۶۶۶۷۳۸
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش هواداران به ا‌عتراف‌های جنجالی طارمی

«خداوند این سرزمین را از سپاه دشمن، دروغ و خشکسالی دور نگه دارد.» این جمله بسیار آشنا و دلنشین نیایش داریوش بزرگ هخامنشی است که در یک کتیبه ماندگار و تاریخی هم ثبت شده است.

شهروند: «خداوند این سرزمین را از سپاه دشمن، دروغ و خشکسالی دور نگه دارد.» این جمله بسیار آشنا و دلنشین نیایش داریوش بزرگ هخامنشی است که در یک کتیبه ماندگار و تاریخی هم ثبت شده است. دروغ بدترین گناه است و مهدی طارمی رسما به دروغ‌گوبودن خودش و مدیران باشگاه پرسپولیس اعتراف کرد! دروغی که زمینه‌ساز یک رسوایی بزرگ و آبروریزی بین‌المللی شد. دروغی که با حمله ریزه‌اسپور (سپاه دشمن) و محرومیت باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی (خشکسالی) همراه بود. خود طارمی هم در بدترین شرایط ممکن ٤ماه محروم شد تا پرسپولیس نتواند از این بازیکن استفاده کند. رفتار او حتی جنگ را بین هواداران و مدیران باشگاه و خودش به همراه داشت. مهدی طارمی به‌عنوان یکی از سه بازیکن برتر کنونی فوتبال ایران سکوت خود را شکست و تمام صحبت‌هایش عذر بدتر از گناه بود و باعث شد نمایشی از دروغ‌گویی به تصویر کشیده شود.
درپرونده طارمی و پرسپولیس علاوه بر نادرست‌گویی‌هایی که در این گزارش به جزییات آن می‌پردازیم، سوءمدیریت‌ها،‌ منفعت‌طلبی، جعل و پنهان‌کاری قرارداد‌، فرار مالیاتی‌ و... کاملا مشهود است. موضوعی که بهترین بهانه را به دست مراجع نظارتی می‌دهد که به این فساد آشکار ورود کنند! البته درباره این موضوع اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه در آبان‌ماه اعلام کرده بود؛ اگر اتهام جعل و دروغ و اختلاس در ماجرای طارمی ثابت شود، مدعی‌العموم به پرونده ورود خواهد کرد. قبل از این‌که جزییات این گزارش را بخوانید، به این مسأله توجه داشته باشید که قبل از هر درگیری و روشدن پشت پرده‌های مربوط به بازگشت طارمی از ریزه‌اسپور به پرسپولیس او و عبدالصمد ابراهیمی (وکیلش)،‌ مدیران باشگاه و حسین هدایتی همه در یک جبهه بودند، منتهی امروز که طارمی پرسپولیس را ترک کرد و به الغرافه رفت،‌ همه را مقصر می‌داند و علیه تمامی این افراد که زمانی به صورت مشترک آن دروغ بزرگ (امضای قرارداد با پرسپولیس قبل از رفتن به ریزه‌اسپور) را گفتند، موضع می‌گیرد! طارمی پس از رسوایی، بعد از خودش همه چیز را گفت! به قول معروف نمک خورد و نمکدان شکست.

ریزه‌اسپور آن تیم رویایی نبود

وقتی در برنامه نود دوشنبه‌شب از طارمی سوال شد چرا تصمیم گرفتی از ترکیه به ایران برگردی، این توضیحات را ارایه داد: «امضای قرارداد با ریزه‌اسپور اشتباه بود. من اشتباه کردم که با این تیم قرارداد بستم و این را قبول دارم که بزرگترین اشتباه من بود؛ ولی وكیلم به من زنگ زد كه این‌جا جو خیلی بد است و مردم تو را دوست داشتند. گفتم من دوست دارم در اروپا بازی كنم. نشستم با خودم فكر كردم و گفتم چرا پرسپولیس به این بزرگی را ول كردم و امسال بعد از ١٠‌سال می‌خواستم قهرمان بشوم. چرا این كار را كردم. هوایی شدم. بعد هم زنگ زدم گفتم با آقای طاهری صحبت كن و ببین راهی برای برگشتن من هست یا نه. طاهری به من زنگ زد و گفت، چرا این كار را كردی؟ گفتم ما توافق كرده بودیم اگر نخواهم در اروپا بازی كنم، در پرسپولیس می‌مانم. الان هم جریان من این‌طوری است. می‌توانید كمكم كنید؟ گفتند برگرد و تا آخر پشت تو هستیم و كمك می‌كنیم». طارمی در شرایطی این صحبت را مطرح کرد که قبل از سفر به ترکیه به همراه رامین رضاییان با مدیران باشگاه به توافق ضمنی برای تمدید قرارداد رسیده بود اما بدون توجه به این اتفاق به آن‌جا رفت و قرارداد امضا کرد. طارمی در شرایطی از پشیمانی صحبت می‌کند که بعد از قرارداد متوجه شد ریزه‌اسپور حتی با خود استانبول هم فاصله زیادی دارد و تیم بزرگی در این کشور نیست و در کانون توجهات قرار ندارد.

بالاتر از سیاهی رنگی نیست؛ این جمله طارمی نبود؟

سوال جنجالی بعدی فردوسی‌پور این بود: «بخشی از اشتباهات را قبول كردی. نمی‌توانم بپذیرم كه شما رفتی با ریزه‌اسپور قرارداد بستی و وكیل تو بگوید بیا هیچ چیزی نمی‌شود. خانه خاله كه نیست. اگر این مشاوره را داده‌اند، در حق تو ظلم كرده‌اند. خودت هم در حق خودت ظلم كردی. هیچ‌كسی به تو مشاوره نداد این چه كاری است که می‌کنی؟» و جواب طارمی یکی دیگر از دروغ‌های او بود: «بله، درست می‌گویید ولی من روی چه حسابی برگشتم؟ به من گفتند هیچ اتفاقی برایت نمی‌افتد و برگرد. ضمن این‌که من چهار، پنج‌بار و حتی بیشتر از مدیران باشگاه پیگیر این پرونده شدم و هربار آنها را می‌دیدم، می‌گفتم پرونده چه شد و آنها می‌گفتند که چیزی نمی‌شود! تازه من بازیکن هستم و وظیفه دارم و حوزه مسئولیت من در مسائل فنی است و این موارد توسط باشگاه باید پیگیری می‌شد و من روی حساب قول آنها برگشتم».طارمی در شرایطی این توضیحات عجیب را ارایه می‌دهد که هر فوتبالیستی با هر مشاوره‌ای تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد و باید مسئولیت آن را هم بپذیرد.
در این زمینه تمام رسانه‌ها و هواداران پرسپولیس هم به خوبی یادشان می‌آید که عبدالصمد ابراهیمی وکیل طارمی در یک پست اینستاگرامی رسما چت خود با این مهاجم را منتشر کرده بود که فوتبالیست بوشهری نوشته بود: «بالاتر از سیاهی رنگی نیست. آخرش ٦ماه محرومیته یا یک‌سال». سپس ابراهیمی در جواب نوشته بود: «محروم نمیشی!» و حرف آخر طارمی این بود: «میام». به این ترتیب طارمی از همان ابتدا می‌دانست که احتمال محروم‌شدن او وجود دارد که گفته بود؛ بالاتر از سیاهی رنگی نیست و با دانستن این حقیقت که بازگشت او می‌تواند به پرسپولیس ضربه بزند، این کار را انجام داد و برگشت! او می‌دانست برگشتن و محروم‌شدن در پرسپولیس هم بهتر از ماندن در ریزه‌اسپور است.

اعتراف جنجالی؛ قرار گذاشتیم دروغ بگوییم و برویم جلو!

این‌که مهدی طارمی به دوربین نگاه می‌کند و مثل آب‌خوردن مقابل میلیون‌ها هوادار پرسپولیس و بیننده‌های تلویزیونی می‌گوید قرار گذاشتیم دروغ بگوییم حقیقتی تلخ از واقعیت‌های فوتبال و جامعه است! نکته قابل تأمل اینجاست کسی که یک‌بار برای منافع شخصی خود حاضر می‌شود دروغ بگوید و در مقابل همگان هم به آن اعتراف می‌کند،‌ باز هم این پتانسیل را دارد که دروغ بگوید و هواداران و رسانه‌ها این حق را دارند که هروقت صحبت‌هایش را می‌شنوند، به احتمال دروغ‌بودن آن فکر کنند! پیش از این علی‌اکبر طاهری مدیرعامل سابق باشگاه اعلام کرده بود که اتهام عدم صداقت به باشگاه پرسپولیس در پرونده طارمی درست نیست و آنها با این بازیکن در تاریخ ٣٠ خرداد امضا کرده بودند.
طاهری حتی به خاطر این مسأله درگیری لفظی شدید با رسانه‌ها و عادل فردوسی‌پور داشت. با این حال، مهدی طارمی در مصاحبه خود با برنامه نود به صراحت اعلام کرد که وقتی با باشگاه برای بازگشت به پرسپولیس توافق کرد،‌ در همان ترکیه قرارداد را امضا کرده و همان‌جا قرار گذاشتند که به فیفا و همه دروغ بگویند! طارمی حتی چندبار روی این جمله که: «قرار شد دروغ بگوییم و برویم جلو» تأکید کرد تا به این ترتیب عمق فاجعه برای هواداران مشخص و همه بفهمند که در یکی از بزرگترین باشگاه‌های ایران تصمیم گرفته می‌شود که دروغ سیستماتیک گفته شود!

دروغی با قسم خدا!

«الان حاجی من به عشق خودت دارم میام دیگه! حاجی! من رو حساب تو دارم برمی‌گردم اونجاها! من رو اونا هیچ حسابی نکردم! بعد فقط خواهشا، خواهشا به طاهری چیزی نگیا! این گفته آقا به هیچکی حرف نزن! خواهشا هیچی نگو! بذار اینا کاراشونو بکنن من خودم از شما تشکر می‌کنم و همه چی رو می‌گم که شما بودی! بعد حاجی من این‌جا ٥٠٠ تومن خرج کردم خدایی تا رضایت رو بگیرم و همه کارو انجام بدم. ٥٠٠‌میلیون خرج کردم! من رو حساب پول شما دارم میام! دیگه حاجی خودت یه برادری بکن در حق من دیگه! بزرگتری کن در حد یه پدر»! این فایل صوتی بود که از مهدی طارمی در برنامه نود منتشر شد که خطاب به حسین هدایتی می‌گوید؛ به خاطر او و روی حساب پولی که باید پرداخت کند، به پرسپولیس برمی‌گردد. او دقایقی قبل از انتشار این فایل صوتی گفته بود؛ به عشق هواداران و تیم بزرگ پرسپولیس برای این‌که تیم را پس از ١٠‌سال قهرمان کند، برمی‌گردد؛ منتهی این فایل صوتی تمام صحبت‌های قبلی طارمی را تکذیب کرد!
طارمی وقتی هنوز فایل منتشر نشده بود، به عادل فردوسی‌پور اعلام کرد که به هدایتی گفته است؛ ٥٠٠‌میلیون تومان باید خرج کند تا رضایت را بگیرد! منتهی فایل نشان داد که این مهاجم با قسم خدا به هدایتی می‌گوید که برای گرفتن رضایتنامه ٥٠٠‌میلیون تومان خرج کرده است و از هدایتی می‌خواهد که به او پول بدهد و در حقش پدری کند! این درشرایطی است که طارمی حتی یک ریال هم به باشگاه ریزه‌اسپور پرداخت نکرده و بدون توافق با این باشگاه به تهران برگشت و قرارداد جعلی را با پرسپولیس امضا کرد. این اتفاق عملا دروغ بزرگ دیگری از طارمی را نشان داد که بعد از بازگشت به تهران طبق اسناد رسمی منتشر شده و اظهارات خودش و هدایتی یک‌میلیارد و ١٥٠‌میلیون تومان هم از حسین هدایتی پول دریافت کرد. به این ترتیب، اگر طارمی به هدایتی گفته بود که ٥٠٠‌میلیون خرج کرده، سوال اینجاست که چرا این پول را گرفت و به ریزه‌اسپور پول نداد؟! سوال دیگر اینجاست که اگر هم در ترکیه این ٥٠٠‌میلیون را خرج نکرد، وقتی خودش به هدایتی گفته است که باید کارهای مربوط به رضایتنامه را انجام بدهد، پس چرا بعد از بازگشت به تهران و دریافت پول هنگفت از هدایتی اقدامی برای جلب رضایت ریزه‌اسپور انجام نداد؟ طارمی باید مشخص کند که بالاخره به عشق هواداران پرسپولیس به این تیم بازگشت یا یک‌میلیارد و ١٥٠‌میلیون تومان هدایتی!

وقتی اعتراف خودش را هم فراموش کرد

«محرومیت پرسپولیس ربطی به من نداره!» این صحبت‌های طارمی هم حسابی بحث‌برانگیز است. طارمی در برنامه نود گفت: «من به خاطر این‌که دو تا قرارداد بسته بودم، محروم شدم و باشگاه پرسپولیس به خاطر عدم صداقت محروم شد، چون فیفا همون اول به باشگاه پرسپولیس و ریزه‌اسپور نامه زد که از اول همه چیز را راست بگویید به ما! پرسپولیس همچون تو این جریان صداقت نداشت و برخی مسائل دیگر مثل مصاحبه‌های آقای هدایتی و... طرف ریزه‌اسپور را گرفت و آن حکم را داد. مکاتبات ما هم از ابتدا جدا بود. من با ایمیل خودم و وکیلم با فیفا مکاتبه کردم و باشگاه پرسپولیس هم جدا! آرا صادره هم جدا بود».طارمی بارها و بارها روی عدم صداقت باشگاه پرسپولیس تأکید داشت و معتقد است؛ محرومیت باشگاه ربطی به او ندارد. این درحالی است که همان عدم صداقت و دروغ سازمان‌یافته به خاطر طارمی گفته شد و شخص این بازیکن هم پای آن قرارداد دروغین را امضا کرده بود و به همین ترتیب شخص مهدی طارمی هم در محرومیت باشگاه پرسپولیس برخلاف ادعای خلافی که مطرح کرد، مقصر اصلی بود.

تناقض آشکار! داستان پول هدایتی و رضایتنامه!

«قبل از این‌که به ترکیه برم، حسین هدایتی به من زنگ زد و گفت بیا به رستوران با هم صحبت کنیم و من هم قبول کردم به آن‌جا رفتم که خداداد عزیزی،‌ مهدی ‌هاشمی‌نسب و هادی طباطبایی هم آن‌جا حضور داشتند. حاجی به من گفت، من «n» تومن به تو کمک می‌کنم، اگر بخواهی در پرسپولیس باشی! من هم گفتم قصدم اینه در اروپا فوتبال بازی کنم ولی اگر در ایران ماندم، فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم. حاجی هم گفت، باشه پس برو کاراتو بکن ببین چه اتفاقی می‌افته به من خبر بده! بعد از رفتن به ترکیه و اتفاقاتی که افتاد، هم به هدایتی زنگ زدم و گفتم حاجی من می‌‌خوام برگردم شما سر قولت هستی که به من کمک کنی؟ ایشان گفت، آره کمک می‌کنم! من گفتم باید به ریزه‌اسپور برای رضایتنامه پول بدهم، چون احتمالا آنها پول می‌خواهند. او هم گفت، کمکت می‌کنم، خیالت راحت. بعد از آن من نزد سرمربی ریزه‌اسپور رفتم که آن زمان در ترکیه کودتا شده بود و گفتم می‌خواهم برگردم اما گفت باید سه‌میلیون دلار برای رضایتنامه‌ات بدهی!...» طارمی سپس در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد که همه چیز دست به دست هم داد تا برگردد. او سپس به دریافت پول در تهران از هدایتی هم اشاره کرد و گفت که قرار بود نصف پولی را که قبل از رفتن قولش را گرفته بود، از هدایتی به مبلغ یک‌میلیارد و ١٥٠‌میلیون تومان دریافت کرده است.
او تأکید کرد؛ موقع دریافت پول از هدایتی سوال کرده این پول بابت قرارداد باشگاه است یا خودش این مبلغ را می‌دهد که هدایتی گفته چون او را دوست دارد و بازیکن محبوبی است، این پول را جداگانه می‌دهد. طارمی حتی تأکید کرد؛ هدایتی دوربین‌های دفترش را چک کند، ببیند این حرف را زده است یا نه و به همین ترتیب معتقد بود که این پول را برای پرداخت رضایتنامه دریافت نکرد و سایر بازیکن چون حسینی و وحید امیری و... هم جداگانه از هدایتی پول گرفته بودند! منتهی بعد از آن، انتشار فایل صوتی و توضیحات «قانع نکننده» طارمی هم نشان داد که تا چه حد ادعاها با آنچه اتفاق افتاد، همخوانی ندارد. این بازیکن قبل از رفتن با هدایتی برای بیش از دو‌میلیارد دریافتی برای ماندن توافق کرده بود و بعد از رفتن و تصمیم برای بازگشت به تیم با هدایتی درباره پرداخت پول رضایتنامه و خرج‌کردن ٥٠٠‌میلیون تومان پول حرف زده بود! در ضمن هدایتی زمانی طبق ادعای طارمی به خاطر این‌که او را دوست داشت، آن مبلغ هنگفت را داد تا به پرسپولیس بازگردد! چطور می‌شود که امروز آن فرد هم برای او بد می‌شود و علیه‌اش موضع می‌گیرد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا فردوسی پور با این برنامه می خواهد تیم را ببرد در حاشیه؟

      دست به دست هم دادند برای نابودی پرسپولیس

      چرا در مورد حکم کسر 6 امتیاز کیسه چند سال مانده حرفی نزدید؟
      چرا در مورد بدهی های کیسه و دوپینگهای انها حرفی نمی زنند؟

      در مورد اضافه شدن غیر مجاز مجیدی در لیست پر شده کیسه حرفی نمی زنند که منجر به قهرمانی ان سال شد؟

      همگی دست به دست هم دادید که پرسپولیس را زمین بزنید چون قهرمان نمی تونید بشید و توان رقابت هم ندارید

    • دختر باید تاجی باشه

      هههههههههههه همو تیکه پاره کردن این لنگیا به خودی هم رحم نمیکنن اون از بازیکناشون که بهشون هیییییس نشون میدن اینم از طرفداراشون آخه لنگی جون از بازیکنای ما یاد بگیر که در مقابل اعتراضهوادار گریه میکنه و تعظیم میکنه تیم من میگه همیشه حق با هواداره واسه همین من انقدر عاشقشم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون که ازتوهین های شما گریه کردخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      فوتبال کثیف ایران واقعا متاسفم از این هواداران که وقتشونو پولشونو خرج این بازیکنا میکنن واقعا متاسفم
      زنده باد علی دایی و بس

    • بدون نام

      بعدا میان این لنگیها پارس میکنن که فلان تیم باید از لیگ اخراج بشه دادا بوی گندتون کل اسیا رو برداشت خجالت بکشید از این کارتون کجاست پس اون افشین پیروانی تون هر مثل بلبل مصاحبه میگرد بیا صحبت کن درباره گندتون الان یه تیم دیگه غیر از لنگیها بود قطعا رفته بود دسته سه اینجا همه چی با شماست

    • بدون نام

      دروغ در ایران نهادینه شده و ربطی به فوتبال نداره در تمام ارکان ایران از ملت تا قدرت دروغگویی آشکار و مبرهن خشکسالی هم که از اثرات اعمال همه است واضح و آشکاره اما خدا کنه خودش وضع را تغییر بده و سپاه دشمن را بر سرمان نازل نکنه

    • بدون نام

      لعنت به تو طارمی . آخرش که باز به ایران برمیگردی التماس میکنی تو پرسپولیس بازی کنی. ولی دیگه تورو نخوان بیچاره. مثل محمد نوری که به زور رفت وقتی برگشت پرسپولیس نخواستش . مثل مجتبی جباری. مثل ...........!!!!!!!!

    • فرشید

      یه غلط کردن خاصی تو حرفاش بود . مطمین باش هرگز موفق نخواهی بود تو قطر.
      ارزو میکنم

    • بدون نام

      اخه خانوم به اصطلاح تاجی. فرشاد احمدزاده واسه طرف دارای گسترش هیس نسون داد. ن واسه تماشاگرای خودی

    • عباس قلی پور

      کار درستی کرد دزدا رو رسوا کرد ، رسوا کردن دزد و دروغ گو نمک دان شکستن نیست ، اینا فک کردن چون وکیلن ، مدرین یا پول دار می تونن یا قدرت همه کار کنن، فک کردن فیفا خانه خالست

    • بدون نام

      اين همه قهرماني کيسه ولنگي چطوري به دست اومده...با دروغ و ناداوري ...فقط تراختور

      پاسخ ها

      • علی

        سوراختو ر بی جام بی ریشه

    • بدون نام

      من از اولین روزی که این پسرک را دیدم آینده اش را برای همه گفتم ومیدونستم به فنا میره ، از رفتار و حرکاتش معلوم بود چه جور آدمیه وبی جنبه وبی ظرفیته .متاسفم برای فوتبال ایران که اینا رو بزرگ میکنه و بعد باید تاوان بی آبرویشون رو باید بده

    • amir

      روح پدرت شاد علی دایی تو کجا این بچه کجا

    • gunner

      وقتی میزدی تو اینترنت طارمی عکس کیسه برنج میومد حالا ببین چه بلوایی به پا کرده..همه درغوگو و پول پرست که بیت المال رو حرام میکنن

    • بدون نام

      لعنت به دروغ ودروغگو
      باشگاه فرهنگی ورزشی خخخخخخخخ الگوی جوانان وای وای وای
      قهرمانی به چه قیمت
      پول این باشگاهها از کجا میاد
      پولی که راحت بدست میاد را یه میلیارد اینجوری حروم میکنن
      خدایا ریشه دروغ ودروغگو را بخشکون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طارمی یه شخصه ممکنه دروغ بگه.گناه کنه و هر کار دیگه ای اقای نویسنده گناه و دروغ را مدیران باشگاه بزرگتون پرس پولیس انجام دادن چرا بخاطر یک بازیکن باید این همه ضربه به باشگاه بخوره هر مدیر بی سوادی که بود باید میدونست بدون رضایت نامه نباید با هیچ.بازیکنی توافق بشه شاید اون بازیکن شیاد و یا کلاه بردار باشه مدیران پرس پولیس بی لیاقت بودن چرا کاسه وکوزه ها را سر طارمی داری خراب میکنی طارمی دروغ گفت کلک زد یا هر کار دیگه ای یعنی مدیران عرضه گرفتن یه استعلام از باشگاه ریزه اسپرت را نداشتن ؟ این کار به تنهایی نشون میده که در این دروغ هم باشگاه و همدیران با طارمی یک سو بودن در ضمن اقای هدایتی چه مسعولیتی در باشگاه داره که بازکنان راطتمیع میکنه و به انها پولهای هنگفت میده اگه این اقا روی قرض ورزی ودشمنی با مدیران پرس پولیس و با علم به محرومیت باشگاه این کار را کرده باشه چی ؟ چرا باشگاه اینقدر بی در وپیکره وخیلی سوالهای دیگه پس به نظر من باشگاه بیشتر از طارمی مقصره یا حق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج