جاباما
۶۶۶۹۸۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

بازدیدکنندگان یا عاشق شانگهای می‌شوند و یا از آن تنفر پیدا می‌کنند. بسیاری از افراد از سیل جمعیت و ترافیک اعصاب خردکنی متنفرند که بخشی از بزرگترین شهر چین با ۲۴ میلیون نفر است. افرادی دیگر، عاشق رود هوانگپو هستند که شانگهای قدیم و جدید را از هم جدا می‌کند.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: بازدیدکنندگان یا عاشق شانگهای می شوند و یا از آن تنفر پیدا می کنند. بسیاری از افراد از سیل جمعیت و ترافیک اعصاب خردکنی متنفرند که بخشی از بزرگترین شهر چین با ۲۴ میلیون نفر است. افرادی دیگر، عاشق رود هوانگپو هستند که شانگهای قدیم و جدید را از هم جدا می کند. خیلی از افراد نیز شیفته معماری خلاقانه و موزه ها و باغ های شگفت انگیزی هستند که در زمره بهترین جاذبه های توریستی شانگهای قرار دارد.
برخی از بازدیدکنندگان از غذای شانگهای لذت می برند که جزء چهار غذای محلی برتر چین شناخته می شود. بله، پایتخت اقتصادی چین که در دلتای رود یانگ تسه قرار دارد پر از شلوغی و هیاهو است، ولی بازدیدکنندگان می توانند فرهنگ و جذابیتی باستانی نیز در آنجا پیدا کنند که این شهر را متفاوت ساخته است.
در ادامه، ۱۰ جاذبه توریستی برتر شانگهای را معرفی می کنیم.

10. دنیای سیرک شانگهای (Shanghai Circus World)

راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

شانگهای به خاطر فعالیت های آکروباتیک آن در جهان معروف است و جایی بهتر از دنیای سیرک شانگهای برای دیدن آن وجود ندارد. بازدیدکنندگان می توانند این حرکات حیرت آور آکروباتیک را در اجراهای روزانه «الحاق زمان» تماشا کنند، نمایشی که می توان آن را با اجراهای موزیکال تئاتر برادوی مقایسه کرد. آکروبات بازهای چابک حرکاتی از آکروباتیک های سنتی گرفته تا هنرهای رزمی اجرا می کنند که به وسیله موسیقی، نور و صحنه هیجان بیشتری نیز پیدا می کند.
دنیای سیرک شانگهای همچنین دارای سیرکی اختصاصی به نام «سیرک شاد» نیز است که همه چیز از دقلک ها گرفته تا حیوانات و آکروبات بازها را می توان در آن پیدا کرد. دنیای سیرک شانگهای حلقه سیرک بزرگ مخصوص به خود را دارد که سیرک های بین المللی نیز می توانند در آنجا نمایش برگزار کنند.

9. قطار مگلو شانگهای (Shanghai Maglev Train)

راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

فرودگاه اصلی شانگهای به نام «فرودگاه بین المللی پودانگ» در فاصله نسبتاً زیادی از مرکز شهر شانگهای قرار گرفته است. استفاده از قطار مگلو شانگهای سریع ترین راه برای رسیدن به شهر از فرودگاه است. این قطار شناور مغناطیسی با سفر با سرعتی تا ۴۳۰ کیلومتر در ساعت تنها هشت دقیقه طول می کشد تا مسیری ۳۰ کیلومتری به مرکز پودانگ را طی کند. از آنجا، بازدیدکنندگان می توانند سوار مترو، اتوبوس یا تاکسی شوند تا به مقصد نهایی خود برسند. زمان افتتاح آن در اوایل سال های ۲۰۰۰، ساخت خط راه آهن مگلو ۱.۲ میلیارد دلار هزینه داشت. در آن زمان، این سریع ترین قطار برقی تجاری در دنیا بود.

8. برج مروارید خاور (Oriental Pearl Tower)
راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

برج مروارید خاور نقطه ای برجسته در شانگهای است چرا که بر فراز رود هوانگپو در منطقه جدید پوانگ قرار دارد. زمانی که این برج در اوایل دهه ۱۹۹۰ ساخته شد، با ارتفاع ۴۶۸ متر مرتفع ترین بنا در شانگهای بود. ششمین برج بزرگ تلویزیونی و رادیویی جهان که شباهتی بین برج ایفل و برج سوزن فضایی سیاتل دارد، دارای ۱۵ سکوی بازدید به همراه یک رستوران گردان در سطح ۲۶۴ متری است.
هفت کُره به صورت عمودی در برج آویزان شده اند، منظره ای که نشانگر اژدهاهایی در حال بازی با مروارید است. کف شیشه ای سکوی مشاهده در فضای باز احتمالاً یکی از هیجان انگیزترین جاذبه ها در شانگهای است.

7. ژوجیاجیاو (Zhujiajiao)
راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

هر کسی که از شانگهای بازدید می کند باید حتماً حداقل از یک شهر آبی دیدن کند تا سفر خود را کامل کند. ژوجیاجیاو که در حومه شهر شانگهای قرار دارد، یکی از بهترین شهرهای آبی در این منطقه است که به خوبی از آن محافظت شده، با اینکه ۱۷۰۰ سال قدمت دارد.
بازدیدکنندگان می توانند سوار قایقی در کانال آبی شوند و از زیر ۳۵ پل باستانی که اغلب آن ها سنگی هستند و خانه هایی به سبک قدیمی در کنارشان قرار گرفته عبور کنند. شاید معروف ترین پل بین آن ها، پل ۱۵۷۱ فانگشنگ با پنج دهانه و هشت اژدها در اطراف یک مروارید باشد. گردشگران همچنین می توانند از خیابان کوتاه شمالی دیدن کنند که پر از ساختمان هایی از دودمان های مینگ و چینگ است. همچنین بازدید از باغ کژی، بزرگترین باغ یادبود ژوجیاجیاو، نیز ارزشش را دارد.

6. تیانزیفانگ (Tianzifang)
راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

تیانزیفانگ زمانی منطقه ای مسکونی در دوران امتیازات انحصاری فرانسوی ها در شانگهای بود. امروز، ناحیه ای هنری شبیه به منطقه ۷۹۸ پکن است که پر از بوتیک هایی است که بازدیدکنندگان می توانند صنایع دستی و هنری بخرند یا اینکه فقط از آنجا گذر کنند تا معماری سنتی چینی را تماشا کنند. تیانزیفانگ در کوچه هایی مارپیچ در جاده تایکانگ قرار دارد و پر از کسب و کارهای کوچک بسیاری است که شامل فروشگاه های هنری، استودیوهای مد روز، گالری ها و کافی شاپ ها می شود. این ناحیه به خاطر معماری خاص خود با ساختمان های سنتی اش شناخته می شود. تیانزیفانگ منطقه ای پرطرفدار بین جوانان تقریباً ثروتمند است و خیلی در کل شانگهای شناخته شده نیست، هر چند این موضوع در حال تغییر است.

5. موزه شانگهای (Shanghai Museum)
راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

پاریس موزه لوور را دارد، آمستردام موزه ملی خود را دارد، و شانگهای نیز موزه ای در کلاس جهانی با نام «موزه شانگهای» را دارد. موزه شانگهای در ساختمانی مدرن در میدان مردم واقع شده، و دارای پنج طبقه است که شامل بهترین ها از تاریخ باستانی چین است: سکه های قدیمی، نقاشی ها و سرامیک های ارزشمند، مبلمان حکاکی شده به شکلی ظریف، و صنایع دستی باستانی برنزی و یشم سبز.
این موزه دارای بیش از ۱۲۰ هزار قطعه است که در ۱۱ گالری قرار گرفته اند. حتی خود ساختمان هم اثری هنری است، به طوری که گنبد گرد آن نمایانگر بهشت و مرکز مربعی آن نمایانگر زمین است. این موزه هر روز ورودی رایگان در اختیار ۸ هزار نفر قرار می دهد.

4. مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center)
راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

از آنجا که شانگهای قدرتی در اقتصاد جهانی است، پس باید هم مرکز مالی جهانی خود را داشته باشد. البته این مرکز مالی ساختمانی قدیمی و کسل کننده نیست؛ بلکه آسمان خراشی با طراحی خلاقانه است که ۴۹۲ متر ارتفاع دارد.
این ساختمان ۱۰۱ طبقه محل ۲۰ مؤسسه مالی چند ملیتی، مراکز خرید و هتلی بزرگ است. بازدیدکنندگانی که ترس از ارتفاع دارند شاید بهتر است که از خیر بازدید از سکوی بازدید که نزدیک بالای این برج فوق العاده قرار دارد، بگذرند. کسانی که این سفر آسانسوری به بالا را انجام دهید می توانند از چشم اندازهایی تماشایی از شانگهای لذت ببرند.

3. خیابان نانجینگ (Nanjing Road)
راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

خیابان نانجینگ، خیابان اصلی خرید در شانگهای است. در واقع، این خیابان یکی از بزرگترین و معروف ترین خیابان های خرید در جهان است که روزانه حدود یک میلیون خریدار را به خود جذب می کند. این خیابان که در سال ۱۸۴۵ ساخته شد، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود؛ بخش شرقی منطقه اصلی خرید است. در حالی که زمانی خیابان نانجینگ از مغازه های سنتی چیتی پر شده بود، حالا پر از فروشگاه ها، رستوران ها و هتل های مدرن است. بخش شرقی یک مرکز خرید پیاده روی طولانی است، بنابراین خریداران نگران زیر شدن توسط ماشین ها نخواهند بود.

2. باغ یو (Yu Garden)
راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

باغ یو بخش ثابتی از شانگهای از قرن شانزدهم بوده است، زمانی که مقامی عالیرتبه در دودمان مینگ قصد داشت باغی آرام برای والدین خود بسازد تا سال های پیری خود را در آنجا سپری کنند. امروزه، این باغ یکی از مشهورترین باغ های کلاسیک در چین است. «یو» به معنای آرامش بخش و رضایت بخش است، مفهومی که به باغ امروزی بسیار مرتبط است. این باغ از محوطه هایی سنگی با گل و گیاه در داخلشان، تالارها، پاوین ها که بازدیدکنندگان می توانند در آنجا به استراحت بپردازند، و حوضچه هایی تشکیل شده که آرامش را به ارمغان می آورد.

1. تفرجگاه باند (The Bund)
راهنمای جاذبه‌های گردشگری شانگهای

قدم زدن در تفرجگاه باند یکی از کارهایی است که هر بازدیدکننده ای در شانگهای حتماً باید انجام دهد. تفرجگاه باند که در قسمت غربی رود هوانگپو قرار دارد، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای است. تفرجگاه باند دارای ساختمان هایی قدیمی است که نمایانگر سبک های مختلف معماری از جمله گوتیک، رمانسک و رنسانس است. این بر خلاف قسمت شرقی رودخانه است که دورنمای شهر پر از آسمان خراش هایی فوق العاده است که با ارتفاع هایی سرگیجه آور به آسمان رفته اند. قدم زدن در تفرجگاه باند در هنگام شب بسیار لذت بخش است، زمانی که آسمان خراش ها همچون درختان کریسمس روشن می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج