جاباما
۶۶۶۷۰۲
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

تابش: بازدید از زندان، مطالبه مردم است

در روزهای اخیر و به ویژه پس از ناآرامی های ماه گذشته، شدت این نارضایتی ها به حدی بوده که برخی مردم و بدنه اصلاح طلبی در جامعه به شعار عبور از اصلاحات روی آورده اند و بر این باورند که نه تنها اصولگرایان، بلکه اصلاح طلب ها هم نمی توانند مطالبات مردم را برآورده کنند.

تابناک: در روزهای اخیر و به ویژه پس از ناآرامی های ماه گذشته، شدت این نارضایتی ها به حدی بوده که برخی مردم و بدنه اصلاح طلبی در جامعه، به شعار عبور از اصلاحات روی آورده و بر این باورند که نه تنها اصولگرایان، بلکه اصلاح طلبان نیز نمی توانند مطالبات مردم را برآورده کنند.

محمدرضا تابش در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: بخشی از این اتفاق، منطبق بر واقعیت هاست و بخش دیگری هم که هست، به نظر هدایت شده است، تا هیچ نکته اتکایی برای مردم در بین مجموعه حاکمیت باقی نگذارد!

این نماینده مجلس گفت: آن قسمت که مربوط به واقعیت است، اینکه در هر صورت، اصلاح طلبان هم بخش زیادی از مجلس و شوراها را در اختیار دارند و باید مجدانه تر به مطالبات مردم جامه عمل بپوشانند و موانع راه را بگویند. اما اگر نمی توانیم برای مردم کاری کنیم، این کمترین کاری است که بیاییم و همین را به مردم بگوییم؛ بگوییم ما نمی توانیم و از آنان عذرخواهی کنیم. اینها مبتنی بر واقعیات بوده و توقعات و انتظارات مردم در این زمینه است.

تابش در ادامه افزود: مردم با یک تکرار خاتمی اکثریت مجلس و به کاندیداهای اصلاح طلب شوراها رأی دادند در عرصه های دیگر هم این گونه عمل شده و خود دولت نیز متأثر از این فعل و انفعالات بود و دولتی شکل گرفته که متأثر از اندیشه اصلاح طلبی و اعتدالی شده، ولی نتوانسته ایم متناسب با خواسته مردم کاری بکنیم.

وی گفت: پس بنا بر این گفته ها، باید در وهله نخست، ما اصلاح طلبان برای خواسته های مردم مجدانه تر کار کنیم. دوم آنکه اگر موانعی وجود دارد، به مردم بگوییم به این دلایل نمی توانیم کاری از پیش ببریم و سوم، اگر توان این کارها را نداریم، از مردم عذرخواهی کنیم که البته تا کنون هیچ یک از این کارها را نکرده ایم.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: بخش دیگر این قضیه، به قسمت هدایت شده توسط بدخواهان ملت مربوط است. سخنان خاتمی در روزهای گذشته، سخنان مهمی بود و مانیفست اصلاح طلبی را معین و مشخص می کرد. ما پای مردم ایستاده ایم و این نظام را هم به عنوان یک نظام مردمی و اسلامی قبول داریم. با این کار، اصلاح طلبان خط خود را از ضد انقلاب جدا کرده اند. ما هیچ گاه با فرقه رجوی و سلطنت طلب ها در یک راستا نیستیم. حال اگر این صحبت ها به کسی برخورده، قطعا دوستدار کشور و منافع ملی نیست. دشمنان ما کسانی هستند که می خواستند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

این افراد می خواهند افکار مردم را جهت دهی کنند، ولی من می دانم، اگر در مواردی که گفته شد، مجموعا هر سه قوه در راستای خواسته های مردم کارآمد شوند، مردم با نظام همراهی خواهند کرد.

این نماینده عضو فراکسیون امید گفت: اتفاقا امروز با لاریجانی در این باره صحبت کردم و به وی گفتم اگر مانیفست هر سه قوه در راستای برآورد خواسته مردم مشخص شود و حتی وعده دهیم که مثلا دو یا سه سال دیگر محقق خواهد شد، این به نفع ماست؛ باید مطالبات مردم در برخی موارد هم که شده، لحاظ شود.

وی همچنین ادامه داد: مگر چه عیبی دارد که در برخی موضوعات و بحث هایی که بین همه گروه ها و جریانات اجماع وجود دارد، چند مورد را رفراندوم کنیم؟ این کارها مردم را سبک می کند. من می دانم هر آنچه را منافع ملی ایران اقتضا کند و ما مردم را توجیه کنیم، مردم آنان با ما همراهی خواهند کرد؛ پس چه بهتر در تصمیماتی که می گیریم، مردم را هم دخیل کنیم و پشتوانه مردمی داشته باشیم. این یعنی به مردم خودمان احترام می گذاریم. من نمی خواهم این کار و کارهای دیگری که می کنیم، خراب شود؛ اما برای مثال سازمان زندان ها از ده روز پیش، قرار بوده که به نماینده ها وقت بازدید بدهد که هنوز نداده!

وی گفت: عارف اقدام کرده و ما با رئیس قوه و معاونان رئیس جمهور و وزارت اطلاعات صحبت کردیم، ولی سازمان زندان ها می گوید، چون فلان کس مصاحبه کرده، پس موضوع سیاسی شده است؛ یعنی چه این کارها؟ اینها مطالبات مردم بوده و مثل آبی است که روی آتش ریخته می شود. این کار، دل بازداشت شدگان و خانواده های آنها را آرام و عصبایت ها و تبلیغات دشمنان ما را خنثی می کند. این آدم های کوتاه فکر، این موضع ها را می گیرند و وقتی نماینده های مردم نتوانند از زندانها بازدید کنند، مردم می ریزند کف خیابان و خودشان این کار را می کنند.

این آدم که اینقدر کوتاه فکر است و این گونه تعلل می کند، اگر در آینده اتفاقی افتاد، باید پاسخگو باشد.

این نماینده در پایان افزود: وقتی به نهادهای حاکمیتی بها داده نشود و قدرت ندهیم و مردم احساس کنند اینها قدرتی ندارند، خود مردم وارد صحنه می شوند. من نمونه ای را گفتم که به هر حال، خیلی بهتر از اینها می شود کار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطالبه مردم چیز دیگریست
      رفع بیکاری .مبارزه با قاچاق.مبارزه با نجومی بگیران.رفع نا عدالتی در جامعه و...

    • بدون نام

      بله عزیزم مردم آگاه شدن

    • بدون نام

      بااین وضعی که ما میگوییم چیزی گران نشود بعدا انتطار دارین همراهی کنیم نخیر جواب که نمیدین خدا نگاه میکنه افکارمردم اینقدر مشغله داره که دیگه نگو نپرس

    • بدون نام

      شما برو دوغتو بنوش هر وقت توانستین کاری کنید بیابید حرف بزنید آسمان ریسمون می بافی که همه مشکلات را به خارج ربط بدهی ...

    • بدون نام

      زندان مگه دیدن داره؟؟؟
      مطالبه مردم خیلی چیزای دیگه س جناب!

    • بدون نام

      سلام،نه اقای نماینده ،مطالبه مردم حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم است، این خواسته که می فرمایید،برای حزب و گروه خودتان است ،برای رای جمع کردن دوره بعدی.

    • بدون نام

      خوب شد خط مشی شو مشخص کرد خاتمی.مردم متوجه بشن دنبال کی افتادن

    • بدون نام

      خوبه خودتون قبول دارید اصلاح طلب ها کاری نکردن واسه مردم و بیان استعفا بدن یا بگن چرا نمیتونن

    • بدون نام

      واقعأ که خیلی پررو تشریف دارین!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج