۶۶۷۵۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نوستالژی الکلاسیکو با نقش آفرینی ایرانی‌ها

امروز در لیگ ستارگان قطر تیم های الغرافه و السد به مصاف هم می روند.

ورزش سه: هفته چهاردهم لیگ ستارگان فوتبال قطر امشب با برگزاری یک دیدار آغاز می شود. تیم های الغرافه و السد از ساعت ۱۹:۱۰ به وقت تهران برگزارکننده این بازی در ورزشگاه ثانی بن جاسم هستند؛ دیداری که دربی حساس دوحه، پایتخت قطر، به شمار می رود.
الغرافه در حال حاضر با ۱۷ امتیاز در جایگاه ششم لیگ قطر جای دارد و السد با ۳۱ امتیاز پشت سر الدحیل صدرنشین ایستاده و در انتظار فرصتی برای نزدیک شدن به رتبه نخست است. حساسیت این بازی وقتی به فرم تیم ها توجه کنیم، بیشتر می شود. هم تیم السد و هم الغرافه، از چهار بازی اخیر خود ۱۰ امتیاز کسب کرده اند و در شرایط خوبی پا به این بازی مهم می گذارند.
از شرایط متوسط الغرافه در فصل های اخیر اگر چشم پوشی کنیم، این تقابل را می توان جدال تیم های پرافتخار قطر نامید. السد که همیشه یکی از مدعیان لیگ ستارگان است، ۱۳ بار قهرمان قطر شده و الغرافه هم تا کنون ۷ بار به این عنوان دست پیدا کرده است. به همین دلیل بوده که مسئولان الغرافه در نقل و انتقالات زمستانی دائم از بازگرداندن این باشگاه به روزهای پرافتخار صحبت می کردند.
اما ۲ خرید مهم لیگ ستارگان قطر در نقل و انتقالات ژانویه سال جاری که هر دو متعلق به تیم زردپوش شهر دوحه بود، باعث شد بازی امشب الغرافه و السد جذابیت های بیشتری پیدا کند.

نوستالژی الکلاسیکو با نقش آفرینی ایرانی‌ها

نوستالژی الکلاسیکو با نقش آفرینی ایرانی‌ها

نخستین خرید پلنگ ها در ژانویه، وسلی اسنایدر بود. ستاره سابق تیم ملی هلند و بازیکن تیم های آژاکس، رئال مادرید و اینتر مثل برخی دیگر از بازیکنان هم عصر خودش، تصمیم گرفت سال های آخر دوران بازیگری را با ماجراجویی در کشورهای حاشیه خلیج فارس سپری کند. اسنایدر پس از انتقال از نیس فرانسه به الغرافه، هفته گذشته در پیروزی پرگل تیمش نیز گلزنی کرد تا به برخی شایعات مبنی بر آماده نبودنش پاسخ مناسبی داده باشد.
حساسیتی که حضور اسنایدر در ترکیب الغرافه، به دیدار این تیم مقابل السد می دهد، تنها مربوط به افتخارات این هافبک هلندی نیست، بلکه حضور یک سوپراستار دیگر در آن سوی میدان، جدال وسط زمین الغرافه-السد را جذاب تر از هر دیدار دیگری در لیگ ستارگان قطر می کند. ژاوی هرناندز، بازیکنی که سالها مغز متفکر و طراح اصلی بارسلونا در لالیگا و چمپیونزلیگ بود، یکی دو سالی است که در قطر توپ می زند و جذاب ترین سوژه لیگ این کشور بوده است.
حالا در تقابل امشب تیم های شهر دوحه، دو بازیکنی مقابل هم قرار می گیرند، که سابقه نبرد در مهم ترین بازی باشگاهی فوتبال جهان یعنی «الکلاسیکو» را داشته اند.
اسنایدر از سال 2007 تا 2009 بازیکن رئال بوده و در این مدت چهار بار مقابل بارسا و ژاوی قرار گرفت. دو پیروزی و دو شکست حاصل کار این دو بازیکن مقابل یکدیگر بود.
البته اسنایدر پس از رئال به اینتر رفت و در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا در یک گروه قرار گرفت. دیدارهای مرحله گروهی با یک تساوی و یک برد برای بارسا خاتمه یافت. اما در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا اینتر به شکلی فراموش نشدنی با ژوزه مورینیو موفق به حذف بارسای گواردیولا شد و پس از آن به مقام قهرمانی اروپا رسید. در آن مرحله هم اسنایدر و ژاوی در برابر هم ایستادند و البته اسنایدر که یکی از عناصر اصلی اقتدار اینتر در آن زمان بود، یکی از گل های اینتر را نیز وارد دروازه بارسلونا کرد.

نوستالژی الکلاسیکو با نقش آفرینی ایرانی‌ها

نوستالژی الکلاسیکو با نقش آفرینی ایرانی‌ها

فینال جام جهانی ۲۰۱۰ هم دیگر جایی بود که جنگ رودررو بین ژاوی و وسلی شکل گرفت، که البته آن بازی با برد و قهرمانی برای یاران ژاوی هرناندز همراه شد.
پس از گذشت ۸ سال، این دو هافبک بار دیگر در رده باشگاهی، مقابل هم خواهند ایستاد، البته هزاران کیلومتر دورتر از محل برگزاری مصاف های قبلی. بازی امشب در حالی در پایتخت قطر انجام می شود که هر تیم یک بازیکن ایرانی هم در اختیار دارد.
دومین نقل و انتقال مهم لیگ قطر در ژانویه جاری، پیوستن مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش و آقای گل ایران به تیم الغرافه بود. امشب طارمی هم در صورت صلاحدید مربی الغرافه اولین بازی خود را برای این تیم انجام خواهد داد و در مقابل مرتضی پورعلی گنجی، دیگر ملی پوش ایرانی صف آرایی خواهد کرد.

جدال ستارگان سال های نه چندان دور الکلاسیکو، در حضور دو بازیکن ایرانی در کشور قطر جذابیت های خاص خود را خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج