۶۶۵۸۹۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت دلار از روی تابلوی صرافی‌ ها پاک شد

اوج گیری یک باره قیمت دلار در بازار طی مدت ۲۰ روز گذشته سبب شکل گیری بازار کاذبی شده که در نهایت منجر به تعیین ساعتی قیمت دلار و پاک شدن ارقام آن از تابلو صرافی ها شده است.

خبرگزاری میزان: اوج گیری یک باره قیمت دلار در بازار طی مدت ۲۰ روز گذشته سبب شکل گیری بازار کاذبی شده که در نهایت منجر به تعیین ساعتی قیمت دلار و پاک شدن ارقام آن از تابلو صرافی ها شده است.

روزهای پایان سال در کنار تغییر قیمت برخی از کالاهای اساسی نوسان قیمت برخی ارزهای پرتقاضا مانند دلار به عادت رفتاری همه ساله تبدیل شده که دامنه تغییر آن بستگی به شرایط اقتصادی آن سال دارد.

در سال جاری حرکت نرم و صعودی افزایش قیمت دلار در شش ماهه دوم سال کلید خورد به گونه ای که در اولین روز مهر ماه قیمت دلار در بازه ۳ هزار و ۸۹۳ تومان بود که این رقم در اواسط مهر ماه به کانال ۴ هزار تومان وارد شد، اواخر آبان ماه در حدود مبلغ ۴ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید، آذر ماه علی رغم نوسان قیمت متعدد رقم ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را نیز تجربه کرد و در دی ماه به اوج خود رسید به گونه ای که در بازه زمانی ۲۰ روزه از محدوده قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تومان صعود کرد.

افزایش یکباره قیمت ارز آن هم در کمتر از یک ماه بازار کاذبی را در سطح شهر به وجود آورد که نتیجه آن صف های طولانی رو به رو صرافی ها است.

رویدادی که مجددا باعث شده قیمت دلار از روی تابلوهای صرافی پاک شود و قیمت آن ساعت به ساعت با هم تفاوت داشته باشد.

با توجه به شرایط به صرافی ها سری زدیم تا از دلایل این نا به سامانی مطلع شویم.

در گفت‌وگو با افرادی که در صف خرید یا فروش صرافی ها به انتظار ایستاده بودند با خبر شدیم برخی از صرافی ها از شرایط ایجاده شده سو استفاده کرده و به مشتریان به میزان کم دلار نمی فروشند و تنها پاسخگو به مشتریان با حجم خرید بالا هستند.

حتی برخی از صرافی ها حجم بالا دلار را هم با رقم ۱۰۰ یا ۲۰۰ تومان بیش از قیمت واقعی آن به خریدار پیشنهاد می کنند.

در میان حجم بالا کار صرافی ها موفق شدیم به مدت کوتاهی با صاحبان یکی از صرافی ها صحبت کنیم که این فرد یکی از دلایل افزایش قیمت دلار را کاهش عرضه دلار از سوی دولت و کمبود آن در بازار با توجه به افزایش تقاضا در این زمان از سال بیان کرد و گفت: نتیجه افزایش تقاضا و کمبود آن افزایش قیمت دلار شد که با وجود کنترل نشدن آن دلارهای خانگی در دست افراد به سطح بازار آمده و تا حدودی شرایط را تحت کنترل گرفت.

وی در پاسخ به سوالی که پیش بینی شما از این افزایش قیمت تا چه سطحی است، گفت: با توجه به این شرایط هیچ سقف قیمتی برای دلار نمی توان پیش بینی کرد.

در شرایطی که قیمت دلار ارتباط مستقیمی با سایر بازارها دارد و نوسانات قیمت را در بازارهایی همچون طلا و کالاهای اساسی و مابقی بازارها به صورت به هم پیوسته به دنبال دارد باید منتظر تدابیر مسئولین برای کنترل ارز بود تا بازار شب عید به دلیل بی ثباتی بر رکود بازار دامن نزند که در این صورت نارضایتی خریداران و فروشندگان را به دنبال خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هزار آفرین بر دولت تدبیر وامید ،به لطف دولت ارزانی اجناس در راه است

    • علي

      تمام نظرات و چرا پاك كرديد ..........!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج