۶۶۶۵۹۱
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

نگاهی به واردات کالاهای عجیب چینی به ایران

در حالی که مسئولان هر روز ازفصل جدید کتاب کمبود بودجه کشور رونمایی می کنند، ارز کشور صرف واردات آدمک های چوبی و مانکن های خیاطی می‌شود.

خبرگزاری ایسکا نیوز نوشت: در حالی که مسئولان هر روز ازفصل جدید کتاب کمبود بودجه کشور رونمایی می کنند، ارز کشور صرف واردات آدمک های چوبی و مانکن های خیاطی می‌شود.

بر اساس آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال جاری، کشور چین اولین کشور طرف معامله ایران در واردات بود و بیش از سه میلیون و ۵۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۴۵۲ میلیون و ۲۴۶ هزار دلار از این کشور به ایران صادر شد.

این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۸.۱۶ درصد و از نظر ارزشی ۲۵.۲۲ درصد افزایش را نشان می دهد.اگر چه به گفته مسئولان واردات کالاهای مصرفی در سال جاری کاهش یافته است اما نگاهی به آمار واردات کالا از کشور چین در نهمین ماه از سال نشان می دهد که ارز کشور صرف واردات کالاهای عجیب چینی به ایران شده است.

شمع چینی زینت بخش خانه های ایرانی

بر اساس آمار گمرک در نهمین ماه از سال جاری بیش از ۹۷ تن انواع شمع و اشیا همانند آن به کشور وارد شد.ارزش این میزان واردات در گمرک ۱۹۷ هزار و ۶۴۹ دلار ثبت شده است.

این میزان واردات شمع در حالی است که شمع سازی و فروش آن در سال های اخیر به یکی از مشاغل خانگی تبدیل شده است که درآمد مناسبی را برای کمک به بانوان خانه‌دار به همراه دارد که البته با ورود این میزان شمع آن هم تنها در یک ماه کساد شدن کسب و کار خانگی دور از انتظار نیست.

کارتن و جعبه چینی هم از راه رسید

بر اساس این گزارش طبق آمار گمرک در نهمین ماه از سال جاری بیش از ۱۸۳ تن کارتن،قوطی،جعبه از کاغذ یا مقوای موج دار از کشور چین به ایران وارد شد که این میزان واردات منجر به خروج ۳۷۳ هزار و ۱۶۰ دلار ارز از کشور شد.

البته باید دید که امکان تولید این میزان کارتن و قوطی از کاغذ یا مقوا در کشور وجود داشته یا این که مسئولین ناچار از دادن مجوز برای واردات آن به کشو ربوده اند.

واردات میوه مصنوعی از چین

این گزارش می افزاید در سال های اخیر به لطف واردات، بازار میوه و گل های مصنوعی در کشور داغ شده است و با بالا رفتن قیمت میوه مردم ترجیح می دهند میوه های مصنوعی چینی چشم نواز ظرف های مهمانی آن‌ها باشد. بر اساس آمار گمرک در نهمین ماه از سال بیش از ۱۴۴ تن گل،برگ و میوه مصنوعی و اجزای آن به کشور وارد شد.

برای واردات این میزان گل و برگ و میوه مصنوعی ۴۴۱ هزار و ۵۱۴ دلار ارز از کشور تنها در یک ماه خارج شد. این در حالی است که دولت می توانست به جای دادن مجوز واردات این نوع کالاها امکان تولید آن را در کشور فراهم کند. بی شک ۴۴۱ هزار دلار سرمایه گذاری در این بخش می توانست منجر به احیا چندین واحد تولیدی و ایجاد اشتغال برای چند ده نفر شود.

قفل بازار اشتغال با واردات سنجاق قفلی

شاید سنجاق قفلی از آن ابزارهایی باشد که کمتر کسی به تولید و فروش آن فکر کرده باشد و پس از چندین سال، خرید سنجاق قفلی های خارجی به نوعی عادت شده است. اما چینی ها با تولید و صادرات آن در حال درآمدزایی در کشورشان هستند. این در حالی است که با وجود جوانان خلاق در کشور امکان تولید آن دور از ذهن نیست .

بر اساس آمار گمرک در نهمین ماه از سال جاری بیش از ۲۲ تن سنجاق قفلی به ارزش ۶۲ هزار و ۷۳۶ دلار از چین به ایران صادر شده است که می توان گفت این میزان واردات آن هم برای یک ماه رقم قابل توجهی است.

صنایع دستی چینی هووی خوش آب ورنگ ایرانی

این گزارش می افزاید اگرچه ایران به لطف صنایع دستی در جهان معروف است اما چینی ها از این قافله عقب نمانده و توانستند این معادله را برهم بزنند و به دریای صنایع دستی آب بریزند و تنها در یک ماه سه تن مجسمه های کوچک و اشیا تزیینی به صورت صنایع دستی شامل خراطی،معرق،مشبک،منبت،نقاشی روی چوب خاتم به ایران صادر کنند.

ارزش این میزان واردات صنایع دستی ۱۷ هزار و ۵۳۰ دلار در گمرک ثبت شده است.

کلاه بر سر ایران به سبک چینی

بر اساس این گزارش در نهمین ماه از سال جاری چینی ها نزدیک به دو تن کلاه گیس به ایران صادر کردند. ارزش این میزان واردات کلاه گیس در گمرک ۳۱ هزار و ۶۴۶ دلار ثبت شده است.

همچنین آمار گمرک حاکی از آن است که دو تن کلاه به ارزش ۱۳ هزار و ۳۴۰ دلار از چین به ایران در یک ماه صادر شده است.

پای چین به جشن های ایرانی باز شد

این روزها زینت بخش جشن های ما تزیینات چینی است و دیگر از کاردستی های مادرانه و خلاقیت های هنری خبری نیست. البته این موضوع به لطف واردات بی‌رویه انجام شده است، به طوری‌که بر اساس آمار گمرک در نهمین ماه از سال بیش از ۱۴۰ تن اشیا برای جشن،کارناوال،شعبده بازی از چین به ایران صادر شد.

بر اساس آمار گمرک برای این میزان واردات ۳۵۴ هزار و ۸۶۳ دلار ارز از کشور خارج شده است.

واردات ۳۰ تن عکس برگردان از چین در یک ماه

این گزارش می افزاید بر اساس آمار گمرک در نهمین ماه از سال جاری ۳۰ تن عکس برگردان شفاف و غیر شفاف به ارزش ۸۲ هزار و ۲۵۵ دلار از چین به ایران صادر شد.

این در حالی است که چند سالی است با جذابیت شخصیت های کارتونی در بین بچه ها عکس برگردان قهرمان های کارتونی بسیار طرفدار شده است و این موضوع موجب داغی بازار این کالا شده است.

واردات مانکن و آدمک چوبی از چین

این گزارش می افزاید در مدت یاد شده بیش از نه تن مانکن خیاطی و آدمک های چوبی و متحرک برای تزیین ویترین مغازه ها به کشور وارد شده است که ارزش این میزان واردات در گمرک ۲۷ هزا رو ۵۹۸ دلار ثبت شده است.

این گزارش می افزاید در کنار واردات اقلام بالا، کالاهایی مانند انواع فندک ها ،شانه ،گیره،سنجاق سر،مداد رنگی و مداد شمعی،خودکار و مداد نوکی،دگمه،چرخ و فلک،تاب ،انواع مبلمان،انواع آلات موسیقی ،انواع ساعت دیواری،رومیزی و مچی،دفترچه مشق،کیف دستی،بادام زمینی ،آناناس،لپه،عدس،انوع اسباب بازی و اشیا برای جشن کریسمس در کنار سایر اقلام از کالاهای وارداتی در یک ماه از کشور چین بود.

بر اساس این گزارش در حالی که طبق تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی و سیاست های اقتصاد مقاومتی باید جلوی واردات بی رویه کالاهای مصرفی گرفته شود و بازار به سمت حمایت از تولیدات داخلی سوق یابد ولی واردات کالاهای عجیب آن هم تنها در یک ماه از موضوع دیگری حکایت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه چین روابطش رو با ایران قطع کنه با این حساب در عرض یک هفته هممون نابود میشیم

    • محمدرضا بختیار

      شخصا این نگاه مزخرف به واردات را قبول ندارم یکی از دلایل عقب ماندگی های ما همین نگاه سطحی است برای تولیداتی که وارداتشان ارزانتر هست بدون استثنا باید دولت وارداتش را انجام دهد آقایان پوپولیست و شعار دهنده حساب امکانات و مزایای مفتی که از دولت می گیرند هزینه ندارد ایا اصلا تعطیلی چنین تولیداتی به نفع مصرف برق و آب و گاز و پرداخت وام های پس نده نیست کمی به سیاست عربها بد نیست نگاه کنید و پیشرفت انهارا نظاره کنید به نظرم دولت حتی خودرو سازی مزخرف را هم با آزادی واردات به خاک بکشاند در حق ملت بزرگترین کار را انجام داده است به جای کلید باز شدن تویت و اینستا و تلگرام

    • ناشناس

      باز خوبه این دولت تو واردات تنوع داده احمدی نژاد 100 تن فقط دسته بیل وارد کرده‌بود

    • جانباز

      خاک برسرمسیولینی که اجازه میدهندارزازکشورصرف واردات اینگونه اجناس میشودواینطورخبرش رابرای سوختن دل مردم پخش میکنندازخدابترسیدکه روز حسابرسی نزدیک است اگرایمان دارید

    • بدون نام

      علی برکت الله ....

    • بدون نام

      قبل از هر کشوری دشمن کار وجوانان ایران چینه

    • ح

      با این رفتارها و اقدامات میتوان در کشور شغل ایجاد کرد جز شغل بیکاری؟

    • ایران عزیزم

      من و خونواده ام چند وقتیه که تصمیم گرفتیم هیچ جنس چینی وارد خونمون نشه، هیچ مشکلی هم نداشتیم. فقط موقع خرید هر چیزی ببینید ساخت کجاست. جنس های ایرانی خیلی بهتر و بدرد بخورترن. ما که راضییم از اینکه جنس بنجل چینی نمیخریم.

    • محمد

      واقعا باعث تاسفه که بازگانان ما بجای واردات کالا های اساسی وبدرد بخور .بخاطر منافع شخصی میرن دنبال کالاهای بی ارزش که فقط ارز مملکتو بهدر میدن .چرا مسؤولین وسازمانهای ذیربط جلوی واردات این گونه گالا هارا نمی گیرن .

    • دارکوب

      همین وارد کنندگان از خدا بی خبر تولید را زمینگیر کردن و هزاران نفر رو بیکار کردن البته معلومه چرا کسی قدرت برخورد با اینارو نداره

    • سعید

      برادر من کی به فکر مردمه
      هر کسی اون بالا نشسته فقط و فقط به فکر منافع خودشه.
      اگه بالایی ا به فکر مردم بودن که این وضع مملکتمون نبود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج