جاباما
۶۶۹۷۵۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

معاون FBI از مقام خود استعفا می‌دهد

معاون «اداره پلیس فدرال آمریکا» (اِف بی آی) در اقدامی غافلگیرانه اعلام کرد که روز دوشنبه از سمت خود استعفا می دهد.

خبرگزاری مهر: به نقل از سی اِن اِن، منابع آگاه اعلام کردند که «اندرو مک کِیب» (Andrew McCabe) معاون «اداره پلیس فدرال آمریکا» (FBI) به همکاران خود در این سازمان گفته است که روز دوشنبه از سمت خود استعفاء می دهد؛ اقدامی که با توجه به انتشار خبر بازنشستگی قریب الوقوع وی در ماه مارس، همگان را غافلگیر ساخت.

برخی منابع آگاه استعفای زودهنگام مک کیب را یک تصمیم دوجانبه می دانند؛ در حالی که برخی دیگر می گویند این استعفاء حاصلِ فشارهای وارده برای کناره گیری اوست.

یک منبع آگاه دیگر نیز به اختصار اعلام کرد که مک کیب تصمیم خود برای استعفاء را یک انتخاب شخصی دانسته و آن را به مقامات ارشد اعلام کرده بود. این منبع آگاه همچنین خبر برکناری مک کیب را رد کرد.

اما یک منبع آگاه اعلام کرد که «کریستوفر ورای» (Christopher Wray) مدیر اِف بی آی به مک کیب گفته بود که قصد دارد از تیم خود برای همکاری دعوت کند؛ تیمی که مک کیب عضو آن نیست و اینکه تصمیم گیری برای ماندن یا قطع همکاری با اِف بی آی بر عهده شخصِ مک کیب می باشد.

گفتنی است که «مک کِیب» اخیراً با انتقادات و اتهاماتی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و حزب جمهوریخواه در خصوص دست داشتن اِف‌بی‌آی در پرونده های مربوط به رایانامه های هیلاری کلینتون و همچنین تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه مواجه شده بود.

در همین ارتباط، ترامپ چندی پیش در حساب کاربری خود در توئیتر در این باره نوشت: «اندرو مک کِیب معاون رئیس اِف‌بی‌آی ۷۰۰ هزار دلار برای تبلیغات همسرش از دست نشانده های کلینتون دریافت کرد و از ایمیل رسمی خود در اِف‌بی‌آی برای تبلیغ در مبارزات انتخاباتی او [هیلاری کلینتون] استفاده کرد. این ها همان کسانی هستند که می خواستند از هیلاری کلینتون تحقیق و تفحص کنند!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج