستند بدونه مستمری یارانه باید افزایش دهید چون نیازمند است ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یارانه حق ماست چون حاملهای انرژی گران شده

      • بدون نام

        یارانه حق ماست چون حاملهای انرژی گران شده

    • خادم زینب

      شخص بنده صراحتا عرض میکنم که تحت پوشش کمیته وبهزیستی نیستم ولی زندگیم با همین چندرغاز یارانه میچرخه.
      شما دولت مردان دنبال اونایی نباشید که تحت پوشش کمیته یا بهزیستی هستن
      شما به این فکر باشین که خانواده هایی هستند که تحت پوشش هیچ نهادحمایتی نیستند ولی شدیدا نیازمند این یارانه هستند.
      امیدوارم بحمدالله نظر حقیر جهت شرکت درنظرسنجی ((برترین ها)) موثر واقع شده باشد.
      والسلام علیکم‌*

    • بدون نام

      کاش قیمتها به قبل
      از هدفمندی بر می‌گشت اونوقت نه تنها یارانه رو حذف بلکه یه چیزی هم به اندازه وسع به دولت کمک میکردیم تا به نیازمندان برسه

    • مهدی

      یارانه برای همه است چون برای همه حاملهای انرژی. گران شده

    • بدون نام

      یا انه را قعطع نکنید مردم نیا زمند است شما ها جیب پر پول دارید هم اقازاده هایتان

    • کاکایی

      یارانه حق تمام ایرانیهاست..چون از درآمد انفال است...وانفال به کل جامعه تعلق دارد....انفال تمام مواد استخراجی چه سطحی وچه عمقی از زمین خدادایست...وحتی اغنیآء در آن سهیم هستند ...مگر خود انصراف دهند !!

    • اوس تقی بازنشسته

      اگرهم قطع شودباکی نیست زیراپروردگارعالم بصیرو عالم است. ابنقدرمنعم نزنید که منتقم ناظراعمال خاص وعام است. اواحکم الحاکمین است.

    • وحید

      ...ها یارانه ناقابل رو با هزارتا منت به مردم میدن.
      لعنت به باعث و بانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج