۶۶۶۷۴۱
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

نماینده اصولگرا: روحانی دروغ نگفت

غلامعلی جعفرزاده؛ نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در روزنامه ایران نوشت: معروف است که «تدکاچف» سازنده فیلم معروف «آخرین خون» زمانی درباره این اثر خود گفته بود من این فیلم دو ساعت و نیمه را برای این ساختم که به ۳۰ ثانیه آخرش برسم و آن را بگویم.

غلامعلی جعفرزاده؛ نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در روزنامه ایران نوشت: معروف است که «تدکاچف» سازنده فیلم معروف «آخرین خون» زمانی درباره این اثر خود گفته بود من این فیلم دو ساعت و نیمه را برای این ساختم که به ۳۰ ثانیه آخرش برسم و آن را بگویم.
این ۳۰ ثانیه آخر درست همان چیزی بود که مصاحبه تلویزیونی اخیر رئیس جمهوری آن را کم داشت. آن حرف توضیح ساده این مسأله برای مردم بود که در شرایط حاضر کشور چقدر درآمد و در ازای آن چقدر هزینه دارد.
چند سال پیش در جام حذفی فوتبال کشور تیم قدرتمند پرسپولیس به مصاف تیم سپیدرود رشت رفت که تازه در حال جان گرفتن بود. در آن بازی پرسپولیسی‌ها با گلی که حدود دقیقه نود زدند پیروز میدان شدند اما این تماشاگران و طرفداران سپیدرود بودند که بعد از بازی به خوشحالی پرداختند. در واقع هر چند روی کاغذ در آن روز تیم سپیدرود رشت بازنده بازی بود اما در چشم طرفدارانی که شرایط تیم را می‌دانستند و از تفاوت بودجه و امکانات بین دو باشگاه مطلع بودند.
بر اساس مثالی که از بازی فوتبال زده شد، در یک داوری عادلانه باید گفت که دولت در همین شرایط رکود و گرانی هم برنده بازی است و اگر رقبای دولت کار را بر عهده داشتند قطعاً وضع به مراتب بدتر از این بود. چه آنکه در دوره‌ای که همان‌ها مدیریت کشور را در یک شرایط درخشان اقتصادی در اختیار گرفتند، علی رغم وجود درآمدهای هنگفت نفتی تنها بعد از کمتر از یک دهه کشوری ورشکسته و اقتصادی به گل نشسته را تحویل دادند.
صحبت دولتمردان و خصوصاً رئیس جمهوری با مردم باید دارای سه ویژگی مهم باشد که آن را برای جامعه و مخاطب اقناع‌کننده کند. این سه ویژگی عبارتند از صراحت، سادگی و صداقت کلام. در شرایط فعلی کشور نیاز نیست برای ایجاد امید در مردم در گزارش‌های دولتمردان نقاط مثبت برجسته شوند و کمتر به نقاط منفی اشاره گردد. جامعه به‌دلیل انقلاب بزرگ ارتباطاتی که رخ داده، خود با جزئیات زیادی از شرایط خوب و بد کشور مطلع است و نگفتن قسمت دوم تنها از بار اعتماد عمومی به حاکمیت می‌کاهد.
سخنان اخیر رئیس جمهوری در تلویزیون دروغ یا نکته غیر واقعی نداشت. اما تا وقتی دولت توضیح ندهد که در چه شرایطی مشغول اداره کشور است و تعادل دخل و خرجش به چه صورت است، جامعه شاید آن اعتمادی که نیاز باشد را به این نهاد نداشته باشد. رئیس جمهوری می‌توانست در گفت‌و‌گوی اخیر خود خیلی ساده شرح دهد که دولت او مجموعاً از منابعی مانند نفت، مالیات و غیره چقدر درآمد کسب می‌کند و در مقابل چقدر هزینه در چه بخش‌هایی دارد. نگارنده که از جزئیات این معادله مطلع است، اعتقاد دارد که اتفاقاً دولت تاکنون در اداره کشور موفق بوده است. لیکن موفقیتی از جنس موفقیت تیم سپیدرود رشت در دیدار با پرسپولیس.
آن روز چرا برای تیم سپیدرود تماشاگران به خوشحالی پرداختند؟ به این دلیل که از جزئیات شرایط اطلاع داشتند و بنابراین آن شکست نه تنها نا امیدشان نکرد، بلکه باعث غرور آنها نیز شد. اکنون دولت باید جزئیات شرایط اداره کشور را برای مردم شرح بدهد تا جامعه بداند دولت نه تنها کم‌کاری نداشته بلکه به مراتب بهتر از دیگران در یک بستر نامساعد به فعالیت پرداخته است. این کار یک تأثیر مثبت دیگر هم برای دولت دارد و آن اینکه جامعه همه چیز را از دولت توقع نخواهد داشت و خواهد دانست که دولت در اداره کشور چه سهمی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصول گرا!!!!!! از کی؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      راست شم نگفت خب

    • A...J

      ملت میداند که احمدی نژاد ویارانش چه بلای سر کشور ودیپلماسی وارتباط های جهانی وصادرات واردات وفروش نفت وغیره آورده اما از روحانی خواهان اندک حرکت درمسیر شعارهای انتخاباتیش هستن و.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج