۶۷۱۵۰۹
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

پاکستان، موشک جدید آزمایش کرد

نیروی هوایی پاکستان روز جمعه موشک هوا به هوا را با شلیک جنگنده &#۰۳۹;تندر JF-۱۷&#۰۳۹; با موفقیت آزمایش کرد.

خبرگزاری ایرنا: نیروی هوایی پاکستان روز جمعه موشک هوا به هوا را با شلیک جنگنده 'تندر JF-۱۷' با موفقیت آزمایش کرد.
به نقل از پایگاه خبری' پاکستان تودی'، 'تندر JF-17' ، هواپیمای جنگنده ای است که از سوی پاکستان بومی سازی شده و می تواند به آسانی با هواپیمای نسل چهارم دنیا رزمایش عملیاتی دهد.

جی‌اف-۱۷ ثاندر (JF-۱۷ Thunder) جنگنده چندمنظورهٔ سبک تک‌موتوره محصول مشترک مجموعه هوافضای پاکستان و شرکت هوانوردی چنگدو چین است که در چین به نام اف‌سی ۱ ژیائولانگ شناخته می‌شود.

این جنگنده از موتور روسی آردی-۹۳ بهره می‌گیرد که آن را به حداکثر ۱٫۶ ماخ می‌رساند و توانایی انجام ماموریت‌های متنوعی چون رهگیری، حمله به زمین و شناسایی هوایی را دارد.
جی‌اف-۱۷ به یک توپ مسلسل ۲۳ م‌م دولول مجهز است و می‌تواند به انواع موشک‌های هوابه‌هوا و هوابه‌سطح مسلح شود.

بر اساس این گزارش ، موشک هوا به ‌هوا موشک هدایت‌شونده‌ای است که یک هواگرد جنگی برای نابود کردن یک هدف پرنده نظیر هواپیما، بالگرد یا موشک‌های دیگر از آن استفاده می‌کند

این نوع موشک‌ها به دو طبقه کلی تقسیم می‌شوند؛ موشک‌های با برد کمتر از ۳۰ کیلومتر که به موشک‌های کوتاه‌برد یا «در محدوده میدان دید» معروف هستند و اغلب از سیستم آشیانه‌یابی فروسرخ (هدایت گرمایی) برای یافتن هدف استفاده می‌کنند و موشک‌های میان‌برد و دوربرد که به موشک‌های «فراتر از محدودهٔ میدان دید» معروف هستند و اغلب از هدایت راداری برای یافتن هدف استفاده می‌کنند

'سهیل امان' فرمانده نیرو هوایی پاکستان نیز آزمایش موشک هوا به هوا را از نزدیک مشاهده کرد.

به گزارش ایرنا، پاکستان در بهمن ماه سال ۱۳۹۵، نخستین آزمایش موشک «ابابیل» با برد ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر که از نسل جدید موشک‌های بالستیک و اتمی این کشور است را با موفقیت آزمایش کرد.

ارتش پاکستان همچنین بیستم دی ماه 1395 اعلام کرد که برای نخستین بار موشک کروز زیردریایی اتمی به نام (بابر 3) را با برد 450 کیلومتر، با موفقیت آزمایش کرد.

نیروی هوایی پاکستان در ابتدای مهرماه سال جاری با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش هوایی مشترک این کشور و چین که با نام 'شاهین-۶' در پایگاه هوایی کرلا در چین برگزار می شد٬ پایان یافت.

ارتش های پاکستان و هند که رقیب سنتی در منطقه جنوب آسیا محسوب می شوند هر از گاهی موشک های مختلف با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای را آزمایش می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وجدانن ما رو نخندونید

    • کارمند

      کشورهایی مثل هند و پاکستان بدون اینکه با نصف دنیا دشمن باشند یاهرروز کشورهای دیگر را تهدید به نابودی کنند هم بمب اتم ساختند هم انواع موشک.
      ایران هم.......

    • بدون نام

      لعنت به کسانی که به جای انسانیت سلاح را گسترش دادن

    • محمدعلی عباسی ازکوهدشت

      چرا امثال پاکستان موشکی که قابلیت کلاهک هسته‌ای دارن ازمایش میکنه دیوانه واشنگتن سکوت میکنه ولی ما موشک معمولی که برای دفاع ازمملکت خودمان ازمایش میکنیم صدای کفتار واشنگتن بلند میشه پس بدانیم این روانی با ملت ایران دشمنی داره

    • محمدعلی عباسی ازکوهدشت

      چرا امثال پاکستان موشکی که قابلیت کلاهک هسته‌ای دارن ازمایش میکنه دیوانه واشنگتن سکوت میکنه ولی ما موشک معمولی که برای دفاع ازمملکت خودمان ازمایش میکنیم صدای کفتار واشنگتن بلند میشه پس بدانیم این روانی با ملت ایران دشمنی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج