۶۶۶۵۲۰
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

چرایی تعلل در بررسی پرونده متهم ۴۰۰ میلیاردی

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره اینکه چرا گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق هنوز در صحن علنی بررسی نشده‌است، گفت: کمیته تحقیق و تفحص در رابطه با این پرونده به وظیفه‌اش عمل کرده و گزارش را به هیات رییسه ارجاع داده است. صد‌ها مورد پرونده‌ در نوبت رسیدگی قرار دارند و نمی‌شود؛ گفت که کدام اولویت دارد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره اینکه چرا گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق هنوز در صحن علنی بررسی نشده‌است، گفت: کمیته تحقیق و تفحص در رابطه با این پرونده به وظیفه‌اش عمل کرده و گزارش را به هیات رییسه ارجاع داده است. صد‌ها مورد پرونده‌ در نوبت رسیدگی قرار دارند و نمی‌شود؛ گفت که کدام اولویت دارد.

پس از گذشت حدود ۲ ماه از ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به هیات رییسه مجلس، اما هنوز این پرونده در صحن علنی قرائت نشده است، پرونده‌ای که بنا به گفته رییس کمیسیون آموزش مجلس سنگین‌ترین پرونده اقتصادی بعد از انقلاب بوده است و یکی از متهمان آن با بدهی ۴۰۰ میلیاردی از ایران گریخته است، از همین رو تسریع در رسیدگی به این پرونده امری ضروری محسوب می‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد، رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت متهمِ فراریِ ۴۰۰ میلیاردی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: اطلاعی ندارم؛ ایشان وکیل دارد و دنبال کار‌هایشان و اسناد مورد نیاز است و نمی‌دانم که این فرد آیا برمی‌گردد و بدهی خود را پس می‌دهد یا خیر.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مربوط به قوه قضاییه است که پیگیر فرار این متهم باشد، گفت: قوه قضاییه باید نسبت به برگرداندن این فرد اقدام کند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره آخرین وضعیت افراد بازداشت شده در این پرونده و آزادی آن‌ها، گفت: اطلاعات افراد بازداشتی در اختیار مرجع قضایی است.

کوچکی‌نژاد درباره اینکه چرا گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق هنوز در صحن علنی بررسی نشده‌است، گفت: ما گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق را تهیه کردیم و به هیات رییسه برای قرائت در صحن ارسال کردیم و اطلاعی نداریم که چه زمانی قرار است، بررسی شود.

سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش نیز در پاسخ به این سوال که یکی از متهمان مالی این پرونده از ایران خارج شده است، اما با توجه به اهمیت این پرونده و ارقام بدهی‌های مطرح شده در آن، چرا روند بررسی این پرونده در صحن علنی سرعت نمی‌گیرد؟ گفت: کمیته تحقیق و تفحص در رابطه با این پرونده به وظیفه‌اش عمل کرده و گزارش را به هیات رییسه ارجاع داده است. صد‌ها مورد پرونده‌ در نوبت رسیدگی قرار دارند و نمی‌شود؛ گفت که کدام اولویت دارد.

وی افزود: مراجع نظارتی جدا از هیات تحقیق و تفحص، به پرونده ورود کرده‌اند و اگر نیاز به اقداماتی باشد، آن مراجع کار خودشان را انجام داده و یا می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش اضافه کرد: علت طولانی شدن رسیدگی به پرونده در صحن علنی، روال عادی اداری است؛ البته به زودی گزارش در صحن علنی قرائت می‌شود و امیدوارم سریع‌تر به مراجع ذی ربط ارجاع داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ميگن آقای کوچکی نژاد همش ميگه اين فرد. یعنی نام و نام خانوادگی این اختلاس گر این فرد هست یا نه اسم و شهرت داره

    • بدون نام

      خیلی خوب. به به چشمتون روشن. هنوز گیرش. نیوردین. ولش کنید. گناه داره ا مردم. هستن ازجیب وحقوق مردم وردارین. مهم نیست بی تعارف معطل چی هستین. شروع کنید. ما مردم. سالیان. که با این قضیه کنار اومدیم! !!!!

    • بدون نام

      خسته نباشی قهرمان خدا قوت دلاور

    • بدون نام

      آخرش فراریش دادند
      اصلا ناراحت نباش برمیگرده رفته یه آب ه هوایی تازه کنه
      منتظرش باشین

    • مازیار

      ای بابا شما هم منتظر وقتین یه چیز کوچک رو بزرگ جلوه بدید اقا همش چهار صد میلیارد دزدیده گوسفند که ندزدیده دستش رو قطع کنند. بزارید خوش باشه

    • بدون نام

      یارانه کل ملت را قطع کنید بذارین چهار نفر درست و حسابی حالشو ببرند
      بزرگترین اختلاس انجام شده تازه آقایان می گویند صدها پرونده مثل این هست که معلوم نیست اولویت با پرونده کدام است که رسیدگی شود
      مملکت ثروت زیاد دارد به همان نسبت البته یه مقدار بیشتر دزد دارد
      وقتی جایی بی در وپیکر باشد خوب می برند ، کلی هم می برند ، خانوادگی هم ، می برند
      والله دست ما هم کوتاه است وگرنه ما هم از بیخ درو می کردیم

    • سالار

      این که دیگر مشخص بود چرا گذاشتید فرار کنه

      کی باید ورود کنه و این مفسدان فی الارض را زنده بگور کنه
      بخدا اگه جلو این اختلاسها گرفته بشه تو مملکت هیچ مشکلی نداریم
      اینقدر که این اختلاسها و رانتخواریها اقتصاد مملکت رو فلج کرده تحریمهای آمریکا اینچنین تاثیر نداشته
      مسوولین به داد مردم برسید
      مسوولین بفکر مملکت و جوونا باشید
      جوونا از بیکاری و بی عدالتی به مخدرات رو آورده اند
      چرا نمیبینید ویا اگر میبینید چرا کاری و اقدامی انجام نمیدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج