جاباما
۶۶۸۷۹۶
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

جزئیات مرگ دختر زلزله زده معلول در کرمانشاه

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مددجوی معلول ۱۷ ساله کرمانشاهی که یک دختر عقب مانده ذهنی بود، به دلیل عفونت ریوی درگذشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: امید قادری مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر خلاف اصرار مسئولان سازمان بهزیستی برای نگهداری از معلولان شدید تحت پوشش استان کرمانشاه، در مراکز ویژه نگهداری از این افراد تا بهبود و به ثبات رسیدن شرایط ، خانواده آن ها با این امر موافقت نمی‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، به دلیل فرهنگ حاکم بر منطقه زندگی خود، سپردن فرزند معلول خویش به سازمان بهزیستی را نوعی کسر شأن می دانند و بر همین اساس از این کار خودداری می‌کنند.

قادری تاکید کرد: روز گذشته یکی از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی که دختری ۱۷ ساله و دارای معلولیت عقب ماندگی ذهنی بود، بر اثر عفونت ریوی، در کانکس محل زندگی خود فوت کرد و خانواده این مددجو نیز یکی از خانواده هایی است که با سپردن فرزند خود به بهزیستی تا بهبود شرایط زندگی و فراهم شدن اسکان دائم، موافقت نکردند.

وی ادامه داد: در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، یک هزار و ۸۰۷ مددجویی که هر یک به نوعی دچار معلولیت شدید هستند، تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند و از خدمات حمایتی این مجموعه بهره مند می شوند و بیش از ۹۰ درصد این مددجویان تاکنون کانکس دریافت کرده‌اند و تا پایان هفته آینده به همه این مددجویان کانکس واگذار می شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بارها به خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی که فرزندی با درجه معلولیت شدید دارند گفته ایم که فرزند خود را به مراکز نگهداری از معلولان بهزیستی بسپارند، اما این خانواده ها به هر دلیلی با این موضوع مخالفت می‌کنند و کمتر از ۱۰ درصد این خانواده ها فرزند خود را به ما سپرده‌اند.

احتمال افزایش فوت زلزله زده های معلول کرمانشاهی

قادری تصریح کرد: نگهداری از معلولان به ویژه با درجه معلولیت شدید، آن هم در چادر و کانکس‌های فعلی سخت است و اغلب این افراد دچار انواع عفونت می‌شوند و متاسفانه به دلیل سیستم ایمنی ضعیف بدنی که دارند، احتمال فوت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: ما متولی درمان نیستیم و تنها مسئولیت حمایت و توانبخشی مددجویان تحت پوشش بهزیستی بر عهده بهزیستی استان کرمانشاه است که با جدیت این امر را دنبال می‌کند و خدمات و وسایل مورد نیاز را به مددجویان تحت پوشش خود ارائه می کند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: رئیس بهزیستی سرپل ذهاب را به محل زندگی دختر ۱۷ ساله عقب افتاده معلول ذهنی فرستادم و همانطور که گفته شد، وی دلیل فوت این مددجو را به گفته پزشکان، عفونت ریوی اعلام کرده است.

قادری خاطرنشان کرد: تمام هزینه نگهداری از معلولان در مراکز بهزیستی بر عهده بهزیستی است و از خانواده این افراد، برای نگهداری فرزند معلولشان، هیچ مبلغی دریافت نمی شود.

وی اضافه کرد: برای مصدومان زلزله زده ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه، ظرف ۲ هفته یک مرکز مجهز ۳۵ تخته را راه‌اندازی و همه آن‌ها را به این مرکز منتقل کردیم، اما پس از چند روز همه این افراد توسط خانواده‌‌شان، به کانکس‌ها و چادرهای محل زندگی خود برگشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انسان

      چرا مرگ ایرانی طبیعی نیست یک ساعت قبلش همه سالمند بعد می شن موادی و معلول و روانی و....

    • مرضیه

      متاسفانه بایدگفت شمافقطدررسانه هاگفته ایدامادریغ ازگفتن به خونواده معلولین.ازطرفی شرایطنگهداری معلولین دربهزیستی کم ازکانکس وچادرنیست که مایه تمایزوترجیح شود.

    • بدون نام

      خجالت بکشید.ننگ بر شما

    • بدون نام

      ننگ برشما که ملت خودمون از سرما یخ میزنن اونوقت...میدونم سانسور میکنی

    • بدون نام

      سانسور جزو رسانه های برتره !!!

    • بدون نام

      چراکشوری که پول منابع ثروت داره ملتش باید ننگ بکشن بدبختی بکشن خسته شدیم با این وضعیت

    • بدون نام

      مردم مظلوم ایرانم

    • بدون نام

      فقط دروغ وخالی بندی مسئولان

    • بدون نام

      معلول یا سالم یا سالمند ویا حتی کودک خردسال!؟انسان انسانه و طبیعیه که چادر و کانکس جواب نمیده حضرات که قادربه مدیریت یک برف ساده در پایتخت نیستند چطور میخوان یک زلزله رو مدیریت کنند؟ماشالا بزنم به تخته هرکدوم هم چندتا چندتا پست مدیریتی دارند ولی بدرد لای جرز هم نمیخورند به کرات ثابت شده که فقط شکم گنده کردن ...

    • آریایی

      اگه بخوام حرف بزنم کلا سانسوره. ..اما مردم خودشون فهیمند..واز درک بالایی برخوردارند..معلومه که چه باید گفت.

    • بدون نام

      شایعه اس

    • بدون نام

      ... امیدوارم سر عزیزای خودشون بیاد. مردم مناطق زلزله زده هم خدایی دارن.بترسین از آهشون که بالاخره دامنگیرتون میشه.میدونم سانسور میکنی،اما با سانسور کردنت حقیقت پنهان نمیمونه.اینجا مردم کم از قیامت تو سختیو عذاب نیستن.

    • بدون نام

      خواهشا اینقدر مظلوم نمایی نکنید همتون تو خونه هاتون کنار شومینه هاتون گرم ونرم نشستید هی به دولت وکسانی که ازروزاول زلزله کنار مردم شریف زلزله زده دارن محبت وکمک میکنند مگین لنگش کن بسه دیگه خجالت بکشید اگه راست میگین پاچه هاتون رو برنید بالا نیم ساعتبرین کمک ویاری حرف زدن وکرکری خوندن اسونه افراد شریف اسیب دیده دوستی خاله خرسه واشک تمساح نمیخوان

    • بدون نام

      کاربر 16:03مردم در حد توانشون کمک کردن و بیشتر از این در توانشون نیست ثروت کشور اگه بهینه و بجا مدیریت بشه اصلا نیازی به کمک مردم نیست مسولین هم فقط بصورت نمادین سرمیزنن به چادرها و بقول یکی از دوستان فقط سر میکنن تو چادر زلزله زده ها اگر واقعا همت میکردن شاهد این حوادث ناگوار نبودیم

    • بدون نام

      تاریخ نشون داده هیچ وقت دنیا یکرنگ نمیمونه..کیف نوشهای مسعولین هم روزی به پایان میرسه. پولهای انچنانی که به راحتی به دست میارن

    • بدون نام

      مردم مظلوم بی دفاع ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج