۶۶۷۰۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ترامپ، برجام و چهار ماه پر چالش

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در مطلبی اظهار کرد: رفتاری که فرانسه، انگلیس و آلمان در هفته‌های اخیر پیش گرفته‌اند و احتمالا از حمایت تعداد دیگری از اعضای اتحادیه اروپا نیز برخوردار است، نشان می‌دهد چالش اصلی ظرف این چهار ماه با طرف اروپایی بیش از طرف آمریکایی خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در مطلبی اظهار کرد: رفتاری که فرانسه، انگلیس و آلمان در هفته‌های اخیر پیش گرفته‌اند و احتمالا از حمایت تعداد دیگری از اعضای اتحادیه اروپا نیز برخوردار است، نشان می‌دهد چالش اصلی ظرف این چهار ماه با طرف اروپایی بیش از طرف آمریکایی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سید علی حسینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آن‌گونه که برخی از منابع خبری گزارش کرده‌اند، اروپائیان طرحی را دنبال می‌کنند که هدف آن فشار به ایران ( طرف کاملا متعهد و پایبند به برجام) در حوزه فعالیت‌های دفاعی موشکی و منطقه‌ای برای نگه داشتن آمریکا (طرف یاغی، شرور و ضد برجام) در برجام است.

وی گفت: به نظر می‌رسد اظهارات صریح وزیر خارجه فرانسه، پلیس بدی که با اغماض طرف ایرانی بیش از سایر کشورهای اروپایی از منافع برجام برداشت کرده در متهم کردن ایران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و تاکید بر عزم جدی خود برای مذاکره بر سر برنامه موشکی و " نفوذ مخرب نظامی ایران در منطقه" در سفر اسفندماه به کشورمان تلاش‌هایی برای زمینه‌سازی و موجه کردن فشارهای آتی به تهران در صورت عدم همراهی و عدم پذیرش خواسته مشترک و نامشروع طرف‌های آمریکایی و اروپایی است.

حسینی ادامه داد: آنچه در این ایام ضروری به نظر می‌رسد تعیین دستور کاری مشخص و مورد توافق طرفین ایرانی و فرانسوی برای این سفر و تعهد طرفین در اجتناب از اعلام مواضعی است که موجب تضعیف یا ناکارآمدی برنامه‌ها و دستور کار سفر مزبور می‌شود. این اقدام موجب می‌شود چنانچه طرف فرانسوی واقعا به سازنده بودن این سفر و نتایج و منافع متقابل آن می‌اندیشد، از رویکرد منفی کنونی فاصله گرفته و از نزدیک شدن به خطوط قرمز طرف ایرانی که با ثبات و امنیت ملی کشور پیوندی ناگسستنی دارد به شدت پرهیز کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج