۶۶۹۲۲۰
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

ترامپ می‌تواند رئیس جمهور کل مردم آمریکا باشد؟

به رسم هميشگي ايالات متحده، رييس‌جمهور هرساله به ساختمان كنگره مي‌آيد و در برابر نمايندگان امريكا سخنراني سالانه خود را ايراد مي‌كند. سخنراني‌اي كه به نام وضعيت عمومي كشور (State of union) معروف است.

اعتماد: به رسم هميشگي ايالات متحده، رييس‌جمهور هرساله به ساختمان كنگره مي‌آيد و در برابر نمايندگان امريكا سخنراني سالانه خود را ايراد مي‌كند. سخنراني‌اي كه به نام وضعيت عمومي كشور (State of union) معروف است.
حالا دونالد ترامپ قصد دارد روز سه‌شنبه به كنگره امريكا برود و سخنراني سالانه خود را ارايه دهد. بسياري معتقدند اين سخنراني فرصتي براي رييس‌جمهور است تا بتواند شكاف اجتماعي كه در امريكا به وجود آمده را بهبود ببخشد و بار ديگر اتحاد و اميد را به مردم بازگرداند.
از طرفي نيز طرفداران ترامپ در امريكا اميدوار هستند تا ترامپ در اين سخنراني نشان دهد كه رييس‌جمهور توانايي آن را دارد كه كشور را باهم متحد كند. با اين وجود تاكنون مقام‌هاي كاخ سفيد جزييات چنداني از آنچه ترامپ مي‌خواهد در اين سخنراني ارايه كند، منتشر نكردند. طبق اطلاعات كمي كه وجود دارد ترامپ محور اصلي سخنان خود را به اقتصاد اختصاص خواهد داد. او بنا دارد در خصوص اقتصاد سالم در امريكا، رشد اقتصادي كشور و قانون جديد ماليات صحبت كند. ترامپ همچنين بناست درباره موضوعاتي همچون مهاجرت، تجارت، زيرساخت‌هاي كشور و امنيت ملي نيز صحبت كند. بسياري نگران هستند كه دونالد ترامپ سخنراني مشابه سخنراني سال گذشته خود داشته باشد. سخنراني‌اي كه تصويري تيره از امريكا را به نمايش گذاشت، كشوري كه در آن سراسر قتل و غارت وجود دارد و اقتصاد آن در وضعيتي بحراني است. با اين حال يك مقام ارشد دولت كه در تهيه پيش نويس اين سخنراني درگير بود به واشنگتن پست گفت: اين يك سخنراني است كه به ما ارزش‌هاي امريكايي، وطن‌دوستي و اتحاد را ارايه مي‌دهد.
پس‌زمينه اين سخنراني با اين عنوان است كه ما آماده ساختن يك كشور ايمن، قوي و افتخار‌آميز هستيم كه بناست روح امريكايي را تجديد كند. مقامات كاخ سفيد مدعي هستند كه سخنراني روز سه‌شنبه ترامپ كه دقيقا روز اول فوريه است بناست يك سخنراني باشد كه تا عملگرايي ترامپ را نشان دهد و طرفداران زيادي را جذب كند و سبك سخنراني نيز به مانند اجلاس جهاني اقتصاد داووس خواهد بود.
يكي ديگر از دست‌اندركاران كاخ سفيد به واشنگتن‌پست گفت كه رييس‌جمهور در طول ماه‌هاي گذشته نكاتي را كه در ذهن داشته است و مخاطبان را تحريك كرده براي كاركنان فرستاده تا از آن براي سخنراني استفاده كنند. با اين وجود سخنراني سالانه رييس‌جمهور كه بناست در روز سه‌شنبه برگزار شود مي‌تواند دستاوردهاي يكساله رييس‌جمهور را به نمايش بگذارد و برنامه‌هاي خود براي يك سال آينده را نيز ترسيم كند.
نيوت گينگيريچ، رييس سابق مجلس نمايندگان امريكا و از جمله حاميان دونالد ترامپ مي‌گويد: كاهش ماليات‌ها و سفر به سوييس رييس‌جمهور را در جايگاه خوبي قرار داده است و من اميدوارم او به عنوان رهبر يك كشور سخن بگويد و چندين پيشنهاد را براي آينده كشور ارايه دهد. وي افزود: من فكر نمي‌كنم امسال او نياز داشته باشد كه با بخشي از مردم امريكا سخن بگويد، او نياز دارد كه به عنوان رييس‌جمهور كل امريكا صحبت كند.
جاد گرگ، جمهوريخواه كه دركارنامه خود فرمانداري نيوهمپشاير و سناتوري امريكا را دارد و اكنون نيز از جمله مشاوران و نزديكان ترامپ نيز محسوب مي‌شود، گفت: ترامپ بايد تمايلاتش را براي شخصي كردن هر مساله محدود كند.
از طرفي ديگر سخنراني ترامپ يك چشم‌انداز را براي جمهوريخواهان در انتخابات پيش‌رو نمايان مي‌كند. هرچه به انتخابات نزديك مي‌شويم دموكرات‌ها در حال طراحي چشم‌اندازي هستند كه بتوانند در انتخابات نوامبر٢٠١٨ حداقل يك مجلس يا در هر دو مجلس به يك پيروزي چشمگير دست پيدا كنند. اگر جمهوريخواهان حتي در انتخابات يك مجلس نيز شكست بخورند عملا قدرت يكه تازي آنها براي دو سال شكسته خواهد شد و توانايي رييس‌جمهور براي اجراي دستور كارهاي خود را از دست مي‌دهد. از همين رو پيروزي جمهوريخواهان در انتخابات سال ٢٠١٨ تا حد زيادي بستگي به عملكرد دولت ترامپ دارد كه بتواند دستوركارهاي خود را به خوبي پيش ببرد و مردم نيز از آن راضي باشند.
صرف نظر از اينكه ترامپ چه چيزي خواهد گفت اما تحقيقات مولر در خصوص پرونده روسيه مي‌تواند ترامپ را محتاط و دست به عصا كند. به نظر مي‌رسد كه اين تحقيق به مرحله بحراني رسيده است و اين احتمال وجود دارد كه ممكن است رييس‌جمهور به زودي از سوي محققان مورد سوال و جواب قرار گيرد ولي اگر ترامپ بخواهد راجع به اين پرونده در سخنراني سالانه خود اشاره كند قطعا نوع رويكرد آن مي‌تواند روند آن را نيز تغيير دهد. اما چنين وضعيتي بي‌سابقه نيست. ريچارد نيكسون در سخنراني سالانه خود در سال ١٩٧٤ تحقيقات واترگيت را بيهوده خواند و اقداماتي را براي خاتمه اين رسوايي انجام داد. نيكسون در سخنراني خود گفت: من اعتقاد دارم كه زمان آن رسيده است تا تحقيقات به پايان برسد. يكسال براي واترگيت كافي است. اما او در همان سال مجبور به استعفا شد.

رييس‌جمهور بيل كلينتون نيز در سال ١٩٩٨ يك هفته پس از آنكه بيشتر مردم نام مونيكا لوينسكي را بر سر زبان‌ها مي‌آوردند و همه آن را شناخته بودند، قصد داشت سخنراني خود را ايراد كند. بسياري بر اين باور بودند كه استعفاي وي قريب‌الوقوع است. اما يك روز پيش از سخنراني سالانه نزديكان كلينتون يك نمايش عمومي را براي او ترتيب دادند تا در برابر دوربين‌ها قرار گيرد و با صحبت‌هاي خود فشارها را بردارد. او گفت من رابطه جنسي با خانم لوينسكي نداشتم. اما اين اتفاق تمركز كلينتون روي برنامه‌ها و وعده‌هايي كه داده بود بر نداشت و بيشترين توسعه اقتصادي در تاريخ امريكا و حفاظت از امنيت اجتماعي مردم را رقم زد. حال اين بستگي به شخص ترامپ دارد كه چگونه مي‌خواهد با چالش‌هايي كه پيش‌رو دارد برخورد كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسل سوخته

      عزیزاون آدم کاملی هست یانه که بنظرم هست به ماربطی نداره شماخودتون اصلاح کنید بااین کاراتون

    • بدون نام

      هست شما نگران نباشید

    • بدون نام

      هست شما نمی بینید خیلی هم راستگو و صادق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج