۶۶۷۴۳۶
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

درد دل معاون روحانی؛ از عوارض خروج تا بی‌پولی

معاون رییس جمهور با انتقاد از وضعیت بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما پول نداریم، از طرفی با فشار افکار عمومی روبرو هستیم که مدام مطالبه می‌کنند که چرا این ساختمان را مرمت نمی‌کنید و آن ساختمان را مراقبت نکردید و چرا خانه نیما را ثبت نکردید. این ضعف مدیریت نیست. ما پولی برای این کارها نداریم.

خبرگزاری ایسنا: معاون رییس جمهور با انتقاد از وضعیت بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما پول نداریم، از طرفی با فشار افکار عمومی روبرو هستیم که مدام مطالبه می‌کنند که چرا این ساختمان را مرمت نمی‌کنید و آن ساختمان را مراقبت نکردید و چرا خانه نیما را ثبت نکردید. این ضعف مدیریت نیست. ما پولی برای این کارها نداریم.

علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که نزدیک به پنج ساعت طول کشید، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درددل کوتاهی از برخی گرفتاری‌ها کرد که دست این سازمان را بسته است.
او به موضوع بحث برانگیز عوارض خروج از کشور اشاره‌ای کرد و از مخالفت‌هایش با شیوه‌ای که در پیش گرفته شد، سخن گفت و ترجیح داد موضوع را بیشتر از این در رسانه‌ها باز نکند، اما تصریح کرد: طرح و پیشنهادهای بهتری برای کنترل سفرهای خروجی وجود داشت، ضمن این که ما فقط به دو کشور، خروج بیشتر مسافر با ارز بالا داریم و نیاز نبود این عوارض به طور کلی افزایش داده شود و این موج منفی شکل بگیرد.

او افزود: به هر حال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای متوازن شدن ورود و خروج مسافر تلاش می‌کند. در بازدیدی هم که از غرفه‌های این نمایشگاه داشتم به آژانس‌ها تاکید کردم که نمی‌توانند فقط روی خروج مسافر کار کنند و شرایط باید شکلی شود که این رویه به نفع ورود مسافر به کشور تغییر کند.

سرم را بشکن قیمتم را نشکن!
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در انتقاد به قیمت بالای سفر در ایران، تاکید کرد: با الزام و برخود نمی‌توانیم این جریان را کنترل کنیم، باید زنجیره گردشگری را کنار هم قرار دهیم، تورگردان‌ها و هتل‌ها نباید جدا از یکدیگر کار کنند، باید بدانند منافع در کار مشترک است.
او اضافه کرد: در دنیا سیستم مشتری مداری اجازه نمی‌دهد که به خاطر چند درصد سود بیشتر مشتری از بین برود، آن‌ها به هر ترتیب شده سعی می‌کنند مشتری را از دست ندهند، اما در کشور ما برعکس است، یک سیستم سنتی وجود دارد که می‌گوید «سرم را بشکن اما قیمت را نشکن».

وی یادآور شد: در کشور ما کلا قیمت تمام شده بالا است. گرفتاری صنعت هم همین است. ما تولید می‌کنیم، اما نمی‌توانیم بفروشیم. همین حالا کارخانه‌ها با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، چون در بازاریابی و مارکتینگ مشکل دارند. بازار یعنی کیفیت و قیمت تمام شده، باید روی این دو موضوع کار شود. بخش گردشگری هم این گرفتاری را دارد، باید آن زنجیره را شکل دهیم، برخی بخش‌ها نیاز دارند بهره‌بری را ارتقاء دهند، مثلا ما شنیده‌ایم یک قطار گردشگری راه افتاده که فقط در یک مسیر مسافر دارد و در رفت خالی است، باید روی این مسائل فکر کنیم و مشتری پیدا کنیم.

نخریدن و ثبت نکردن خانه نیما ضعف مدیریت نبود پولی برای آن نداشتیم

او سپس به وضعیت بودجه این سازمان اشاره کرد و گفت: ما برای تبلیغات گردشگری و بازاریابی پولی نداریم، از طرفی فشار افکار عمومی هم روی ما بالا است، مدام مطالبه می‌کنند که چرا این ساختمان را مرمت نمی‌کنید و آن ساختمان را چرا مراقبت نکردید، خانه نیما را چرا ثبت نکردید. این کارها پول می‌خواهد، این ضعف مدیریت نیست. خریدن خانه نیما برای حفظ که کاری ندارد، ما باید پول داشته باشیم تا این خانه را بخریم، پول نداریم. بودجه سازمان میراث فرهنگی جزو دو دستگاه پایین دولت است. جالب است دو بخشی که مردم روی آن‌ها حساسند و برایشان مهم است، کمترین بودجه را دارند. ما و محیط زیست کف هستیم آن هم با فاصله خیلی زیاد. این گرفتاری وجود دارد.
مونسان افزود: اگر پول هم باشد صرف مرمت و احیای ابنیه تاریخی و آنهایی که برای مردم مهم است و بحث‌های ملی پشت‌اش است، صرف می‌شود. دیگر برای تبلیغات گردشگری مخصوصا خارجی که هزینه زیادی هم می‌خواهد، پولی نمی‌ماند.

وی سپس به قرارداد این سازمان با هواپیمایی ترکیه برای تبلیغ ایران اشاره کرد و اظهار کرد: این کار در شرایط کنونی بودجه، نورآورانه بود، هرچند که ضعف‌هایمان هم زیاد است. درحال حاضر حتی یک فیلم مناسب از ایران نداریم که در نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایش بگذاریم سفارش داده‌ایم که فیلم‌های کوتاه بسازند، نباید عجله کرد، وگرنه یک فیلمی مثل قبل سر هم می‌کنند که نتیجه خوبی ندارد.

قرار نیست به شهرداری‌ها پول بدهیم
او در ادامه در پاسخ به این سوال که چطور حرف از نداشتن پول و بودجه می‌شود، اما از طرف دیگر مصوبه‌ای وجود دارد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را مکلف می‌کند شهرداری‌ها را در خرید و مرمت بناهای تاریخی کمک کند؟ گفت: این موضوع اشتباه مطرح شده، این یکی از اقدامات خوب ما در جبران نداشته یمان بوده است. کشور این همه فضاهای تاریخی دارد، چیزی در حدود یک میلیون سایت تاریخی، ما که حریف این حجم اثر نمی‌شدیم،وضعیت بودجه‌مان هم که تعریفی ندارد، بنابراین تصویب‌نامه‌ای را از دولت گرفتیم که به شهرداری‌ها اجازه داد به کمک ما بیایند. قرار نیست ما به آنها پول بدهیم.
ما به شهرداری‌ها اجازه دادیم در تملک، احیا و مرمت با رعایت ضوابط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وارد شوند. هر چند هر کاری می‌کنیم این فضای مجازی اخبار منفی منتشر می‌کند، احتمالا فردا دوباره می‌گویند این شهرداری‌ها تخریبچی هستند، اینطور نیست آنها باید بر اساس ضوابط این سازمان تملک و مرمت کنند و دستگاه نظارتی روی هزینه‌های آنها نیز کنترل دارد.

معاون رییس جمهور گفت: در بند بعدی این تصویب‌نامه آمده که شهرداری‌ها می‌توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند. این که بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست. ما از این صندوق به کسانی که در توسعه گردشگری فعالیت می‌کنند وام می‌دهیم، از این پس شهرداری‌ها هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری باید از این تسهیلات استفاده کند، وقتی خودشان منابع مالی در اختیار دارند و چرا این تسهیلات به بخش خصوصی داده نمی‌شود؟ اظهار کرد: این تسهیلات که در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد، اما حالا مصوبه‌ای صادر شده که شهرداری‌ها هم برای تملک، مرمت و احیای یک اثر تاریخی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. چه ایرادی دارد استفاده کنند.

سیستم لخت بانک ها جلوی تزریق تسهیلات را گرفته

مونسان چالش اصلی را در بروکراسی بانک‌ها دانست، نه استفاده شهرداری‌ها از صندوق توسعه ملی برای حفاظت از آثار تاریخی و در این باره توضیح داد: در شش ماهه نخست امسال ۴۰۰ میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی داشتیم که تا کنون فقط ۱۳۰ میلیارد تومان آن را توانستیم مصرف کنیم، نه این که پروژه نداریم، سیستم لخت بانک‌ها و گرفتاری بروکراسی اجازه نمی‌دهد این پول وارد چرخه سرمایه‌گذاری شود. پول موجود است، اما پرداخت نمی‌شود. حالا نگران پول هستید که چرا شهرداری‌ها قرار است از این تسهیلات استفاده کنند، نگران نباشید. همین الان قراردادی با صندوق توسعه ملی برای دریافت بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سال آینده داریم که امیدواریم که بانک‌ها پرداخت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتی خودشونم ناراضی ان
      مسوولین قشنگ دارن نقش های پت و مت میگیرن

    • محمدرضا بختیار

      آقای مونسان این چه عادتی شده که انتقاد از یک مسؤول و مدیر مواجه می شود با پاسخ پول و بودجه نداریم برادر من اگر پول در اختیار هر فردی باشد توان حفظ و نگهداری از حوزه خود را به سادگی کنترل می کند اما یک مدیر و مسؤول ایده پرداز و مدبر در حوزه خود با استفاده از ابداع و پرورش خلاقیت جدید و درآمدزایی از بخش تحت نظرش کمبود های مالی را جبران می کند نه ناله و زانوی غم

    • بدون نام

      خب حقوقای خودتون رو کم کنیدوکمتر پولارو روانه کشورای دیگه کنید ما ثروتهای رویایی داریم غیر از نفت منابع طلا مس نقره وغیره که در حال تخلیه ان هستید

    • بدون نام

      اینقدر ندارین چطورشغل وکار۱۵ملیون افغانی خارجی ومیدین نکنه خونشون رینگین ترشرم اور

    • بدون نام

      مابایدیابمیریم تا از این فلاکت رهایی یابیم

    • بدون نام

      درود بر دولت وعده فریب و ناامید و بیتفاوت !!!!! ای ملت چرا معترض هستید ما خودمون انتخاب کردیم اینطور زندگی کنیم مگه نه!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج