۶۶۶۰۸۰
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

رسن: حالا عليپور را آقای گل می‌كنيم

عملكرد خوبش در تيم اميد عراق با گل و پاس‌گل‌هايي كه داد تحت‌الشعاع يك پنالتي چيپ قرار گرفت‌.

سایت روزنامه گل: عملكرد خوبش در تيم اميد عراق با گل و پاس‌گل‌هايي كه داد تحت‌الشعاع يك پنالتي چيپ قرار گرفت‌. پنالتي شومي كه او تيمش را از رسيدن به فينال در مسير المپيك بازداشت‌. حالا بشاررسن جدا از اينكه از مهر و محبت مردم عراق نسبت به خودش بعد از اين اتفاق حرف مي‌زند، از عزم جزمي مي‌گويد كه قرار است با بازي‌هاي خوبش در پرسپوليس آن را به نمايش بگذارد‌. هافبك خلاق و تاثيرگذار عراقي پرسپوليس از رفتن طارمي گفت و اينكه اين پرسپوليس در مسير قهرماني مي‌تواند علي عليپور را به‌عنوان آقاي گل كنار خود داشته باشد.

چقدر به قهرماني عراق در مسابقات اميدوار بودید؟

قبل از شروع بازی‌ها نه تنها من بلکه کل کادرفنی فقط برای قهرمانی رفتیم چون فاصله خودمان را با تیم‌هاي رقیب مي‌دانستیم‌. تیم خوبی داشتیم که حدود پنج، شش بازیکن تیم امیدمان بازیکنان اصلی تیم بزرگسالان را تشکیل مي‌دهند و خیلی امیدوار بودیم که قهرمان بشویم.

كيفيت تيم عراق اينقدر بالا بود كه بتوانید به مراحل بالاتر صعود کنید؟

بازی اول مالزی را بردیم و بازی دوم با عربستان یک بازی مدیریت شده از سمت تیم ملی عراق صفر - صفر شد‌. بازی آخر با اردن را بردیم و عربستان از مالزی باخت‌. این نشان مي‌دهد که تیم‌هاي جنوب شرق آسیا در رده پایه خوب کار مي‌کنند و ما گروه آسانی نداشتیم‌. صعود کردیم اما در بازی با ویتنام باختیم.

عكس‌هايي از تو داریم که بعد از حذف خیلی ناراحت بودی و نشان مي‌داد راحت این مساله را هضم نکرده بودی؟

قطعا همین طور است‌. من به عنوان کاپیتان تیم ملی عراق بعد از اینکه پنالتی را از دست دادم آنهم پنالتی اول که هضم آن برای من آسان نبود شاهد لطف مردم بودم‌. از من تشکر کردند که در بازی اول با پاس گل و بازی سوم با گلزنی من و حتی بازی آخر با پاس گل من تیم نتیجه گرفت و با یک پنالتی من را فراموش نمی‌کنند‌. من خیلی از این قضیه خیلی خوشحال شدم اما به هرحال هضم آن پنالتی برایم آسان نیست.

در روزهایی که نبودی، بازی‌هاي پرسپولیس را دنبال مي‌کردی؟

دسترسی به تلویزیون و بازی مستقیم نبود اما از طریق تلگرام و اینستا های‌لایت‌هاي گل و بازی را مي‌دیدم و با ایران در ارتباط بودم.

بازي سياه‌جامگان كه مسلمان غايب بود خيلي‌ها به برانكو خرده گرفتند كه نبايد بشار مي‌رفت وجایش خالي بود‌. در این مورد چه نظری داری؟

قبل از اینکه به تیم ملی عراق و بازی‌هاي المپیک بیایم از طریق فدراسیون عراق به باشگاه پرسپولیس نامه زده شد که در بازی‌هاي جام خلیج فارس در تیم بزرگسالان عراق حضور داشته باشم‌. این بازی‌ها، بازی‌هاي مهمی برای عراق و دیگر تیم‌هاي عرب است‌. وقتی با برانکو صحبت کردم از من خواست یک انتخاب داشته باشم یعنی یا مسابقات المپیک را انتخاب کنم یا جام خلیج فارس را که من تیم المپیک را انتخاب کردم چون کاپیتان این تیم بودم و شدیدا روی من فشار بود که حتما در این بازی‌ها حضور داشته باشم، این بازی‌ها را انتخاب کردم و با لطف برانکو در این تورنمنت حضور داشتم.

پرسپوليس هم پنالتي خراب كن زياد داشته حالا اين موضوع به توهم سرايت كرده است؟

اصلا این طور نبود‌. من در بازی‌هاي نیروي هوایی یعنی باشگاه قبلی ام پنالتی زن تیم بودم و خیلی با اعتماد به نفس مي‌زنم و استرس ندارم‌. دلیل اینکه خواستم چیپ بزنم اینکه پنالتی اول را یک روحیه خوب به دروازه بان تیم و بازیکنان بدهم‌. به هرحال ما یک تیم تازه بودیم که در تورنمنت جدی کار مي‌کردیم و اولین بار بود که بازی به پنالتی مي‌رسید‌. برایم مهم این بود که با پنالتی زدن یک انرژی مثبت به تیم بدهم که نشد.

تا حالا شده بود پنالتی خراب کنی؟

خیلی کم پنالتی خراب مي‌کنم اما اصلا توقع نداشتم در این بازی پنالتی‌ام خراب شود.

در بازی حذفي پرسپوليس، پنالتي ات را بدون مشكل گل كردي پس مي‌شود این خراب شدن پنالتی را از روی بدشانسی دانست؟

نمی‌دانم شاید بتوان اسم آن را بدشانسی گذاشت‌. آن موقع فکر کردم دروازه‌بان ویتنام که با تیم‌شان در کل بازی مقابل ما دفاع کردند یک مقدار با استرس درون دروازه بایستد و حدس زدم به اطراف شیرجه مي‌زند‌ و من توپ را به وسط مي‌زنم که یک اعتماد به نفس باشد که نشد.

نظرت درمورد رفتن طارمي چست؟ مهاجمی که قطعا رفتنش برای شما هافبک‌ها سخت است چون به خوبی قدر پاس‌هاي خوب شما را مي‌دانست‌.

من در یکی از مصاحبه‌ها هم گفتم که مهدی طارمی از لحاظ فنی جزو سه مهاجم برتر آسیاست‌. من این را از روز بازی دوستانه تیم ملی ایران و عراق قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم او را خوب دیدم و آنالیز کاملی از مهدی داشتیم‌. طارمی بازیکن با کیفیتی است اما الان علی علیپور دوست داشتنی را داریم که یک مهاجم فوق العاده است و با او هماهنگ شده‌ام‌. یک مهاجم جنگنده و در کنار او گادوین منشا و وحید امیری را داریم که در آن پست مي‌تواند خوب بازی کند‌. به جز اینها چند بازیکن جوان داریم که موقعیت به آنها برسد توانایی اثبات خودشان را دارند‌.

آيا تو و مسلمان مي‌توانيد از عليپورهم يك آقاي گل مثل طارمي بسازيد؟

من تمام تلاشم را مي‌کنم در هر تیمی که باشم چه ملی و چه باشگاهی وظیفه خودم که پاس گل دادن است را به بهترین شکل انجام بدهم‌. این مساله در شیوه بازی من مشخص است‌. علی علیپور خیلی خوب در فضا قرار مي‌گیرد و این مساله کار ما را برای پاس دادن راحت مي‌کند و امیدوارم آقای گل بشود و مطمئن هستم با ادامه این روند آقای گل مي‌شود.

باتوجه به اينكه برنامه پروازت تغيير كرد و زودتر به تهران مي‌رسي به بازي اين هفته برابر پیکان خواهي رسيد؟

بله برنامه من عوض شد و فردا صبح یا فردا ظهر تهران هستم و بعد از استراحت یک روزه با تیم تمرین خواهم کرد‌. اینکه مقابل پیکان بازی کنم یا نه همه چیز بسته به نظر آقای برانکو دارد‌.

درتمام بازي هاي عراق هم یا گل زدي يا پاس گل دادي که جدای این بدشانسی به نظر مي‌رسد تورنمنت خوبی را تجربه کردی؟

خیلی تورنمنت خوبی بود اما متاسفانه بدترین شرایط رقم خورد و نتوانستیم به فینال برسیم و قهرمان شویم‌. واقعا پتانسیل قهرمانی داشتیم‌. از مردم کشورم عذرخواهی کردم و بازهم از مردم خوب عراق در سراسر جهان بابت این مساله عذرخواهی مي‌کنم‌. به من خیلی لطف داشتند و با پیام‌هاي مختلف با من همراه بودند‌.

باتوجه به اين كارنامه، پرسپوليسي‌ها اميدوارند با برگشتنت همين ميزان از درخشش رو در تیم در ادامه فصل داشته باشي؟

همیشه گفتم و بازهم مي‌گویم همه توانم را برای پرسپولیس چه ۹۰ دقیقه چه ۹۰ ثانیه خواهم گذاشت‌. بازی ملی و باشگاهی برای من فرقی ندارد‌. هواداران خوب زیادی داریم و باید برای هواداران پرسپولیس با تمام وجود بازی کنیم‌.

پرسپوليس چند بازي هست كه نحوه بازي‌اش با انتقاداتي مواجه شده است‌. فکر مي‌کنی با بازگشت تو پرسپوليس بازهم به بازي زيبای قبلی‌اش برخواهد گشت؟

من در جریان نیستم ولی یک چیز فقط مي‌توانم بگویم که برانکو آنقدر بار فنی بالایی دارد که اگر یک دفعه تغییر سیستم به ۳-۴-۳ یا ۱-۴-۵ بدهد یک اندیشه خاص داشته و بدون اينكه تعجب كنيم، حرف او را عملی مي‌کنیم‌.

بعضي از طرفدارها نگران كم شدن فاصله با رقبا شدند‌. به نظرت ممكن هست قهرماني پرسپوليس در اين فصل با خطر مواجه شود؟

پرسپولیس با اختلاف زیادی نسبت به دیگر تیم‌ها فوتبال بازی مي‌کند‌. این را من فقط نمی‌گویم و به نظرم یک هوادار ساده فوتبال هم همین را مي‌گوید‌. از نظر بار فنی یک سر و گردن بالاتر از دیگر تیم‌ها کار مي‌کنیم و شاید روی یک اتفاق خاص نتوانیم نتیجه بگیریم‌. شک ندارم با ادامه این روند قهرمان خواهیم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرز

      آقای بشار در کشور ما هم حاضر به گفتن نام خلیج فارس نیست ،
      آقای خبرنگار حداقل شما این قسمت از مصاحبه را سانسور میکردید

    • بدون نام

      اقای کاربر بی نام .بنده خدا دو بار گفته خلیج فارس. اینقدر حاشیه درست نکنید. لطفا !!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج