جاباما
۶۶۶۸۹۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش ایران به سخنان معاون رئیس‌جمهور آمریکا

بهرام قاسمی گفت: ملت ایران برای دهه‌های متوالی طعم دوستی آمریکایی را با انواع بدخواهی و اقدامات ناعادلانه چشیده است.

خبرگزاری ایسنا: بهرام قاسمی گفت: ملت ایران برای دهه‌های متوالی طعم دوستی آمریکایی را با انواع بدخواهی و اقدامات ناعادلانه چشیده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گفتار و اتهامات نادرست و از سر خصومت معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ملت ایران برای دهه های متوالی طعم دوستی و چگونگی "رابطه آمریکایی" را با انواع بدخواهی و اقدامات ناعادلانه از جمله کودتا و سرنگونی دولت ملی و قانونی، کاپیتولاسیون، حمایت از دیکتاتورها، حمایت از صدام در تجاوز به سرزمین ایران و به‌کارگیری سلاح های شیمیایی علیه مردم بی دفاع برخی از شهرهای ایران، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران برفراز خلیج فارس و اعطای نشان افتخار به فرمانده ناو حمله کننده به این هواپیمای غیرنظامی، تروریست نامیدن ملت ایران، سال ها تحریم های ظالمانه، به‌کارگیری نام جعلی برای خلیج فارس ، کارشکنی و بهانه‌جویی‌های بی ربط و مکرر در اجرای تعهدات خود در برجام و ایجاد موانع در جهت جلوگیری از بهره برداری ملت ایران از مزایای این توافق بین‌المللی را چشیده‌اند و برای وعده های پوچ و توخالی و تجربه شده مقامات آمریکایی هیچگونه ارزشی قائل نیستند.

قاسمی افزود: برخلاف کلمات فریبنده و گرانفروشی این مقام آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه در پی دستیابی به سلاح هسته ای نبوده و نیست و برجام بدرستی و راستی، دروغ پردازی های چندین ساله آمریکایی ها را نزد کشور ها و افکار عمومی جهانیان آشکار ساخت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اظهار داشت: انتظار می رفت این مقام آمریکایی باید تاکنون و به خوبی دریافته باشد که نقش و حضور ایران در مبارزه با تروریسم و ایستادن در کنار دولت ها و ملت های سوریه و عراق، موثرترین و اصلی ترین دلیل تعبیر نشدن خوابی بود که برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و هم پیمانان منطقه ای آنان و به کمک تروریست‌های افراط گرای خشونت طلب، برای مردم این منطقه و دولت‌های مستقل آن دیده بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: تلاش دائمی و البته بی حاصل مقامات ایالات متحده آمریکا برای ایجاد و تولید تهدیدات ساختگی و دروغین در خلیج فارس و خاورمیانه، صرفا با هدف بی ثبات نگاه داشتن منطقه به نفع اهداف شوم و بلند مدت رژیم صهیونیستی و برای جلوگیری از نزدیکی و وحدت کشورهای مسلمان در برابر این رژیم و تامین منافع نامشروع اقتصادی از طریق فروش سرسام آور تسلیحات به کشورهای منطقه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج