۶۶۹۹
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

پیشنهادهای تابستانی ما برای زیبایی شما

راز های خوشبویی

بسياري از افراد با فرارسيدن ماه‌هاي گرم سال از بوي تند بدن خود دچار اضطراب و نگراني مي‌شوند.با معرفي برخي از گياهان دارويي و مواد طبيعي و چگونگي استفاده از آن‌ها، راه حل‌هاي درمان بدبويي عرق و چگونگي خلاص شدن از شر بوهاي مزاحم را مرور مي‌كنيم.

راز های خوشبویی

راز های خوشبویی

بسياري از افراد با فرارسيدن ماه‌هاي گرم سال از بوي تند بدن خود دچار اضطراب و نگراني مي‌شوند. اين افراد براي پيشگيري از بروز بوي بد عرق، غالبا دست به دامن انواع اسپري‌ها، عطرهاو ادكلن‌هاي خوشبو مي‌شوند و هزينه‌هاي زيادي را در طول روز براي از بين بردن بوي بد عرق‌شان صرف مي‌كنند. غافل از اين‌كه شيوه‌هاي طبيعي و بسيار كارآمدي در اين زمينه وجود دارد كه به درمان بوي بد عرق و پيشگيري از بدبويي بدن به‌ويژه در فصل تابستان كمك مي‌كند. در اين مجال با معرفي برخي از گياهان دارويي و مواد طبيعي و چگونگي استفاده از آن‌ها، راه حل‌هاي درمان بدبويي عرق و چگونگي خلاص شدن از شر بوهاي مزاحم را مرور مي‌كنيم.


عرق كاسني ضد‌بو

به اعتقاد برخي از درمانگران طب سنتي، نوشيدن يك ليوان عرق كاسني به‌صورت روزانه در ماه‌ها و روزهاي گرم سال تاثير زيادي در كاهش ميزان بوي بد بدن دارد. نوشيدن اين عرق گياهي علاوه بر آن‌كه به تسكين حرارت بدن كمك مي‌كند و از ميزان گرمازدگي در روزهاي آفتابي تابستان مي‌كاهد، مي‌تواند به دفع مواد موذي بدن پرداخته و به اين ترتيب احتمال بدبو بودن عرق را به صفر نزديك كند.


اين خوراكي‌ها را نخوريد

افرادي كه در فصل تابستان زياد عرق مي‌كنند و غالبا عرق آن‌ها بدبو است، بهتر است از مصرف غذاها و مواد خوراكي زير پرهيز كنند يا اين مواد را كمتر در برنامه غذايي و وعده هاي۳ گانه غذايي خود قرار دهند. ادويه، زردچوبه، فلفل، سوسيس و كالباس، انواع سس‌ها، گوجه‌فرنگي، تخم‌مرغ، روغن سرخ شده و غذاهاي كنسرو شده از جمله مواد‌غذايي است كه موجب بدبويي عرق بدن مي‌شوند. بنابراين بهتر است از اين مواد در روزهاي گرم سال كمتر مصرف كنيد تا كمتر با مشكل بدبويي روبه‌رو شويد. در عوض تا مي‌توانيد از ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه در طول روز مصرف كنيد و آن‌ها را به صورت خام يا آب پز در وعده‌هاي غذايي بگنجانيد.


راز های خوشبویی

مام گیاهی استفاده کنید

يكي از بهترين گياهاني كه قابليت جايگزيني با مام‌ها و خوشبوكننده‌هاي خشك و صابوني را دارد، برگ خشك شده گياه مورد است. براي استفاده از اين گياه تنها كافي است، برگ گياه خشك شده مورد را به‌خوبي آسياب كرده و از پودر آن به‌عنوان يك مام خشك براي پيشگيري از تعريق زيربغل و بدبو شدن آن استفاده كنيد.


درمان بدبويي زيربغل را از ما بپرسید

يكي از كاربردي‌ترين شيوه‌هاي طبيعي براي درمان بدبويي زيربغل، استفاده از سبزي شاهي يا تخم شاهي است.

خوشبختانه در فصل تابستان دسترسي به سبزي شاهي در مقايسه با ماه‌هاي ديگر سال ساده‌تر است. بنابراين با تهيه اين سبزي به‌صورت روزانه و مصرف آن در صبح ناشتا پيش از ميل كردن صبحانه مي‌توانيد به درمان بدبويي عرق خود كمك كنيد. درصورتي كه اين سبزي را در دسترس نداريد، مي‌توانيد از تخم اين گياه استفاده كنيد. براي كسب نتيجه بهتر كافي است 10 روز يا دست كم يك هفته از اين گياه یا تخمش به‌صورت ناشتا استفاده كنيد تا شاهد نتايج آن باشيد.


كاهش تعريق با حمام گردو

يكي از تكنيك‌هاي پيشگيري از تعريق زياد در روزهاي تابستان به كار بردن عصاره يا جوشانده برگ درخت گردوست. براي تهيه اين عصاره كافي است يك كيلو از برگ تازه اين درخت را درون ظرف آب با گنجايش ۴ تا ۵ ليتر ريخته و به‌مدت ۳۰ دقيقه بجوشانيد. پس از جوش آمدن و سرد شدن مخلوط آن را به كمك صافي يا توري صاف كرده و براي حمام كردن از آن استفاده كنيد. استفاده از اين عصاره هر روز يا ۳-۴ بار در هفته به كاهش ميزان تعريق بدن در فصل تابستان كمك مي‌كند.


تاثير گل رس در ميزان تعريق

افرادي كه در فصل تابستان و حتي در فصل‌هاي ديگر به هنگام فعاليت‌هاي روزانه و ورزش بيشتر در بخش بالاتنه خود دچار تعريق مي‌شوند مي‌توانند با استفاده از حمام گل رس اين مسئله را درمان كنند. براي اين منظور كافي است خود را با آبي كه در آن خاك رس پودر شده ريخته شده است شست‌وشو دهند. اين كار كمك مي‌كند تا پس از يك هفته از ميزان تعرق آنها در بخش بالا تنه كاسته شود و به مرور در شرايط طبيعي قرار گيرند.

اين گروه حتي مي‌توانند پيش از شست و شو به‌مدت 10 دقيقه در وان پر از آبي كه خاك رس در آن حل شده است، دراز بكشند.


چگونه بوي بد پا را از بین ببرید؟

اگر در گروه افرادي قرار داريد كه پس از پياده‌روي يا كار روزانه با بوي بد پا روبه‌رو مي‌شويد و اين مسئله براي شما به يك موضوع آزاردهنده تبديل شده است بهتر است از پودر اين گياه براي از بين رفتن بوي بد پا كه ناشي از تعريق زياد پا درون كفش يا جوراب است، استفاده كنيد. بهترين روش براي از بين رفتن بوي بد پا اين است كه پس از اتمام كارهاي روزانه و رسيدن اوقات فراغت پاي خود را بشویيد و پس از خشك كردنش آن را درون يك كيسه كه پر از برگ پودر شده گياه سوسن است قرار دهيد و اجازه دهيد پاي‌تان به‌مدت يك شب درون اين كيسه باقي بماند. اين امر كمك مي‌كند تا علاوه بر كاهش تعريق پا از ميزان بوي بد آن نيز به مرور كاسته شود.


عرق كف دست درمان دارد؟

برخي از مردم با تعريق كف دست روبه‌رو هستند و اين مسئله ارتباط مستقيمي با ميزان گرمي و حرارت محيط اطراف‌شان ندارد. اگر چه در فصل تابستان ممكن است اين مسئله تشديد شود اما اين گروه در ساير ماه‌هاي سال نيز با تعريق كف دست روبه‌رو هستند و اين مسئله مشكلاتي را براي آن‌ها به همراه دارد به‌طوري كه گاهي در انجام فعاليت‌هاي روزانه از قبيل نوشتن و كارهايي كه نياز به استفاده از دست‌ها دارد براي آنها ايجاد مشكل مي‌كند. گياه مريم گلي يكي از بهترين گياهان دارويي است كه در كنترل تعريق دست و پا بسيار موثر است. تركيب عصاره اين گياه با گياه اسطوخودوس تاثير زيادي در كاهش ميزان تعريق دست و پا دارد. براي تهيه اين دارو كافي است 100 گرم برگ مريم گلي را با 40 گرم برگ اسطوخودوس مخلوط كرده و بجوشانيد؛ دست و پاي خود را هر شب 10 تا 15 دقيقه در اين محلول قرار دهيد.


راز های خوشبویی

با سدر بدن را ماساژ دهيد

افرادي كه دوست دارند مقاومت بدن‌شان را در برابر گرما و افزايش دماي هوا بيشتر كنند مي‌توانند با كمك سدر اين كار را انجام دهند. براي اين منظور بايد برگ‌هاي خشك شده گياه سدر را پودر كنيد و با تركيب آن با آب مخلوطي نرم به دست آوريد و اين مخلوط را در زمان حمام كردن به بدن خود بماليد و آن را ماساژ دهيد. فقط دقت كنيد پودر اين برگ را به‌خوبي صاف كرده باشيد تا چوب آن موجب زخمي شدن بدن‌تان نشود. با ماساژ اين خمير به پوست بدن به‌ويژه در ناحيه كف پا، دست‌ها و زيربغل كمك زيادي به افزايش مقاومت بدن در برابر گرماي هوا مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahsa

      مطالب مفی و نیاز بسیاری از ماست.امتحان کنیم و ببینیم !! با تشکر.

    • بدون نام

      عالی بود

    • مریم استکی

      با سلام ضمن تشکر از مطالب ارزشمند و به روزتان بسیار مطالب خوب و به موقعی را ذکر نموده بودید هم خلاصه و هم جامع بود ممنون باز هم از این جور مطالب به روز و مفید استفاده شود بسیار خوب است.

    • شقایق

      خوب بود
      ممنون

    • yoni

      ممنون.واقعا عالی وکامل بودن.

    • فرهاد

      خوب بود

    • nazanin

      kechi? aslanam khub nabud hey bardarim alaf bezanim bekhodemun?????

    • مسعود

      باسلام مطالب جالب ومفیدی نوشتید ممنون وتشکر میکنم

    • شبنم

      بسیار عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج