۶۶۶۵۵۱
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

رشد قیمت دلار در کدام دولت بالاتر بود؟

این روزها که نرخ دلار و رکوردزنی‌های آن صدای خیلی ها را درآورده و حتی از آن به نگرانی بزرگ نیز یاد می‌شود در حالی است که پیش از این بازار ارز روزهای بدتر از این را هم به خود دیده بود.

خبرگزاری ایسنا: این روزها که نرخ دلار و رکوردزنی‌های آن صدای خیلی ها را درآورده و حتی از آن به نگرانی بزرگ نیز یاد می‌شود در حالی است که پیش از این بازار ارز روزهای بدتر از این را هم به خود دیده بود.

بررسی نرخ دلار در دولت روحانی با وضعیت آن در دولت‌های قبل شاید بتواند در این زمینه تحلیل دقیق‌تری را پیش رو قرار دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدا تا انتهای دولت اصلاحات (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴) دلار ۹۰ درصد، از ابتدا تا انتهای دولت احمدی‌نژاد (۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲) دلار حدود ۲۹۸ درصد و از ابتدای دولت روحانی تا کنون (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) نرخ دلار حدود ۲۷ درصد رشد کرده است.

دولت اصلاحات وقتی بر سر کار آمد (سال ۱۳۷۶)، قیمت دلار در حدود ۴۷۵ تومان بود و طی هشت سال زمام‌داری این دولت با سیاست حمایت از صادرات غیر نفتی، قیمت دلار با رشد ۹۰ درصدی به ۹۰۴ تومان رسید. دولت محمود احمدی‌نژاد نیز وقتی اداره امور کشور را به عهده گرفت قیمت دلار معادل ۹۰۴ تومان بود و بعد از هشت سال که دولت را تحویل حسن روحانی داد، نرخ آن با ۲۹۸ درصد رشد (نزدیک به سه برابر) به ۳۶۰۰ تومان رسید. این در حالی است که در این هشت سال دلار سه نرخی شد و واردات به شدت افزایش یافت.
دولت حسن روحانی نیز وقتی بر سر کار آمد نرخ دلار ۳۶۰۰ تومان بوده و بعد از پنج سال با رشد ۲۷ درصدی به ۴۵۵۵ تا ۴۶۰۰ تومان رسید. ناگفته نماند که در دولت دهم نرخ تورم از ۴۵ به ۱۰ درصد کاهش یافت.

البته لازم به ذکر است که بررسی افزایش قیمت دلار در دو دولت هشت ساله اصلاحات و احمدی‌نژاد صورت گرفته ولی بررسی قیمت دلار در دولت روحانی مربوط به پنج سال بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اقا به مردم قول ارامش داد یک درصد هم نباید افزایش میافت

    • بدون نام

      با این چرندیات گندی که میزنید پاک نمیشه .اصلا چرا باید دلار افزایش پیدا کنه.تو کدوم کشور قیمت دلار افزایش پیدا میکنه بجز ایران.تا که میخوایید مردمو گول بزنید.

    • بدون نام

      قیمت دلار بالا نمیره دلار همون دلاره این پول ما هست که روز به روز بی ارزشتر میشه و همین نشاندهنده بی لیاقتی ایران هستش وقتی هیچکی تو حوزه تخصصی خودش نباشه و مردم بیکار باشن بایدم انتظار همچین وضعیتی رو داشت ...

    • بدون نام

      زمان احمدی نژاد به خاطر تحریم‌ها که عوامل داخلی مقصربودن اینقدررشدداشت

    • بدون نام

      گندی که احمدی نژادوحامیان جنگ طلبش به اقتصادکشورزدند،مردم فقیر،فقیرترشدندواغنا،غنی تر

    • بدون نام

      در زمان هاشمی چند درصد گران شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج