۶۶۶۶۲۱
۱۶ نظر
۵۰۰۰
۱۶ نظر
۵۰۰۰
پ

اجازه انتقال آب دریای خزر به سمنان را نمی‌دهیم

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر تهیه سند آمایش سرزمین استان‌های شمالی‌ گفت: اجازه انتقال آب دریای خزر به سمنان را نمی‌دهیم.

خبرگزاری تسنیم: حسین نیازآذری،رئیس مجمع نمایندگان مازندران عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شرایطی که کشور در موقعیت کنونی بیش از هر چیز نیاز به ایجاد روحیه وحدت و امید به آینده و باور به درایت و تدبیر مدیران و مسئولان ارشد دارد، جای بسی تعجب است که ریاست سازمان محیط زیست اقدام به صدور مجوز انتقال آب دریای خزر به سمنان را کرده است.

وی افزود: این مجوز در تعارض کامل با جهت‌گیری‌های ملی آمایش سرزمین است و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که طرح‌های انتقال آب از لحاظ اقتصادی بسیار پرهزینه است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه این طرح برای ارسال کننده و دریافت‌کننده دارای هزینه‌های سنگین اجتماعی و زیست محیطی است، تصریح کرد: تمام تجارب بین‌المللی و داخلی گواهی می‌دهند که پروژه‌های انتقال آب بین حوضه ای، روش ناپایداری است که نه تنها مشکل را رفع نکرده بلکه اوضاع آب را پیچیده‌تر می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: در چنین فضای مبهم و غیرشفافی و با توجه به شرایط نامطلوب زیست محیطی مازندران بیم آن می‌رود که اجرای چنین طرحی با واکنش‌های جمعی مردم همراه شود.

وی بیان کرد: از رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور انتظار داریم تا از اجرای چنین طرح‌هایی که نتاج آن جز نابودی محیط زیست، فرسایش سرمایه اجتماعی، هدررفت سرمایه‌های اقتصادی و فروپاشی اعتماد اجتماعی نیست، جلوگیری کند.

نیازآذری با بیان اینکه شرایط بهره‌مندی از تسهیلات وام توسعه روستایی تسهیل شود، گفت: متقاضیان دریافت وام توسعه روستایی در حوزه کشاورزی،گردشگری و صنعتی ساکن در روستاهای مازندران در بخش تملک زمین دچار مشکل هستند.

وی گفت: بخشی از زمین‌های روستایی که دارای سند مالکیت نیستند تولید کنندگان آن برای اخذ تسهیلات نمی‌توانند یکی از اساسی ترین ملزومات اخذ تسهیلات را که وثیقه ملکی است تامین کنند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران یادآور شد: با توجه به اینکه این مشکل موجب مسکوت شدن بسیاری از پروژه‌های در بخش‌های مختلف اقتصاد روستایی شهرستان‌های استان می‌شود و ممکن است نتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شود جهت رفع موانع تولید و رفع مشکل در کمیته برنامه‌ریزی و توسعه استان و یا در کارگروه ستاد تسهیل اشتغال و رفع موانع تولید اقدام لازم صورت گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      پس چرا آب لرستان برای قم ارسال میکنن..ینی لرستان زیست محیطی نداره آمایش سرزمینی نداره..فقط خداوند نابود کنه کسی که این کارو با لرستان زیبا کرد

    • بدون نام

      از اعماق خلیج فا س نفت و گاز را به اروپا انتقال میدهید و اینجا میگویید هزینه بر و ناشدنی است

    • بدون نام

      پس خوزستان و بوشهر نفت و گاز رو باید از مازنداران قطع کنن

    • بدون نام

      نماینده های بی وجود خوزستان یاد بگیرید

      پاسخ ها

      • علی اسماعیلی

        اگر آب دریای خزر به کویر سمنان برسد کویر بهشت می شود

    • بدون نام

      این همه سال از منابع نفتی و گازی استانهای جنوبی برداشت شد و در اختیار تمام استانها بخصوص استانهای سردی مثل مازندان قرار گرفته اما تا حالا هیچ اعتراضی نکردن،آلان تو احمق به چه حقی چنین غلطی کردی ،حق نداری از بنزین و گازوییل تو استان استفاده کنی

    • بدون نام

      دریاچه خزر را به دریاچه ارومیه نبدیل نکنید .

    • بدون نام

      آخه هرکی دراین کشوررییس جمهوربشه اولین کاری که میکنه -یک استان رابه خشکی ونابودی میکشدتااستانی که زادگاهش بوده راآبادکندمانندرفسنجانی کوهرنگ--خاتمی؛؛یزدوزاینده رود--حالاهم روحانی سمنان ومازندران--کشورعجیبی استآیاشهرهافقط باانتقال-آب آبادمیشودیابابرنانه ریزی درست

    • بدون نام

      نبایدم اجازبدین وگرنه دریای خزر و ایران نابودمیکنن میان ابروش ودرست کنن چشم درمیارین

    • امیر

      مجمع نمایندگان استان مازنددان جوگیر شده‌اند. دلبندم اون اعتراض مربوط به آب نیم بند کارون به زاینده رود و کرمان بود که هم کم بود هم کمبود بود. آب دریا را مگر مازمدرانی‌ها می‌خورند که سروصدا می‌کنید. هر چه که از آب دریای مازندران برداشت کنیم از طریق کانال ولگا- دن جبران می‌شود. بودجه آن هم از بودجه کشوری است به بودجه استانی و منطقه‌ای شما کاری ندارد.

    • بدون نام

      مگه دریای خزرمال باباته نمی گذاری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جل الخالق این بابا هم دنبال کسب مجدد کرسی نمایندگی مجلس آینده است با این حرف های غیر کارشناسانه می خواهد دل مردم خوب مازندران را بدست بیاره !!!

    • بدون نام

      جنگ آب داره شروع ميشه

    • بدون نام

      بعد از نابود کردن دریاچه ارومیه حالا نوبت از بین بردن دریای خزر است،مبارکه.

    • بدون نام

      مدیر بی خاصیت اعدام باید گردد

    • حسین

      همینه که هست نمیخوای خوش گلدی ، ما استان سمنانی ها چکار کنیم از بی آبی? خوبه هرچی مازنی هست واسه کار آویزون کارخانه های سمنانه؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج