۶۶۶۹۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

توضیح امانی درباره عبارت «مرد‌ها بی‌عرضه‌اند»

عضو شورای شهر تهران گفت: من گفتم آقایان بی عرضه اند این که توهین نیست. وقتی آستر جیب مردان درآمد و نتوانستند موضوعات را مدیریت کنند چندرغاز درآمدشان را به خانم‌ها می‌دهند تا مدیریت کنند.

خبرگزاری فارس: روز گذشته شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به آقایان در شورا گفت: مردان عرضه اداره خانه‌هایشان را ندارند و بهتر است وزیر اقتصاد زن باشد چرا که زنان بهتر می‌توانند مسائل مالی را مدیریت کنند.مثل اینکه این موضوع باعث دلخوری برخی آقایان شورا شد.

شهربانو امانی عضو شورای شهر دوباره در این مورد صحبت کرد و گفت: من تذکری در شورا دادم یکی از شهروندان هفته پیش زیر آوار ماند رسانه ملی شروع به فضاسازی کرد که بی‌توجهی بوده و اگر شهردار قبل بود چه‌ها می‌شد یا نمی‌شد. (فردی که زیر آوار مانده بود مرد بود. این فرد در گودالی در داخل منزلش زندگی می کرد که ماموران شهرداری بدون توجه به اینکه در این خانه کسی زندگی می کنند اقدام به تخریب خانه کردند و این فرد جان خود را از دست داد)

وی به موضوع آتنا محمدی فوتبالیست کشور اشاره کرد و گفت: بسیار متأسفم که از کنار سکته زن جوان ایرانی در اقلیم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عبور کرده‌اند و خیلی کم رسانه‌ها به موضوع پرداختند و یا خانم مهشید اشتری ملی‌پوش پینگ‌پنگ به وی گفتند ورزش به چه درد تو می‌خورد برو بشین درست را بخوان و همچنین اتفاقات اخیری که در تهران در حوزه زنان رخ می‌دهد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور هستند گفت:‌در قانون اساسی به جز تفسیر شورای نگهبان در ارتباط با رجال سیاسی که مردان تفسیر کرده‌اند برای ریاست جمهوری از نظر قانونی موضوع دیگری نیست.

وی با بیان اینکه محسن هاشمی رئیس شورای شهر با بنده شوخی کردند گفت: معمولا آقایان از این شوخی‌ها با ما می‌کنند در مجلس هم اتفاق می‌افتاد. آقای رئیس گفتند شما هی در مورد خانم‌ها می‌گویید البته آخرش هم موضوع ختم به خیر شد و قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود تا این موضوعات در آنجا بررسی شود.

این عضو شورا گفت: من گفتم آقایان اینقدر عرضه ندارند بی‌عرضه هستند، البته این توهین به آقایان نیست و این موضوع را وصل به شرایط اقتصادی کردم در نسل جوان زنان و مردان دوشادوش هم کار می‌کنند و صددرصد درآمد یک زن برای رفاه خانواده مصرف می‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که زن و مرد دوشادوش هم برای زندگی‌شان تلاش می‌کنند گفت: اما زنان را شهروند درجه دو می‌بینند.

وی ادامه داد: من قانون نیوتن در حوزه انرژی را گفتم در طول‌ سال‌ها و قرن‌ها زمانی که بنده دانش‌آموز بودم و در رشته ریاضی درس می‌خواندم دبیر جبر می‌گفت چرا یک دختر باید در کلاس ریاضی بنشیند شما آخرش هم باید بروید کهنه‌شویی کنید.

وی ادامه داد:‌در هزاره سوم به خانم‌ها ورزشکار می‌گویند تو را چه به ورزش برو به درس و مشقت برس دیگر نمی‌گویند برو خانه بنشین.

این عضو شورا گفت: آقایان وقتی آستر جیب‌شان درآمد مدیریت اقتصادی خانواده و عاطفی را به زنان واگذار می‌کنند البته مردانی هم هستند که در این زمینه قوی هستند به عنوان مثال مردی را می‌شناسم که همسرش فوت کرد و دو دخترش را مانند چشمانش مراقبت کرد و من همیشه سر تعظیم در برابرش فرود آوردم.

وی ادامه داد:من گفتم وقتی آستر جیب مردان درآمد و نتوانستند مدیریت کنند شندرغاز درآمدشان را به خانم‌ها می‌دهند تا مدیریت کنند خوب اگر وزیر اقتصاد خانم بود شاید بهتر بود. البته این توهین به آقای وزیر نیست شما مردها چرا اینقدر مردانه نگاه می‌کنید در طول تاریخ همه چیز مردانه است ما یک روزنه ایجاد می‌کنیم.

وی همچنین به سهم زنان در شورای شهر اشاره کرد و گفت: ما ۶ نفر هستیم ۳۰ درصد شورا هم نیستیم چرا که باید ۷ نفر بودیم. در طول تاریخ نه به حرف من نه حرف دیگران جامعه مسیر خود را طی می‌کند.

وی در پایان گفت: من با پدرشوهر، برادر و پدرم خیلی خوب بودم. اینقدر با پدرشوهرم خوب بودم که سرم را روی زانوهایش می‌گذاشتم و می‌خوابیدم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما خوبید اون بستنی موزیه رو میدیم به شما .
      شما خانوما اگه مینشتین تو خونه اول وطیفه ذاتی خوپتونو انجام میدادین بعد وطیفه احتماعیتون رو همه چیز خوب بود.

      پاسخ ها

      • من

        دوست عزیز ما خانما از وقتی دیدیم کمیت مردامون تو انجام وظایف عادیشون لنگ مونده مجبور شدیم استین بالا بزنیم و خودمون یه بخشی از این وظایف رو به عهده بگیریم.
        البته خب آقایون هم حق دارن شاید.
        بالاخره یه سری وظایف جدید مثل زیر ابرو برداشتن و بند انداختن و اینا به مشغله هاشون اضافه شده دیگه نمیرسن به وظایف اصلی بپردازن.
        اره عزیزم،اینجوریاس

      • خطاب به من

        این کار هایی که گفتی را که تقریبا همه ی شما زنان انجام میدهید و برای لایک حاضرین هر غلطی بکنین در صورتی که یک میلیونیوم درصد مردا این کارا رو انجام میدن

    • بدون نام

      عزیز من شما اول متنی رو که می خواهید ارسال کنید بخونید تا اینقدر غلط املاء و انشاء نداشته باشه ، بعد اظهار نظر کنید .

    • بدون نام

      راست میگه اگر مردها عرضه داشتند زنهای این دوره و زمانه این قدر گستاخ نمیشدند!؟

      پاسخ ها

      • فرشاد

        اینم حرفی....مهم خوب بودن است جنسیت مهم نیست عزیزان...که در این مملکت نایاب شده

    • بهناز

      سلام
      این خانم عین حقیقت رو عرض کردن.. و صراحتشون تحسین برانگیزه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم این برداشت شما ناشی از عدم شعور و اگاهی است

    • بدون نام

      (گفتن قورمه را با قین یابا غاف گفت با گوشت داخلش) غلط املایی هم شاید از کوتاهی مادران است که وظیفه مادریش را درست انجام نداده سوال این است زنان ایران چرا از تعریف تعابیر شعار استفاده میکننداگر به اعتقاد دارید خانواده بخشهای مختلف دارد که خیلی از کارها ذاتا در توانایی و خاص زن و برعکس بعضی خاص مرد مگر مادر بودن را میشود بگوییم مردان اجحاف کردن که به زن گفته تو مادر و من پدر مگر تناسب اندام را مردان تایین کردن که من اینگونه و تو انگونه چندین موارد دیگر وقتی خلقت خداوند بعضی تفاوتها را گذاشته بالطب بعضی مسئولیتها هم متفاوت است بعضی تعابیر تفاسیر زن را با موقعیت خانوادگی خودو افکار امیال شخصی تعریف تعبیر میکنند نه از روی علم اگاهی

    • بدون نام

      زمانی که قدرت در دست مردان بود نکبت همه جا را گرفته بود ومردان فقط در صددقدرت نمایی خود بودند وتربیت خانواده برایشان اهمیتی نداشت بچه ها همه بیسواد بودند اما از زمانی که زنان باسواد شدند فرزندان دانشمند تربیت کردندوکشور پیشرفت کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر شما زنان بقول خودتان فرزندان دانشمند تربیت میکنید پس این گند و کثافت کاریهای دنیا که کل جهان رو در بر گرفته برعهده شما زنان است.مشکل سواد نداشتنان نیست چه بسا تحصیل کرده های شما هم شعور کافی برای تربیت فرزند ندارد.مشکل ضریب هوشی شما است

    • امیرهوشنگ نورا

      پاسخ خانم شهربانو امانی (بدون اهانت): هنگامی که برخی زنان با عدم همراهی در زندگی مشترک، اقتصاد خانواده را به ورشکستگی می کشانند (بی عرضگی مرد خانواده)، خرج خانه را به آنها می سپارند، تا اعصاب و روان خود را نجات دهند. آنگاه آن خانم می شود عضو شورای شهر تهران تا به همه مردان بگوید "بی عرضه".

    • بدون نام

      خداییش من یه خواستگار دارم

      شدید بهم تلقین میکنه،تو بشین خونه ،خونه داری کن

      انگار کلا جنس مرد دوست نداره
      زنو تو اجتماع ببینه

    • بدون نام

      شهربانو که نصف رای توازمردها بوده که بانوی شهرشدی مگرنشنیدی جنگی دردنیا رخ نداده مگرپای زنی درمیان بوده تودیگه جنگ جدید میان مردوزن رو راه اندازی وفرماندهی نکن لطفا بگذارمردم بحال خود باشند همینقدر که مردان وزنان سرمسائلی چون خریدهای خانمها گرفتن لوازم آرایشی اقساطی مادرزن ومادرشوهر وهزاران زهرماری دیگه دائم درحال جنگ وگریزند کافیه.ـ.

    • ارمان

      پاسخ به خانم امانی:شما دارای عقده های جنسیتی هستید.لازم هست تا ذکر کنم که شما زنان همین حقوقی که دارید را به لطف و صدقه سری ما مردان دارید وگرنه هیچکدومتان عرضه ی انجام کوچک ترین کار های روزمره هم ندارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج