۶۶۶۷۴۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

خطر فاجعه‌اي بزرگ، هواداران نساجي را تهديد مي‌كند

«وطنی» ورزشگاه قدیمی و فرسوده استان مازندران واقع در قائمشهر است که سال‌ها مسابقات فوتبال را میزبانی می‌کند.

روزنامه قانون: «وطنی» ورزشگاه قدیمی و فرسوده استان مازندران واقع در قائمشهر است که سال‌ها مسابقات فوتبال را میزبانی می‌کند. اما اكنون شرایط ناایمن سکوهای آن زنگ خطر را برای مسئولان به صدا در آورده است. رنج فرسودگی و قدیمی بودن سکوهای ورزشگاه شهید وطنی که نیم قرن است آغوش خود را برای میزبانی از هواداران تیم های فوتبال گشوده، در این سال‌ها بیم‌هایی را در دل هواداران ایجاد کرده است. این ورزشگاه که ظرفیت آن بیش از هشت هزار نفر است، حتی در زمان های خاص به‌خصوص برگزاری مسابقات شهرآورد، تماشاگران بيشتري را به خود مي‌بيند و خاطره ورزشگاه ساري را در ذهن متبادر مي‌كند. این سکوهای فلزی زنگ زده و با پایه‌های بتنی لرزان هر لحظه ممكن است به سرنوشت ورزشگاه ساري دچار شود؛ ورزشگاهي كه فروريخت و هواداران را به كشتن داد. تخصیص نیافتن اعتبار همیشه پای لنگ اجرای پروژه‌ها بوده و همچنان از زبان مسئولان براي توجيه عدم رسيدگي به وضعيت ورزشگاه وطني مطرح می شود. اما حادثه هیچ‌گاه منتظر تخصیص اعتبار نمی‌ماند و شاید این حادثه خيلي زود به سراغ ورزشگاه بيايد و آن زمان فقط حسرت عدم رسيدگي بر دل مي‌ماند. آنچه قطعي به نظر مي‌رسد اينكه مسئولان باید به فکر بهبود امكانات سخت افزاري برای جلوگیری از حوادث احتمالی باشند.

به فكر سكوها باشيد

محمد ايزدي، یکی از هواداران تیم نساجی مازندران، در اين باره به «قانون» مي‌گويد: «مسئولان نباید فقط به فكر ليگ‌برتري شدن نساجي باشند و بايد امكانات سخت افزاري مثل ورزشگاه را نيز بازسازي كنند».

علي، ديگر هوادار نساجي در اين باره بيان كرد: « امنیت هواداران ورزشگاه شهید وطنی، بسیار مهم است زیرا سکوهای فعلی احتیاج به بازسازی دارند تا خدای نکرده فاجعه‌ای همچون ورزشگاه شهید متقی ساری این بار در قائمشهر تکرار نشود».

اما موضوع مهم‌تراين است كه با صعود نساجي به ليگ برتر بدون شك تعداد هواداران بيشتر خواهد شد و همين موضوع نگراني‌ها را درباره اين ورزشگاه پير افزايش مي‌دهد.

محسن، هواداري كه مي‌گويد سال‌هاست با بردهاي نساجي شادي كرده و با شكست‌هايش اشك ريخته در اين باره مي‌گويد: « بازسازی و تعمیر سکوهای ورزشگاه شهید وطنی نيز نمي‌تواند مشكلي را حل كند. قائمشهر نياز به ورزشگاه بزرگ‌تري دارد و بايد فكري اساسي به حال اين شهر كرد».

سکوی پرتاب مسئولان

سال‌هاست كه هواداران به شنيدن وعده‌هايي كه هيچ‌گاه عملي نمي‌شوند عادت كرده‌اند. مسئولان ورزشي قائمشهر مدت‌هاست كه با شعار بهبود شرايط نساجي و وعده‌هايي از قبيل فراهم ساختن شرايط اين تيم براي صعود به ليگ‌برتر، احساسات هواداران نساجي را به بازي گرفته‌اند. فوتبال اروپا موفق است و دلايل اين موضوع بارها از سوي كارشناسان تحليل و بررسي شده است.

يكي از مهم‌ترين دلايل موفقيت تيم‌هاي اروپايي، امكانات سخت‌افزاري مناسب است؛ به عنوان مثال هر تيم باشگاهي دو و گاهي سه ورزشگاه اختصاصي دارد و هيچ‌گاه دغدغه تمرين در زمين مناسب را احساس نمي‌كند.

خطر سکوی بتنی کمتر از سکوی فلزی نیست

رضا نادري، یکی از هواداران قدیمی تیم نساجی مازندران با بیان اینکه ورزشگاه شهید وطنی دارای سکوی بتنی است به «قانون» گفت: «از سال ۱۳۶۹، سكوهاي فلزي اين ورزشگاه بنا شده و بارها درباره پيربودن زيرساخت آن هشدار داده شده است. به خاطر دارم حدود چهارسال پيش، آتش‌نشاني شهرستان قائمشهر نسبت به اين موضوع هشدار داد اما فقط يك‌بار نسبت به مقاوم‌سازي اقدام كه آن نيز فقط به صورت شناژ بوده است». وی با اعلام اینکه خطر سکوهای بتنی مجموعه شهید وطنی نيز کمتر از سکوی فلزی نیست، بيان كرد : «فاجعه نشست سکوهای بتنی کمتر از سکوهای فلزی نخواهد بود . چرا بعد از طی این سال‌ها و احساس خطر درباره احتمال رخ دادن فاجعه، در زمان تعطیلات بین دو نیم فصل نسبت به تعمیر این سکوها اقدام نشده است؟ سکوی شمال غربی این مجموعه نیاز به بازسازی دارد اما تنها واكنش مسئولان اين بود كه اجازه استقرار هواداران را در آن بخش از ورزشگاه ندادند.

تعمیر و بازسازی ورزشگاه برای حفظ جان تماشاگران باید هر چه سریع‌تر صورت بگيرد و این اقدام باید در زمان تعطیلی دو نیم فصل انجام شود».

لزوم حمايت از سرمايه‌گذاران

مسئولان باید سرمایه‌گذار این تیم را حمایت کنند و با در اختیار گذاشتن تسهیلات به افرادي كه قصد كمك دارند، مشكلات را مرتفع كنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قائمشهر در گفت‌وگو با «قانون»، تبدیل فضای زیر سکوها به باشگاه‌های ورزشی و قرار گرفتن موتورخانه در فاصله بسیار اندک با سکوهای تماشاچیان را از جمله نکات غیرایمن در این فضای ورزشی اعلام کرد.

وی از ارتفاع زیاد نخستین پله سکو از کف زمین استادیوم به عنوان یکی دیگر از عوامل حادثه‌خیز این فضا یاد کرد و گفت: «ارتفاع یک و نیم متری این پله باعث می شود در صورت بروز حادثه، تماشاگران برای فرار مجبور به پرش بلند و حادثه آفرین شوند».

صرف يك ميليارد براي نجات جان مردم

غلامرضا رضوي، ريیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر با بیان اینکه سکوی فلزی شمال غربی شهید وطنی بیشترین مشکلات را دارد به «قانون» گفت که قرار است در فاز اول به تعمیر این فضا پرداخته شود .

او همچنين بيان كرد كه به زودي تيمي از كارشناسان براي بازديد از سكوها راهي استاديوم خواهند شد.

رضوي در ادامه گفت: «باتوجه به اينكه مسابقات فوتبال نیم فصل دوم ليگ يك در جريان است و نمي‌توان در حال حاضر به تعمير اين ورزشگاه پرداخت. در شرايط فعلي نمی‌توانیم نسبت به تعمیر تمام سکوهای ورزشگاه شهید وطنی اقدام کنیم اما پس از اتمام تعميرات سکوی شمال غربی نسبت به بهسازی سکوی شمال شرقی نیز اقدام خواهیم کرد».

ريیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر هزینه اولیه تعمير اين ورزشگاه را ۷۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: «باید این مبلغ تخصیص پیدا کند تا با تامین اعتبار نسبت به تعمیرات سکوها اقدام شود».

رضوی هزینه تعمیرات کل سکوهای شهید وطنی را یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت که باید به صورت پلکانی کارها صورت گیرد.

بهانه‌گيري ممنوع

تيم فوتبال نساجي در حال حاضر با ۳۶ امتياز از ۲۰ بازي در رتبه سوم رقابت‌هاي ليگ يك قرار دارد و يكي از بخت‌هاي اصلي براي صعود به رقابت‌هاي ليگ برتر به شمار مي‌رود.

بازگشت اين تيم به ليگ برتر پس از سال‌ها، شور و اشتياق فراواني را در بين هواداران ايجاد خواهد كرد اما خطر سقوط سكوهاي ورزشگاه و رخ دادن فاجعه‌اي بزرگ، همچنان هواداران اين تيم را تهديد مي‌كند.

اتفاقي كه در صورت رخ دادن آن، هيچ بهانه‌اي براي توجيه آن مورد قبول نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جون هم وطنان ازهمه مهتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج