۶۶۶۷۴۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

آخرین وضعیت رقبای نمایندگان ایران در آسیا

چیزی تا آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باقی نمانده است.

چیزی تا آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باقی نمانده است. فصل ۲۰۱۸ رقابت‌ها در آستانه است و مسابقات مرحله پلی‌آف دهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود تا رسما گروه‌بندی دور نهایی مشخص شود. در این دوره از رقابت‌ها پرسپولیس تهران، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز و ذوب‌آهن اصفهان نمایندگان ایران هستند. به‌جز ذوب‌آهن که باید در مرحله پلی‌آف شرکت کند، بقیه تیم‌ها در گروه‌ها جاگیر شده‌اند. در ادامه به آخرین وضعیت رقبای تیم‌های ایرانی می‌پردازیم.

ذوب‌آهن اصفهان: خوان دست‌گرمی

شاگردان امیر قلعه‌نویی که این هفته‌ها حسابی اوج گرفته‌ و به رده چهارم جدول رده‌بندی صعود کرده‌اند باید سه‌شنبه هفته آینده در ورزشگاه فولادشهر از تیم ناشناخته آیزاول هندوستان پذیرایی کنند. سبزقبایان در صورت پیروزی در این مسابقه می‌توانند در گروه دوم در کنار الدوحیل قطر، لوکوموتیو تاشکند و الوحده امارات قرار بگیرند.

بااین‌حال لازمه قرار گرفتن در این گروه مناسب، رد شدن از خوان آیزاول است. این تیم هندی در ایندین لیگ فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به مقام قهرمانی دست یافت؛ تیمی که در لیگ این فصل فوتبال هند از ۹ مسابقه در جایگاه ششم قرار دارد. آن‌ها در آخرین بازی خود در یک شهرآورد داخلی با نتیجه ۲ بر یک شکست خوردند. این تیم چند بازیکن خارجی از کشورهای افغانستان، لیبریا، نیجریه، ساحل عاج، ژاپن و... دارد که بازیکن نیجریه‌ای به دلیل آسیب‌دیدگی زانو نمی‌تواند به میدان برود.

منزس پرتغالی هدایت این تیم هندی را بر عهده دارد و به نظر نمی‌رسد آن‌ها بتوانند برای تیم امیر قلعه‌نویی حریف سرسختی باشند.

تراکتورسازی تبریز: امیدوار به معجزه ساغلام

در حالی که به‌تازگی ارطغرل ساغلام هدایت پرشورهای تبریزی را بر عهده گرفته است، این تیم تبریزی در لیگ برتر جایگاه باثباتی ندارد و در رده دهم است. در ادامه به وضعیت هم‌گروهی‌های تراکتورسازی، یعنی الجزیره امارات، الاهلی عربستان، پاختاکور ازبکستان و الغرافه قطر، نگاهی می‌اندازیم.

تیم فوتبال الاهلی عربستان که فصل گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی به پرسپولیس باخت در حال حاضر با سرمربیگری سرگی ربروف با 34 امتیاز از 17 بازی در رده دوم قرار دارد. این تیم بعد از الهلال 36 امتیازی و بالاتر از الفیصلی 29 امتیازی در رده مطمئنی جای گرفته است. آن‌ها با 43 گل زده با فاصله بهترین خط حمله لیگ حرفه‌ای عربستان را مال خود کرده‌اند، اما این روزها در نبود عمر سوماه، مهاجم سوریه‌ای و مصدومشان، کار سختی پیش رو دارند. الاهلی در آخرین بازی خود با 6 گل تیم اوروباه را در هم کوبید.

الجزیره امارات که اخیرا میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های جهان را پشت سر گذاشته و به مقام چهارم دست یافته است، در حال حاضر در لیگ امارات در رده پنجم قرار دارد. آن‌ها در این ۱۲ هفته به علت عملکرد نه‌چندان خوبشان با تیم‌های بالاسری، یعنی الوصل، الوحده و العین، به‌ترتیب ۸، ۹ و ۱۴ امتیاز فاصله دارند. رومارینیو، سردار رشیدوف و علی مبخوط مهم‌ترین بازیکنان الجزیره به حساب می‌آیند.

حال از بین الغرافه و پاختاکور ازبکستان یک تیم هم‌گروه تراکتور خواهد شد. الغرافه که اخیرا با تعویض سرمربی خود و با استخدام وسلی اسنایدر و مهدی طارمی قدرت گرفته است، در لیگ ستارگان، به علت ازدست‌دادن امتیازات ابتدای فصل، با 17 امتیاز از 13 بازی، در رده ششم جدول 12تیمی لیگ ستارگان قرار دارد. آن‌ها با صدر جدول تقریبا به ‌اندازه امتیازاتی که جمع‌آوری کرده‌اند فاصله دارند و به همین دلیل تمام امیدشان به لیگ قهرمانان است. درنهایت به پاختاکور می‌رسیم. لیگ ازبکستان در سال 2017 به پایان رسید و هنوز فصل جدید آغاز نشده است. پاختاکور در فصلی که گذشت به مقام سوم رسید و بعد از لوکوموتیو که با قدرت قهرمان شد و نسف قارشی، در جایگاه سوم قرار گرفت.

پرسپولیس تهران: هیچ یک به تیم برانکو نمی‌رسند

صدرنشین بلامنازع فوتبال ایران در گروه سوم با تیم‌های الوصل امارات، السد قطر و برنده الفیصلی اردن و نسف قارشی ازبکستان هم‌گروه می‌شود. الوصل امارات که در ابتدای فصل با العین شانه‌به‌شانه بود، در این هفته‌ها با بحران روبه‌رو شده است و با فاصله‌ای پنج‌امتیازی نسبت به صدر در رده سوم جای دارد. لیما، ستاره برزیلی الوصل، در این فصل ۱۲ گل زده و برای تیم برانکو خطر مهمی به حساب می‌آید. دیگر تیم این گروه السد قطر است. ژاوی، مرتضی پورعلی گنجی و حسن الهیدوس از مهم‌ترین بازیکنان این تیم هستند؛ تیم ریشه‌داری که بعد از چند سال دوباره آسیایی شد. آن‌ها که فصل قبل در پلی‌آف به استقلال باختند حالا در مرحله گروهی قرار دارند. السد هم‌اکنون، با فاصله‌ای چهارامتیازی، نسبت به تیم صدرنشین الدوحیل در رده دوم جای گرفته است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، لیگ ازبکستان در سال ۲۰۱۷ پایان یافته و به خاطر سرمای هوا فعلا فصل جدید شروع نشده و تیم نسف قارشی با ۶۲ امتیاز از ۳۰ بازی و با فاصله‌ای هشت‌امتیازی نسبت به لوکوموتیو در رده دوم قرار گرفته است. الفیصلی اردن هم در حال حاضر و تا پایان نیم‌فصل اول فوتبال این کشور در لیگ ۱۲تیمی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. این تیم پنج برد، چهار مساوی و دو باخت داشته است. ۱۶ گل زده و ۱۰ گل هم دریافت کرده است و هشت امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.

استقلال تهران: غول‌ها، قوی‌تر از شفر و شاگردانش

درنهایت به آبی‌پوشان تهرانی می‌رسیم. عملکرد روبه‌رشد شاگردان وینفرد شفر در این هفته‌ها با خلل مواجه شده است، اما آن‌ها باز هم نسبت به ابتدای فصل بسیار پیشرفت کرده‌اند و هم‌اکنون تیم ششم جدول هستند و در گروه چهارم با الهلال عربستان، الریان قطر، العین امارات یا الملکیه بحرین هم‌گروه خواهند بود. الهلال عربستان که هم‌اکنون با 36 امتیاز صدرنشین فوتبال عربستان به حساب می‌آیند در بحرانی بزرگ قرار گرفته‌اند. آن‌ها دو ستاره خود، یعنی عمر خریبین و کارلوس ادواردو، را به دلیل مصدومیت‌های سنگین فعلا از دست داده‌اند و رامون دیاز سرمربی این تیم هم اخیرا از سمت خود اخراج شده است. بااین‌حال آن‌ها هنوز صدرنشین لیگ هستند و دو امتیاز با الاهلی فاصله دارند. الریان، دیگر تیم گروه استقلال، هم‌اکنون در رده سوم لیگ ستارگان قطر قرار دارد. آن‌ها 31 امتیاز دارند و به علت تفاضل گل کمتر نسبت به السد در این جایگاه‌اند. الریان با تیم چهارم جدول 11 امتیاز فاصله دارد. سباستین سوریا، میونگ جین کوه، رودریگو تاباتا، دنیل گومو، اولیسس خسوس پاسکوا، گونزالو ویرا و ناتان اوکتاویو از مهم‌ترین ستاره‌های الریان به حساب می‌آیند. العین امارات: تیمی که به استقلال 6 گل زد و سنگین‌ترین باخت چند سال اخیر را به آبی‌پوشان تهرانی تحمیل کرد. آن‌ها با هدایت زوران مامیچ هم‌اکنون با 31 امتیاز و فاصله‌ای پنج‌امتیازی با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده در صدر جدول لیگ امارات قرار دارند. مارکوس برگ سوئدی، داگلاس، احمد خلیل، کایو، عمر و محمد عبدالرحمان از ستاره‌های این تیم به شمار می‌روند.

۱۱ هفته از لیگ ۱۰تیمی بحرین گذشته و تیم ملکیه با ۲۳ امتیاز در رده سوم است. این تیم تا این‌جا با ۲۶ گل زده بهترین خط حمله را از آن خود کرده و با صدر جدول، تیم المحرق، به فاصله هشت‌امتیازی رسیده است.

حال باید دید در چند روز باقی‌مانده تا آغاز رقابت‌ها چه نتایجی به دست خواهد آمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saeid.krj

      پزمان جمشیدی همش میگفت هند قطب فوتبال آسیا میشه(خخخخخخ)، ولی هیچ کس باور نمیکرد. قدم اول ورود ب مرحله پلی آف آسیا.
      ب دور از شوخی (ب عنوان بیطرف و البته یکم قرمز) آرزوی موفقیت برای همه نماینده های ایران دارم مخصوصا استقلال ک سخترین گروه رو داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج