جاباما
۶۶۹۴۶۹
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

جهانگیری: دستاوردهای برجام اطلاع رسانی شود

معاون اول رییس جمهوری فراهم شدن زمینه استفاده از منابع مالی خارجی را از دستاوردهای برجام دانست و گفت: برجام دستاوردهای متعددی داشته است که لازم است به نحو مطلوب به مردم اطلاع رسانی شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون اول رییس جمهوری فراهم شدن زمینه استفاده از منابع مالی خارجی را از دستاوردهای برجام دانست و گفت: برجام دستاوردهای متعددی داشته است که لازم است به نحو مطلوب به مردم اطلاع رسانی شود.
اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات استفاده از منابع مالی خارجی در پروژه‌های مهم با اشاره به گزارش نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی از آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های معرفی شده برای استفاده از فاینانس افزود: کمیته یا کارگروهی برای تعیین طرح های اولویت دار تشکیل شود و طرح ها و پروژه هایی که قابلیت و صلاحیت استفاده از منابع مالی خارجی دارند را مشخص کنند.

وی از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی و معاون هماهنگی و نظارت خود خواست دستورالعمل و آیین نامه ای برای نحوه استفاده از منابع مالی خارجی برای طرح های اولویت دار تهیه شود.
جهانگیری با یادآوری اینکه پروژه های مهم با استفاده از 17 میلیارد دلار فاینانس از طریق چین در کشور در حال اجرا است، افزود: علاوه بر این، در حدود 30 میلیارد دلار دیگر موافقت نامه استفاده از منابع مالی خارجی از طریق چین و برخی کشورهای اروپایی به امضا رسیده که از این میزان، تا کنون 12 میلیارد دلار نهایی شده و به زودی وارد مرحله اجرا و گشایش ال سی خواهد شد که این دستاوردها بخشی از دستاوردهای برجام است.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به دستورالعمل و ساز وکار تعیین شده برای استفاده بخش خصوصی و بخش دولتی از منابع مالی خارجی، خاطر نشان کرد: البته سهمی از منابع مالی خارجی به طرح ها و پروژه های مهم زیربنایی کشور که توسط سازمان برنامه و بودجه اولویت گذاری شده، تعلق خواهد گرفت که تضمین بازپرداخت آن بر عهده دولت خواهد بود.

در این جلسه که وزیران نفت، راه وشهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کل بانک مرکزی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند، محمد خزاعی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گزارشی از آخرین وضعیت طرح های معرفی شده برای استفاده از فاینانس ارائه کرد و به بیان توضیحاتی در خصوص روند انجام امور اداری و تجاری این طرح ها پرداخت.

وی افزود: بیش از ۲۹ میلیارد دلار موافقت نامه استفاده از فاینانس با طرف های خارجی به امضا رسیده که از این میزان ۱۲ میلیارد دلار در حال طی کردن مراحل نهایی هستند و به زودی وارد مرحله اجرا خواهند شد.
براساس این گزارش برقی کردن راه آهن تهران ـ مشهد، برقی کردن راه آهن گرمسارـ اینچه برون، احداث نیروگاه هرمزگان، فولاد گل گهر، کاغذ سبز خوزستان، بیمارستان سلامت برکت،‌ نیروگاه های سیکل ترکیبی زنجان، لامرد و آبادان، پالایشگاه جاسک، فاز دوم پالایشگاه آبادان و احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی درمان سرطان در کرج پروژه هایی هستند که قرار است از ۱۲ میلیارد دلار منابع مالی خارجی استفاده کنند.
در این نشست بیژن زنگنه وزیر نفت نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این وزارتخانه برای اجرای پروژه های بخش نفت و پتروشیمی از طریق فاینانس ارائه کرد و گفت: پروژه هایی که در بخش نفت و پتروشیمی از فاینانس استفاده شده است حدود ۴۲ میلیارد دلار است که این رقم غیر از بخش بالادستی نفت است.
سعید محمدزاده مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم گزارشی از خرید ۲۰۰۰ واگن باری از طریق فاینانس و اقدامات انجام شده برای خرید ۶۰۰۰ واگن دیگر از طریق منابع مالی خارجی ارائه کرد و افزود: اقدامات لازم برای خرید ۶۰۰۰ واگن جدید صورت گرفته و درحال پیگیری است.
در این جلسه موانع و مشکلات استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی برای نحوه اولویت بندی طرح ها و پروژه های متقاضی استفاده از فاینانس مطرح شد .

در پایان این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از دستگاه های ذیربط آیین نامه نحوه استفاده از فاینانس برای طرح های اولویت دار را مورد بررسی قرار دهند و نتایج آن را در جلسه آتی ارائه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجىد

      آقاى جهانگىرى خىلى از چىزها باىد اطلاع رسانى شود که نمشود در مناطق زلزله زده هم باىد کار کرد تا مردم زىر چادر نمىرن شما بى لىاقتترىن مسيولىن تارىخ بشرىت هستىد

    • بدون نام

      علاوه بر استفاده از مزیتهای برجام،سعی کنیم کشورمان را عضو سازمان تجارت آزاد جهانی بکنیم و از مزیتهای بی شمار آن،مثل برجام بهره مند گردیم.

    • بدون نام

      دست اورد ای برجام عبارتنداز واردات بی حد وحصر لوازم ارایش از اروپا بخصوص فرانسه وواردات اتومبیل های گران قیمت ولوکس برای قشر مرفع ونجومی بگیران واردات اتومبیل های از فرانسه وچین وبیکار شدن جوانان ایران واردات لباس وبی کار شدن کارگران تعطیلی تولیدی های لباس وبرقراری ارتباط بانکی برای کسانی بعد از اختلاص ودریافت حقوق نجومی بتونند پول ها را به اروپا وکانادا انتقال دهند وصادرات هرچه بیشتر نفت برای اقتصاد اروپا که رونق بگیرد وقیمت نفت پایین بیاید اقای جهانگیری این هم نتایج بر جام

    • علی

      از دست آورده های بدست نیاورده برای مردم باید اطلاع رسانی شود: چه شود :چشم نشود اسحاق

    • هاشمی

      جناب جهانگیری عزیز ٬ اصل اوا در اقتصاد اعتماد متقابله . و
      برجامی که هر ۹۰روز باید جناب ترامپ اون رو تایید کنه قابل اعتماد نیست
      پس خواهشن این ریسمان پوسیده ی برجام رو ول کنید و کارهارو بسپارید دست جوانان مومن و انتقلابی ..

    • بدون نام

      بدردانتشارنمی خوره ولس حقیقت است بزرگترین دستاوزدبرجام که منافعش راهمین مخالفان میبرنداین است که برجان فروپاشی رابه تعویق انداخت

    • بدون نام

      این برجام چشم خورده اگه نمیخورد چی میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی هم چشم خورده اگه چشم نخورده بود دروغ نمی گفت.مردم رو...فرض نمی کردند وایران اباد بود

    • رفیعی

      برجام ماکه چیز نددیم فقط دارمی میشنویم ترامپ داره باطل میکنه اگرددین برای شما واقعاخجالت اوره که بگین دلار بالانرفته

    • بدون نام

      گوش مردم از این حرف ها پرشده.تازه چیزی که مردم از برجام دیدند نقض برجام و افزایش تحریم بود.تحریم هایی که حتی در زمان احمدی نزاد نبودند ولی به لطف شما الان هستند.

    • علمدار

      حل شدن مشکلات اقتصادی ومعیشت زندگی بزرگترین خواسته ملت ازبرجام بود که متاسفانه انجام نشد.

    • الاقیرتک

      آقای جهانگیری با این الاقیرتک بازی ها دیگه گول نمیخوریم

    • بدون نام

      اقای جهانگیری با برجام دو شاخ ملخ را هم نتوانستن از هم جدا کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج