۶۶۶۵۱۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

لایحه مدیریت بحران از دستورکار مجلس خارج شد

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر روز گذشته اعضای این فراکسیون به کرمانشاه برای بازدید از مناطق زلزله زده، گفت: از وزارت خارجه درخواست داریم موضوع بازگشایی مرز خسروی و همچنین ضرورت برقراری ارتباط دو سویه بازرگانی در مرز ایران و عراق را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر روز گذشته اعضای این فراکسیون به کرمانشاه برای بازدید از مناطق زلزله زده، گفت: از وزارت خارجه درخواست داریم موضوع بازگشایی مرز خسروی و همچنین ضرورت برقراری ارتباط دو سویه بازرگانی در مرز ایران و عراق را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

بهرام پارسایی ‌اظهار کرد: فراکسیون امید پس از وقوع زلزله کرمانشاه، کمیته‌ای را برای بررسی نحوه امدادرسانی به این حادثه تشکیل داد و اکثر اعضای فراکسیون در قالب کمیسیون‌های مختلف در روزهای بعد از حادثه در منطقه حضور پیدا کردند و گزارش‌های خود را به فراکسیون ارائه کردند. همچنین هیات رییسه و شورای مرکزی هم چندین بار با نمایندگان کرمانشاه برای همفکری جهت حل مشکلات هموطنان زلزله زده تشکیل جلسه دادند و متعاقبا به این نتیجه رسیدیم که هیاتی از فراکسیون در منطقه حضور یابند.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: دیروز به اتفاق جمعی از اعضای فراکسیون امید از مناطق زلزله زده کرمانشاه بازدید کردیم. آنچه دولت و مجلس هر دو قبول دارند این است که ما مدیریت واحدی برای بحران در کشور نداریم و این امر نیازمند دگرگونی است. در همین زمینه لایحه مدیریت بحران در مجلس مطرح بود که با جمع‌آوری امضای نمایندگان آن را از دستور کار خارج کردیم تا کار کارشناسی بیشتری در کمیسیون مربوطه بر روی آن انجام شود و نهایتا قانون محکمی برای مدیریت بحران تدوین کنیم.

وی با اشاره به حضور دو نفر از نمایندگان کرمانشاه به همراه هیات اعزامی فراکسیون امید، گفت: مردم از حضور و پیگیری استاندار، فرماندار و نماینده‌ها راضی بودند اما به علت نبود مدیریت واحد، خواسته‌ها و مطالبات‌شان برآورده نشده بود. ما نیز بعد از شنیدن صحبت‌های مردم در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه حضور یافتیم. در آنجا برخی نگرانی‌ها مطرح شد از جمله اینکه برخی مردم هنوز برای اسکان موقت کانکس در اختیار ندارند و مقرر شد ظرف یک هفته این موارد تامین شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: همچنین موضوع تسهیلات بانکی برای زلزله زدگان نیز مطرح شد که استاندار دستور تسریع در پرداخت آن را صادر کرد. نکته دیگری که در این جلسه مطرح شد این بود که در برآورد اولیه اعلام شده ۱۱ هزار واحد باید بازسازی شود اما در برآورد بعدی ۵۰ هزار واحد نیازمند بازسازی تشخیص داده شده که پیشنهاد آن به دولت ارائه شده و دولت هم همتش بر این است که این دغدغه‌ها برطرف شوند.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با اشاره به بازدید اعضای این فراکسیون از مناطق مرزی کرمانشاه نیز گفت: موضوع دیگر ضرورت بازگشایی مرز برای حل مشکل اشتغال، اقتصاد و بازرگانی در منطقه است و نکته دیگر استفاده یک طرفه دولت عراق از مرز خسروی است که نگرانی‌هایی ایجاد کرده، بعد از سقوط رژیم بعث، ایران انواع حمایت‌ها از دولت عراق داشته و انتظار این است که دولت عراق قدر این حمایت‌ها را بداند. در حال حاضر عراق عوارض واردات کالای ایرانی را چند برابر عربستان و ترکیه تعیین کرده و این باعث می‌شود بازار روی کالای ایرانی بسته شود.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: موضوع دیگر این است که خودروهای سنگین مثل نفتکش و تانکرهای حامل سوخت و کامیون‌های عراقی حق دارند به همه کشور حمل و نقل انجام دهند اما برای خودروهای ایرانی چنین اجازه‌ی داده نشده که وارد خاک عراق شوند که این استفاده یک سویه دولت عراق است و جا دارد وزارت خارجه هم موضوع بازگشایی مرز و هم ارتباط بازرگانی دو سویه و برد - برد را مورد پیگیری قرار دهد.

پارسایی اظهار کرد: مردم کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس جنگ را تجربه کردند و آوارگی کشیدند و اکنون هم به دلیل زلزله آلودگی و گرد و غبار نیاز به کمک دولت و مجلس دارند.

وی با هشدار نسبت به تهدیدات بهداشتی در کرمانشاه، اظهار کرد: البته وزارت بهداشت زحمات زیادی کشیده و در این زمینه رضایت‌مندی وجود داشت اما به دلیل نبود زیرساخت کامل به ویژه آب و فاضلاب و همچنین مشکل زباله، سلامت شهروندان در معرض تهدید است.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس در پایان گفت که این فراکسیون بنا دارد با حضور مسئولین مربوطه و نمایندگان کرمانشاه مطالبات زلزله زدگان را مورد پیگیری قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر مدیر بی خاصیت

    • بدون نام

      مدیران کاردان استخدام کنید

    • بدون نام

      کارمندان ومدیران زبده ودلسوز برای مردم ومیهن استخدام کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج