جاباما
۶۶۸۴۳۴
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

۸ توصیه کلیدی برای سفرهای خارجی

دلار چهار هزار و ۵۰۰ تومانی، امسال خود شرکت های برگزارکننده تورهای گردشگری را هم در شوک فرو برده اما چه بخواهیم، چه نخواهیم ثبت نام ها از اوایل بهمن شروع شده است. با قیمت فعلی دلار قطعا متوجه هستید که باید وسواستان را بیشتر کنید.

روزنامه هفت صبح: دلار چهار هزار و ۵۰۰ تومانی، امسال خود شرکت های برگزارکننده تورهای گردشگری را هم در شوک فرو برده اما چه بخواهیم، چه نخواهیم ثبت نام ها از اوایل بهمن شروع شده است. با قیمت فعلی دلار قطعا متوجه هستید که باید وسواستان را بیشتر کنید. توصیه های این نوشته حاصل چند سال تجربه در برگزاری تورهای گردشگری خارجی است و احتمالا می تواند کمکتان کند.

۱ . در بیشتر موارد چنانچه با پروازهای خارجی مانند قطر، امارات، عمان ایر، ترکیش و دیگر ایرلاین ها قصد سفر به جایی را دارید چنانچه پرواز شما در مسیر توقف دارد و شما به پرواز اول نرسید، اسم مسافر از سیستم در ادامه مسیر حذف خواهدشد و بقیه بلیت های ترانزیت و برگشت سوخت می شوند. یعنی برای مثال اگر مسافر در مسیر پوکت به پرواز تهران- دوحه نرسد، نمی تواند با تصور این که بلیت برگشت به قوت خود باقی است خود را با پروازهای دیگر به مقصد برساند. چرا که پرواز برگشت سوخت شده است.
۸ توصیه کلیدی برای سفرهای خارجی

بهتر است بدانید اگر از پرواز رفت جا ماندید حتما باید هرچه سریع تر با ایرلاین در فرودگاه یا آژانسی که تور خود را تهیه کرده اید، تماس بگیرید. چنانچه پرواز غیر قابل استرداد نباشد ایرلاین می تواند بلیتی دیگر صادر کند تا مسافر بتوانند از بلیت رفت و برگشت استفاده کند یا مسافر مبلغی جریمه پرداخت و مابقی پول خود را پس بگیرد اما به این معنی نیست که ایرلاین حتما باید به این شکل عمل کند و نسبت به شرایط و قانون هر ایرلاین متفاوت است که می توان در مورد آن قبل از سفر پرس و جو کرد.

2 . در بیشتر مواقع مسافر باید بداند تخت سوم از نوع سفری و کاناپه تختخوابشو است. مخصوصا در مسیر کشورهای اروپایی و آسیای میانه شرقی و روسیه و بلغارستان. به همین دلیل مسافر باید از آژانس در این رابطه سوال بپرسد که تخت سوم از چه نوع مسافرتی است یا مانند کاناپه تختخوابشو چرا که قیمت متفاوتی دارند.

3 . در هنگام نقد و بررسی آژانس ها لطفا توجه داشته باشید توقع ما از آژانس های خدمات مسافرتی به خصوص در مسیرهایی مانند امارات، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، آسیای میانه شرقی در حد مشاوره درست درباره نوع پرواز، درجه هتل و اطلاعات مربوط به ویزا است نه تورلیدرها. لطفا توجه داشته باشید مخصوصا در مسیرهای ذکرشده، توقع ما از تورلیدر در حد ترانسفر فرودگاهی است چون همیشه تورهایی که از طریق تورلیدرها به فروش می رسند به دلیل بیمه و ترانسفر و غیره قطعات گرانتر از بقیه آژانس های موجود در کشور مقصد خواهندبود. قطعا در تورهای تخصصی مانند آفریقا، برزیل و روسیه تورلیدر نقش مهمی را ایفا می کند.

4 . اگر در هنگام برگشت به ایران خرید زیادی داشته باشید و مامور گمرک شما را فرا خواند و مقدار خرید شما بیش از حد معمول باشد؛ مامور گمرک می تواند روی پاسپورت شما این مسئله را بنویسد. اگر در دفعات بعد این اتفاق برای شما تکرار شود و مامور نوشته روی پاسورت را ببیند، شما را به طور حتم جریمه و تعرفه گمرکی را دریافت می کند.

5 . کیفیت و امکانات و استاندارد هتل ها در کشورها و شهرهای مختلف متفاوت است؛ یک هتل پنج ستاره در یک کشور حتی می تواند کیفیت پایین تری نسبت به یک هتل سه ستاره در کشور دیگری داشته باشد. برای مثال استاندارد هتل پنج ستاره در آنتالیا با استاندارد هتل پنج ستاره در کوش آداسی بسیار متفاوت است. همین طور استاندارد هتل های سه ستاره در دوبی با استانبول فرق می کند. بنابراین قبل از انتخاب هتل حتما در سایت هایی مانند لست سکند در بخش نقد و بررسی و تریپ ادوایزر و بوکینگ امتیازات آن را چک کنید.
۸ توصیه کلیدی برای سفرهای خارجی

۶ . نرخ بلیت کودک زیر دو سال (INF) از نرخ بلیت کودک دو تا ۱۲ سال پایین تر است اما توجه داشته باشید اگر حتی یک روز هم از تولد دو سالگی کودک گذشته باشد، قیمت بلیت با نرخ کودک دو تا ۱۲ ساله محاسبه می شود. اگر کودک ما در زمان رفت زیر دو سال داشته باشد و در زمان برگشت بالای دو سال، نرخ بلیت برگشت تغییر می کند و اگر در بلیت صادر شده در آژانس این نرخ محاسبه نشده باشد ایرلاین برگشت می تواند ما به التفاوت را جلوی گیت از شما دریافت کند.

۷ . اگر برای مسیرهای طولانی از ایرلاین هایی مانند کسی ال ام، لوفتهانزا یا آلیتالیا و غیره استفاده می کنید باید بدانید برای ترانزیت قبل از رسیدن به مقصد نهایی نیازمند ویزای ترانزیت هستید. برای مثال اگر شما ویزای مکزیک داشته باشید و بخواهید با پرواز کی ال ام به مقصد مورد نظر سفر کنیم، با توجه به پرواز انتخابی باید در فرودگاه آمستردام و مجددا با پرواز دیگری به مقصد نهایی برسید. در صورت نداشتن ویزای ترانزیت اجازه ورود به فرودگاه آمستردام و ادامه سفر را پیدا نمی کنید.

۸ . اگر به شما پیشنهاد صندلی کامفورت داده شد، به این معنی است که شما فضا و صندلی بیزینس کلاس، پذیرایی بهتر از کلاس اکونومی و امکانات رفاهی بیشتر مثل مانیتور اختصاصی و پذیرش اختصاصی را با پرداخت مبلغی بین کلاس اکونومی و بیزینس تجربه می کنید. البته همچنان شما در این کلاس پروازی از خدمات لانژ (lounge) شامل اتاق استراحت و پذیرایی اختصاصی در بین پرواز بهره می برید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج